Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 49
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    The batcave
    Berichten
    172

    Standaard

    Er zijn een paar zaken in de VS die over de hele wereld probleemloos verzenden.
    http://www.mandoweb.com/
    De site oogt een beetje vreemd maar deze heren hebben werkelijk alles. Ze zijn wel wat duurder.

    http://www.elderly.com/
    Heb er al veel besteld en hebben een prima service en goede prijzen!
    Wanneer ze het bestelde item niet in stock hebben, moet je niet vragen om te wachten met verzenden tot ze het hebben. Duurt veel te lang.

    http://www.fqms.com/
    Prima service. Gaat zeer snel.

    Wanneer je via deze zaken een instrument bestelt, ben je verzekerd voor eventuele schade tijdens verzending en heb je ook money back garantee. Er is ook altijd al een verzekering bij in de verzendkosten van UPS. Dus je bent dubbel verzekerd. Neem voor alle zekerheid foto's terwijl je de doos uitpakt. Meestal stoppen ze de gitaarkoffer in een grote doos vol met isolatiemateriaal en van die grote witte bolletjes zodat er niks kan verschuiven. Heb nog nooit problemen gehad.

    Wat de extra kosten betreft:
    - je gaat ginder afhankelijk van de staat nog een uitvoertax moeten betalen. Voor New York is dit ongeveer 3%.
    - de shipping gaat best via UPS en kost je natuurlijk wel iets.
    - de grote kosten moet je hier betalen: invoorrechten en tax, handling bij de douane. Alles bijeen een slordige 25%.

    Wat je best niet doet:
    -De waarde van het instrument lager laten factureren om zo de kosten te minimaliseren. Je bent dan alleen verzekerd voor het bedrag op de factuur en niet de werkelijke waarde van het instrument. Als je het vraagt, doen ze dit wel maar dan is dat op eigen risico.
    - Surfacemail nemen om ook kosten te besparen. Gaat maanden duren en ik vrees dat de doos vol losse stukjes zal zitten.

    Hoe dan ook, een andere optie is gewoon veel beter. Ga een weekendje naar NY. Je kan werkelijk zeer goedkope tickets vinden en eventueel via een forum van bv. Guild-eigenaars of harmony central op zoek gaan naar een plaats om te slapen. Je kan veel zeggen van de Amerikaan maar niet dat hij ongastvrij is. Hotel kan ook maar dat zijn extra kosten. Alle muziekwinkels in NY zitten in één straat en Staten Island (Mandolin Bros) kan je met de Ferry bereiken. Deze zaak heeft werkelijk ALLES op akoestisch vlak.
    Neem wat stickers mee om op de koffer te plakken en laat een factuur maken voor een veel lagere prijs, just in case.
    Met een beetje geluk...

    Mocht je nog meer info willen, dan hoor ik het wel.

    Veel succes!
    The master of the Dutch Texas Swing: Bobbejaan Schoepen

    Santa Cruz Vintage Artist

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebass
    Maar ik kan niet met 6 gitaren bij de douane aankomen.
    Dat kan wel, maar dan zullen ze wel wat vragen stellen. Met een of twee gitaren kun je nog aangeven dat je in de US woont en dat je ze weer meeneemt (en misschien trappen ze daar al niet in...)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebass
    Weet iemand hoe het zit als ik vanaf hier verstuur, moet ik dan ook invoerrechten betalen? Vanaf mijn huis hier naar mijn mijn ouders in Nederland?
    Yep, gewoon betalen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebass
    Als het cheap kan, wil ik best wat gitaren opsturen.
    Wat moet een honeyburst of tabaccoburst Les Paul standard kosten? shipping etc bekijken we later wel
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  3. #13

    Standaard

    pas op: ondanks de lagere kosten is er wel een gevaar: als er iets niet goed is met de gitaar. dan heb je echt een probleem.

