Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 49
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    belgië
    Berichten
    257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake
    Ik zou het als volgt doen: meldt je aan op het Guild forum. http://www.letstalkguild.com/ en vraag naar dealers met een goede reputatie die naar Europa verschepen.

    Maak voor jezelf wel de afweging dat je niet van te voren kunt spelen en hoe groot dat een probleem voor je is. En probeer zoveel mogelijk verschillende giateren van het model dat je wilt hebben hier te spelen om te achterhalen hoe consistent de kwaliteit is. Volgens mij wordt het pas de moeite bij instrumenten van boven de 1500 euro in Nederland.

    Je betaalt bij import 19% BTW (nu nog wel!) en nog iets van 2% invoerrechten over het gedeclareerde bedrag. Zorg dat er een duidelijke factuur bij zit en dat dat bedrag overeenkomt met wat er op de doos staat. Verscheping kan goedkoop via USPS voor ong. $135 of voor een paar tientjes meer via UPS expedited. Bij het laatste heb je track&trace en is ie in een paar dagen hier.

    Ik heb laatst een gitaar geimporteerd voor ong. EUR 1900 inc. alle kosten die me hier zo'n EUR 2500 gekost zou hebben.
    Nogmaals, vind een dealer met een goede reputatie, en koop niet bij Musicians Friend, ofzo.

    En oh! Ik hoorde afgelopen week iemand van de douane op de radio vertellen dat vanaf 1 januari het bedrag dat je belastingvrij mee mag nemen verhoogd wordt van EUR 175 naar zo'n EUR 425.
    waarom niet bij Musician's Friend kopen ?

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The red Strat.
    waarom niet bij Musician's Friend kopen ?
    die verzenden niet buiten US en Canada.

    ik zoek een epiphone/gibson/ibanez dealer in amerika die verzend naar nederland. weet iemand er een?

  3. #33
    Member
    Geregistreerd
    28 april 2006
    Locatie
    omg. Rotterdam
    Berichten
    64

    Standaard die verzenden niet buiten US en Canada.

    een aantal merken verzenden ze wel buiten de USA en Canadsa, zie website.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2002
    Locatie
    11.710 Km buiten Amsterdam
    Berichten
    590

    Standaard

    Ik heb mijn gitaarimport uit de states vrij handig geregeld, misschien hebben jullie er wat aan:

    * Gitaartje gezocht en gevonden op ebay.com bij een gerenommeerde store. $1149 catalog waarde, $699 store list price new incl 'free worldwide shipping'
    * mailtje gestuurd of hij het artikel als 'used item' wil opsturen met een dagwaarde indicatie van $400 en mij wel een factuur wil emailen voor $699 - dat was akkoord.
    * Paypal invoice ontvangen en betaald ($699)
    * E-mail met factuur in pdf ontvangen
    * Gitaar ontvangen in perfecte staat. De goede man had hem zelfs helemaal speelklaar gemaakt.
    * Naheffing ontvangen twv EU 28,-. Dat is 5% douanekosten en 6% invoerbelasting op 'used items', want je betaalt alleen het volle pond voor nieuwe producten.

    Uiteindelijk was ik dus EU 475,50 kwijt voor een gitaar die in de states tussen de 700 en 900 dollar doet en in nederlandse winkels datzelfde bedrag in euro's moet opleveren. Al met al heeft het twee weken geduurd.

    Ik was hier erg blij mee. Met dergelijke bedragen is er natuurlijk geen man overboord als het mis gaat, maar een goede 'reputable' store met iemand die snel en netjes mailt helpt wel wij het beslissingsproces. Bij deze store zou ik zo opnieuw bestellen, ook voor veel duurdere modellen. Succes!
    Gear:
    Schecter C-1 BlackJack | Schecter Hellraiser Sunset FR | PRS Torero SE | Vintage V6 Icon LB
    Blackstar Artisan 30H | Blackstar HT-Blackfire | Demeter Comp-2 Pro | 1x12 SugarCone

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    346

    Standaard

    Slim gedaan, zonder meer.

    Mijn geduld voor zulke dingen is niet toereikend Dat kost me wel geld, maar bespaart mijn gemoedsrust, en dat is ook wat waard.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MegaDrive
    6% invoerbelasting op 'used items', want je betaalt alleen het volle pond voor nieuwe producten.
    Dit klopt dus niet. BTW is 19% en invoerrechten heeft te maken het soort goederen, niet of ze wel of niet gebruikt zijn. De invoerbelasting voor muziekinstrumenten is momenteel 3,7%, dus dit moet anders in elkaar zitten.

    Maar dat neemt niet weg dat je een mooie prijs hebt betaald
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  7. #37
    Member
    Geregistreerd
    28 april 2006
    Locatie
    omg. Rotterdam
    Berichten
    64

    Standaard Pas op met 2 gitaren tegelijk !!!!!!!!!!!!! ter lering en (leed)vermaak

    Ik heb nu een akkefietje aan de hand, 2 gitaren van dezelfde afzender, 2 paketten, via UPS. Afzender maakt een factuur voor 2 gitaren, doet een kopietje op ieder paketten. UPS maakt 2 x 2 gitaren vrij. Chauffeur aan de deur, die een enrom bedrag wil hebben,na 17 telefoongesprekken toch maar betaald, want je hebt de gitaren ook al vooruit betaald, UPS kan '' nu effe niets doen'' kan achteraf teruggestort worden. Nou niet dus; '' ga zelf maar een verzoek tot teruggaaf indienen'' bij de douane, wij hebben conform de documentatie van de afzender vrijgemaakt,dus........... ja maar, jullie kunnen toch wel lezen, er staan 2 gitaren op de factuur,............. nee helaas

    Conclusie en advies : Stel je laat 2 gitaar komen, altijd apparte facturen per gitaar, op de paketten

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Dit komt omdat er wordt ingeklaard vanaf de factuur. De douane geeft maar bij ongeveer 1% van de zendingen (bij expressvervoerders) aan dat ze de inhoud ook daadwerkelijk willen zien. De rest is alleen maar papieren afhandeling, er ligt in het standaard invoerproces ook nooit iets "bij de douane". Het zijn waarschijnlijk ook twee verschillende zendingen geweest.

    Inderdaad een vervelende les maar wel op te lossen, zeker als er juiste informatie (serienummers!) op de facturen staan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Standaard

    tip: myfavouriteguitars.com

    heb daar een Larrivee besteld, winkelwaarde hier 3300 euro,
    heb er 2244 dollar voor betaald, incl. verzendkosten.
    55 euro betaald aan btw en importheffing, was dus iets van 1700 euro kwijt.

    Supergoede service voor en na de aankoop. Kreeg ook nog een kerstkaart van ze ;-)

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertgert
    heb er 2244 dollar voor betaald, incl. verzendkosten.
    55 euro betaald aan btw en importheffing, was dus iets van 1700 euro kwijt.
    Dan heb je alleen invoerrechten betaald en zijn ze 19% BTW vergeten.... Leuk mazzeltje op zo'n bedrag.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top