Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak59
    Hallo gitaarliefhebbers!
    In de media verschijnen - zo valt ook op deze site hier te lezen - steeds meer berichten over die goedkope dollar. Nou wil ik een nieuwe 12-snarige Guild in the USA kopen. Weet iemand hoe ik dat het beste kan aanpakken o.a. met Douane, verzekeringen etc. etc.? Dit staat natuurlijk even los van de aankoop via internet op zich. Hoe voorkom ik dat ik inderdaad de gevreesde doos met bakstenen thuisbezorgd krijg i.p.v. die droomgitaar? Iemand tips over een betrouwbare leverancier/(internet)winkel in the USA?
    Alvast bedankt voor jullie reacties! Doei.
    Trouwens wel een heel goede keus wat gitaar betreft! Wil je een maple back of een palissander?

  2. #22

    Standaard

    wat ik ook heb gehoord met gitaren uit de usa kopen:

    gitaren in de muziekwinkel zijn allemaal per schip vervoerd. dat is immers goedkoper. vooral bij duurdere instrumenten kan een vliegreis in het vrachtruim van een vliegtuig (waar de temperatuur ver onder het vriespunt komt, de luchtdruk heel laag is en de lucht verschrikkelijkdroog) heel erg schadelijk zijn voor de gitaar.

    volgens mijn vriend was dat de reden dat het bovenblad van zijn gitaar gebarsten was.

    het verstandigste is dus om zelf naar de usa te vliegen en dan de gitaar gewoon in de cabine mee te nemen. kun je de gitaar ook proberen en zelf controleren voor je hem kopot.
    Marlène

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marlene H
    wat ik ook heb gehoord met gitaren uit de usa kopen:

    gitaren in de muziekwinkel zijn allemaal per schip vervoerd. dat is immers goedkoper. vooral bij duurdere instrumenten kan een vliegreis in het vrachtruim van een vliegtuig (waar de temperatuur ver onder het vriespunt komt, de luchtdruk heel laag is en de lucht verschrikkelijkdroog) heel erg schadelijk zijn voor de gitaar.

    volgens mijn vriend was dat de reden dat het bovenblad van zijn gitaar gebarsten was.

    het verstandigste is dus om zelf naar de usa te vliegen en dan de gitaar gewoon in de cabine mee te nemen. kun je de gitaar ook proberen en zelf controleren voor je hem kopot.
    Ik denk dat er niet dat nog lukt, een gitaar als handbagage. Je kunt wel altijd de verkoper het surface mail laten sturen (dan komt het ook met de boot) duurt wel verschrikkelijk lang.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door '66 special
    Ik denk dat er niet dat nog lukt, een gitaar als handbagage. Je kunt wel altijd de verkoper het surface mail laten sturen (dan komt het ook met de boot) duurt wel verschrikkelijk lang.
    ja, maar het probleem is dan weer dat de lucht op een schip veel te vochtig is, en zeker omdat het zo lang duurt is dat ook weer een probleem voor de gitaar. gitaren die vanuit een fabriek per schip worden vervoerd gaan in speciale luchtdichte containers, ups paketten niet.

    zo heb je altijd wat... en daarom ga ik lekker naar de muziekzaak op de hoek.
    Marlène

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke
    Dat kan wel, maar dan zullen ze wel wat vragen stellen. Met een of twee gitaren kun je nog aangeven dat je in de US woont en dat je ze weer meeneemt (en misschien trappen ze daar al niet in...) Yep, gewoon betalen
    Wat moet een honeyburst of tabaccoburst Les Paul standard kosten? shipping etc bekijken we later wel
    Kijk maar of je hem kunt vinden op craigslist San Diego.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak59
    Nou wil ik een nieuwe 12-snarige Guild in the USA kopen.
    Je kunt ook de Europeese Ebays in de gaten houden. Ik heb vorige week een (2e hands) USA Guild JF30-12 gescoord voor EUR 671 op Ebay DE
    Geen import tax, alleen een paar tientjes vervoer. Ik verwacht 'm begin volgende week...

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake
    En oh! Ik hoorde afgelopen week iemand van de douane op de radio vertellen dat vanaf 1 januari het bedrag dat je belastingvrij mee mag nemen verhoogd wordt van EUR 175 naar zo'n EUR 425.
    wil dit zeggen dat als deze vakantie met een gitaar van 400 dolar bij niet iemand bij de doane krijg die op mijn rug tikt en zegt: dat doen we niet heh?

    Update: ik lees net dat dit pas 1 december 2008 in gaat dus gaat voor mij niet meer op
    bron:http://www.minfin.nl/nl/actueel/nieu...mber-2008.html
    Laatst gewijzigd door Fenrir; 10 mei 2008 om 01:43

  8. #28

    Standaard

    Hummm, 430 EURO is tegen de huidige koers zo'n $663. Ik zou een leuke Epi Masterbilt in het bagagerek leggen denk ik. Hoe je nog wat over heb je nog net genoeg voor een Peterson Stroboflip tuner

  9. #29

    Standaard

    ja dat zou mooi zijn maar het gaat 1 december 2008 in en ik ga eind juli naar amerika :P

  10. #30
    Member
    Geregistreerd
    28 april 2006
    Locatie
    omg. Rotterdam
    Berichten
    64

    Standaard Import uit USA - kunnen we iets combineren ?

    Ik heb de afgelopen weken ook een paar gitaren laten komen, vanwege de meer dan interessante dollar koers. Wat ook interessant kan zijn, is gezamelijk inkopen. Ik heb laatst een prijsje laten maken door een gerenomeerde dealer voor 2 standaard D28 en 1 x standaard D35, kwam alles bijelkaar, dus inklusief vervoer,invoerrechten (5%) en BTW 19% op eur. 1435,-- per gitaar. Voor de goedere orde : Gaat om nieuwe gitaren. ( D 35 koste hetzelfde als de D 2 Nu is er een D28 kandidaat afgehaakt, en hebben we nog niet besteld, maar mocht er iemand geinteresseerd zijn mee te doen, stuur me maar een mail. Hoe meer zielen, hoe lager we per gitaar uitkomen. Deze zaak heeft naast een uitgebreide collectie Martins, qua akoestics bijv. ook Collings en Mcpherson.
    Ik heb er mijn Mcpherson vandaan, verliep vlekkeloos.UPS, fully insured.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top