    mijn vriend heeft dat gehad bij een gitaar uit amerika. er bleek een barst in het bovenblad te zitten. dat valt onder garantie van de winkel, maar de verzendkosten om de gitaar terug te sturen dus niet.

    wat nog veel erger was - toen er eindelijk na lange tijd een nieuwe gitaar aankwam, moesten er opnieuw invoerrechten en btw worden betaald. mijn vriend weigerde dat, want dat had hij immers al betaald. dus mooi dat de gitaar weer meegenomen werd door de vrachtmaatschappij. na vele telefoontjes met de belastingdienst toch maar betaald en zijn geld teruggevraagd via een heleboel formulieren en ellende.

    bijna een jaar later (!!!!!) hoorde hij dat hij naar zijn geld kon fluiten omdat hij geen uitvoerbewijs had van de kapotte gitaar. dat waren dus dubbele transportkosten en dubbele btw en dubbele invoerrechten.

    bovendien viel de nieuwe gitaar tegen qua klank.

    dat was dus de laatste keer voor hem.

    mijn advies: NOOIT een gitaar kopen als je er niet eerst op spelen kan en hem goed bekijken kan. bovendien is het erg lekker als je met een gitaar even terug kan naar de winkel om de hoek als er wat mee is. daar betaal ik graag dat extra geld voor.
    Marlène

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Locatie
    breda
    Berichten
    569

    Standaard

    QUOTE=Marlene H]pas op: ondanks de lagere kosten is er wel een gevaar: als er iets niet goed is met de gitaar. dan heb je echt een probleem.

    mijn vriend heeft dat gehad bij een gitaar uit amerika. er bleek een barst in het bovenblad te zitten. dat valt onder garantie van de winkel, maar de verzendkosten om de gitaar terug te sturen dus niet.

    wat nog veel erger was - toen er eindelijk na lange tijd een nieuwe gitaar aankwam, moesten er opnieuw invoerrechten en btw worden betaald. mijn vriend weigerde dat, want dat had hij immers al betaald. dus mooi dat de gitaar weer meegenomen werd door de vrachtmaatschappij. na vele telefoontjes met de belastingdienst toch maar betaald en zijn geld teruggevraagd via een heleboel formulieren en ellende.

    bijna een jaar later (!!!!!) hoorde hij dat hij naar zijn geld kon fluiten omdat hij geen uitvoerbewijs had van de kapotte gitaar. dat waren dus dubbele transportkosten en dubbele btw en dubbele invoerrechten.

    bovendien viel de nieuwe gitaar tegen qua klank.

    dat was dus de laatste keer voor hem.

    mijn advies: NOOIT een gitaar kopen als je er niet eerst op spelen kan en hem goed bekijken kan. bovendien is het erg lekker als je met een gitaar even terug kan naar de winkel om de hoek als er wat mee is. daar betaal ik graag dat extra geld voor.[/QUOTE]

    daar heb je helemaal gelijk in marlene.
    maar de shops hier kopen ook in amerika en waarom kunnen wij hier dan niet profiteren van de lagere dollarkoers ? zo ga je vanzelf wel kijken via internet in de VS.
    ik zou een acoustische gitaar ook niet via internet kopen maar een kwaliteitsgitaar als PRS o.i.d. is een veel kleiner risiko. niet dat ik die heb hoor.[
    don't worry be happy

