Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 september 2007
    Berichten
    20

    Standaard Mijn Muse-achtige gitaar

    Hey,

    Ik ben eigenlijk niet bekend op dit forum (al zag ik dat ik weleens op de site van charlotte ben geweest toen ik info zocht over LEDjes in een neck maken) maar toen ik onderdelen ging halen voor de gitaar die ik aan het bouwen ben zij een medewerker van die winkel dat het leuk was als ik 'mijn' gitaar even zou posten hier, dus bij deze!

    Ik heb 'mijn' gitaar tussen aanhalingstekens staan omdat ik de gitaar eigenlijk aan het bouwen ben voor de 18e verjaardag van mijn broertje. Zelf speel ik eigenlijk geen gitaar (heb het ondertussen wel een beetje onder de knie) maar het leek me wel leuk om er 1 te maken, gewoon vanwege de leuke mix van het creatieve en technische gedeelte. En het scheelt me weer een jaar cadeautjes bedenken voor mijn broertje...

    Beide zijn we fan van Muse dus had een gitaar van de zanger genomen als uitgangspunt en ben daarmee aan de slag gegaan. Heb PRS scale gekozen en 24 frets (hij had al 3 gitaren waarvan geen een 24 frets) Heb zelf de kop ontworpen. Hele gebeuren uitgetekend in CAD en 1:1 uitgedraaid.

    Hout gekocht bij de houthavens in Amsterdam. (super geholpen trouwens, ookal wist ik er nog bijna niets van) en alles bewerkt bij mijn oud-oom (Die repareert antieke meubels, dus had en de kennis en het gereedschap dat ik nodig had)

    De body is van Salomon Padouk, de nek van Maple & een streep van Wengé, toets is van pallisander. De spiegelplaat is van spiegelend-perspex. Heel erg makkelijk in de bewerking, wel redelijk kras gevoelig. Elementen zijn Ultrasonic Ref-5's. Voor de wiring heb ik gekozen voor een schema dat ik op harmony-central had gevonden met ongeveer alle opties die je kan bedenken.

    Misschiend at ik nog een zelfbouw fuzz in ga bouwen, maar eerst even afwachten hoe hij klinkt. volgende week heb ik als het goed is de wiring af...

    tijd voor wat foto's!









    Als je wat meer foto's wil zien kan dat hier (mijn soon-to-be-weblog) als je ze in high-res wilt zien moet je je even registreren daar.
    Laatst gewijzigd door AIC; 25 september 2007 om 17:19

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Gaaf, ga je de rest van de gitaar ook nog in de lak/olie zetten of wat?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 september 2007
    Berichten
    20

    Standaard

    ja, maar ben er nog niet helemaal over uit wat ik precies ga doen, aangezien de hele voorkant al glimt vind ik juist het matte van de rand en achterkant wel heel mooi. Daarbij voelt een ongelakte hals ook heel fijn aan bij het spelen, is alleen niet ideaal wanneer je wat langer achter elkaar speelt en je zweet gaat erin trekken. Ook heb ik ergens een keer een spiegel gitaar gezien met een heel donker hout eronder en witte binding, wat er heel erg gaaf uit zag...

    Oil finish zou het makkelijkst moeten zijn, maar moet me er nog even in verdiepen wat ik precies ga doen..

  4. #4

    Standaard

    ziet er erg vet uit!
    probeer al een tijdje een replica of iets dergelijks van zo'n manson gitaar op de kop te tikken maar die zijn er gewoon niet. Misschien wordt het tijd dat ik er ook maar eens eentje zelf ga bouwen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    hoi, ik wil even zeggen dat ik het een heel heel gaaf project vind!ik wil echter 1 kanttekening plaatsen, en dat is dat de toets absoluut niet van esdoorn is, eerder iets als rosewood ofzo. maar goed, das een minor detail

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    ik wil echter 1 kanttekening plaatsen, en dat is dat de toets absoluut niet van esdoorn is, eerder iets als rosewood ofzo. maar goed, das een minor detail
    Dat dacht ik ook. Het is 100% zeker geen esdoorn (of het moet heel donker gestained zijn). Mooie gitaar, leuk cadeau. Voor een gemakkelijke finish zou ik kiezen voor wax/olie.

    EDIT: gezien de structuur van de toets zeg ik: rosewood (pallisander)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    lijkt me ook pallisander
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  8. #8

    Standaard

    LAAT MAAR!!!! nie goed gelezen
    Laatst gewijzigd door A_monkey; 25 september 2007 om 17:21

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 september 2007
    Berichten
    20

    Standaard

    stom, geen idee hoe ik bij esdoorn kom :S het is inderdaad pallisander, gelijk verbeterd

  10. #10

    Standaard

    hoe heb je m zo gespiegeld gekregen*?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top