Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
  1. #1

    Gas Gitaar importeren uit USA

    Hallo gitaarliefhebbers!
    In de media verschijnen - zo valt ook op deze site hier te lezen - steeds meer berichten over die goedkope dollar. Nou wil ik een nieuwe 12-snarige Guild in the USA kopen. Weet iemand hoe ik dat het beste kan aanpakken o.a. met Douane, verzekeringen etc. etc.? Dit staat natuurlijk even los van de aankoop via internet op zich. Hoe voorkom ik dat ik inderdaad de gevreesde doos met bakstenen thuisbezorgd krijg i.p.v. die droomgitaar? Iemand tips over een betrouwbare leverancier/(internet)winkel in the USA?
    Alvast bedankt voor jullie reacties! Doei.
    Laatst gewijzigd door Sjaak59; 25 september 2007 om 20:41

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2007
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    689

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak59
    Hallo gitaarliefhebbers!
    In de media verschijnen - zo valt ook op deze site hier te lezen - steeds meer berichten of die goedkope dollar. Nou wil ik een nieuwe 12-snarige Guild in the USA kopen. Weet iemand hoe ik dat het beste kan aanpakken o.a. met Douane, verzekeringen etc. etc.? Dit staat natuurlijk even los van de aankoop via internet op zich. Hoe voorkom ik dat ik inderdaad de gevreesde doos met bakstenen thuisbezorgd krijg i.p.v. die droomgitaar? Iemand tips over een betrouwbare leverancier/(internet)winkel in the USA?
    Alvast bedankt voor jullie reacties! Doei.
    btw en invoer tax boven 175€!!!! plus shipping maar waarschijnlijk ben je toch nog goedkoper uit! succes. via ebay en dergelijke kun je via paypal betalen en ben je verzekerd. via ebay bij een ebayshop wordt je vanuit amerika niet opgelicht!!!
    Wat ik vaak gebruik: Gretsch projet, vox ac15 blüë Älnicö, marshall guv'nor, visual sounds J&H en H2O. Vox Tonelab, Gretsch akoestisch, Boss br-600 Squier Stratocaster, Rode Nt1a, ART Studio V3 Preamp
    Wat ik verkoop:
    Accutronics Spring Reverb tank voor Marshall
    Belkin reverb tank voor ac15
    Tuners van GFS voor Les Paul, nikkel/chroom
    Minolta Dynax 5 analoge spiegelreflex camera met 28-80 mm lens en Lowe draagtas. Verder een sennheiser me62 met k6p voeding

  3. #3

    Standaard

    Moet ik hier reageren of in algemeen ?
    Ach, laat maar...

    Wizz

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2007
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    689

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizz
    Moet ik hier reageren of in algemeen ?
    Ach, laat maar...

    Wizz
    mmm inderdaad twee topics gestart.
    Wat ik vaak gebruik: Gretsch projet, vox ac15 blüë Älnicö, marshall guv'nor, visual sounds J&H en H2O. Vox Tonelab, Gretsch akoestisch, Boss br-600 Squier Stratocaster, Rode Nt1a, ART Studio V3 Preamp
    Wat ik verkoop:
    Accutronics Spring Reverb tank voor Marshall
    Belkin reverb tank voor ac15
    Tuners van GFS voor Les Paul, nikkel/chroom
    Minolta Dynax 5 analoge spiegelreflex camera met 28-80 mm lens en Lowe draagtas. Verder een sennheiser me62 met k6p voeding

  5. #5

    Standaard

    Ik zou het als volgt doen: meldt je aan op het Guild forum. http://www.letstalkguild.com/ en vraag naar dealers met een goede reputatie die naar Europa verschepen.

    Maak voor jezelf wel de afweging dat je niet van te voren kunt spelen en hoe groot dat een probleem voor je is. En probeer zoveel mogelijk verschillende giateren van het model dat je wilt hebben hier te spelen om te achterhalen hoe consistent de kwaliteit is. Volgens mij wordt het pas de moeite bij instrumenten van boven de 1500 euro in Nederland.

    Je betaalt bij import 19% BTW (nu nog wel!) en nog iets van 2% invoerrechten over het gedeclareerde bedrag. Zorg dat er een duidelijke factuur bij zit en dat dat bedrag overeenkomt met wat er op de doos staat. Verscheping kan goedkoop via USPS voor ong. $135 of voor een paar tientjes meer via UPS expedited. Bij het laatste heb je track&trace en is ie in een paar dagen hier.

    Ik heb laatst een gitaar geimporteerd voor ong. EUR 1900 inc. alle kosten die me hier zo'n EUR 2500 gekost zou hebben.
    Nogmaals, vind een dealer met een goede reputatie, en koop niet bij Musicians Friend, ofzo.

    En oh! Ik hoorde afgelopen week iemand van de douane op de radio vertellen dat vanaf 1 januari het bedrag dat je belastingvrij mee mag nemen verhoogd wordt van EUR 175 naar zo'n EUR 425.

  6. #6

    Standaard

    Ok bedankt Nothernlake. Goeie tip. Ik zal eens gaan kijken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake
    En oh! Ik hoorde afgelopen week iemand van de douane op de radio vertellen dat vanaf 1 januari het bedrag dat je belastingvrij mee mag nemen verhoogd wordt van EUR 175 naar zo'n EUR 425.
    Inderdaad, dat je mee mag nemen. Als je het laat versturen is dat bedrag veel lager....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2004
    Locatie
    Barendrecht
    Berichten
    112

    Smile Gibson LP Vos

    De dollar staat super en gaat vast nog verder om de Kerstinkopen vanuit Europa te bevorderen.

    Er staat trouwens af en toe een Duitser op Ebay.de die nieuwe ,56 -'58 Gibson Vos series verkoopt voor rond de 2300 - 2500 euro, dat scheelt dus 800 tot 1000 euro met Nederland.

    Maar geduld ze worden nog veel goedkoper, de zaken in Nederland hebben het volgens mij niet door dat er al veel crossimport is en het prijsverschil veels te groot is.

    Ik ga vanmorgen naar de Vintage Veenendaal kijken of mijn LP Vos is meegenomen vanuit Duitsland!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    264

    Standaard

    Tot de 40 euro kan je belasting vrij iets laten versturen vanuit amerika, ik heb zelf afgelope vakantie een gitaar uit amerika laten overkomen, hij was helemaal goed ingepakt, geen enkel krasje op te bekennen! Ik had hem wel samen met een gigbag laten komen. Ik moest wel ongeveer 65 euro invoerrechten enzo betalen. Dus ik was niet goedkoper uit dan als die in nederland verkrijgbaar was.
    Maar dat moest maar .

    Succes!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ik woon in de VS en hier op craigslist staan zulke supergitaren voor zo weinig geld zoals gibson sg 1962 voor 400 euro (dankzij de lage dollar). Maar ik kan niet met 6 gitaren bij de douane aankomen. Weet iemand hoe het zit als ik vanaf hier verstuur, moet ik dan ook invoerrechten betalen? Vanaf mijn huis hier naar mijn mijn ouders in Nederland? Ik heb overigens al een supermooie Taylor erbij tijdje geleden gekocht hier. Kan niet zonder gitaar zitten natuurlijk.
    Als het cheap kan, wil ik best wat gitaren opsturen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top