    Te Koop : Taylor T5 met Koa bovenblad, in nieuwstaat wegens zelfbouw gitaren

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Het kan wel, maar dan moet je iemand hebben in de VS die de gitaar voor je test. Ik heb een vriend in Nashville en heb zo al eens een gitaar over laten komen nadat hij hem getest heeft ter plekke heeft geprobeerd en nagekeken.
    Ongezien zou ik geen gitaar kopen, ongeacht het merk.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Locatie
    breda
    Berichten
    569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door '66 special
    Het kan wel, maar dan moet je iemand hebben in de VS die de gitaar voor je test. Ik heb een vriend in Nashville en heb zo al eens een gitaar over laten komen nadat hij hem getest heeft ter plekke heeft geprobeerd en nagekeken.
    Ongezien zou ik geen gitaar kopen, ongeacht het merk.
    je bedoelt IRL, want de meeste plaatsen scherpe foto's met extra opnamen van beschadigingen of slijtage
    (2e hands). ntuurlijk heb je meer kans op een misser, maar
    jouw winkel heeft ook niet altijd net die goede gitaar die jij wilt. en vaak wil je juist op dat moment een gitaar
    don't worry be happy

    Te Koop : Taylor T5 met Koa bovenblad, in nieuwstaat wegens zelfbouw gitaren

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransoos
    je bedoelt IRL, want de meeste plaatsen scherpe foto's met extra opnamen van beschadigingen of slijtage
    (2e hands). ntuurlijk heb je meer kans op een misser, maar
    jouw winkel heeft ook niet altijd net die goede gitaar die jij wilt. en vaak wil je juist op dat moment een gitaar
    Ja GAS is meestal vrij plotseling

  8. #18

    Standaard

    Wat denk je hiervan:

    Een vriend in Canada wil een oude Framus(zijn ze daar gek op).Kon ik ergens in Nederland zo kopen , in een oud koffertje gestopt. Op Schiphol gevraagd om voorzichtige behandeling. Weekje Vancouver en omstreken, Framus aan gitaar- en visvriend geschonken. Na weekje retour met koffertje met een D 45 van 1986 tegen een heel schappelijk prijsje en met het verzoek in Vancouver voor voorzichtige behandeling en volkomen veilig geland op Schiphol.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liefhebber
    Wat denk je hiervan:

    Een vriend in Canada wil een oude Framus(zijn ze daar gek op).Kon ik ergens in Nederland zo kopen , in een oud koffertje gestopt. Op Schiphol gevraagd om voorzichtige behandeling. Weekje Vancouver en omstreken, Framus aan gitaar- en visvriend geschonken. Na weekje retour met koffertje met een D 45 van 1986 tegen een heel schappelijk prijsje en met het verzoek in Vancouver voor voorzichtige behandeling en volkomen veilig geland op Schiphol.
    Vette mazzel gehad. Normaal moet je uitvoeren en wederinvoeren op basis van onlosmakelijke serienummers (fender neckplate overzetten werkt dus niet). Als je dit niet goed regelt (of geen vette mazzel hebt) betaal je dus BTW en invoerrechten voor je eigen gitaar. Of twee keer zoals in het voorbeeld van Marlene H.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke
    Vette mazzel gehad. Normaal moet je uitvoeren en wederinvoeren op basis van onlosmakelijke serienummers (fender neckplate overzetten werkt dus niet). Als je dit niet goed regelt (of geen vette mazzel hebt) betaal je dus BTW en invoerrechten voor je eigen gitaar. Of twee keer zoals in het voorbeeld van Marlene H.
    Ik heb dan wel tweemaal vette mazzel gehad!

    Ik ben het trouwens geheel eens met de forumleden die zeggen dat je nooit een gitaar moet kopen die je niet gezien en bespeeld hebt.
    Als je dat niet doet dan neem je gewoon een gok.
    Je weet toch niet of die persoon die die gitaar opstuurt niet denkt: dumpen dat rotding, mooi kwijt.
    Bovendien is er nog steeds, ook bij dure gitaren en misschien wel juist daar, een behoorlijk verschil in klank tussen verschillende exemplaren van hetzelfde model is mijn ervaring(en van gitaarvrienden) Als je dus in Nederland een gitaar bespeeld hebt in een gitaarwinkel of waar dan ook en je denkt door in een ander land die gitaar via internet te bestellen dezelfde gitaar te krijgen dan kun je behoorlijk teleurgesteld raken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top