Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1

    Standaard 2de gitaar voor op kamers €350

    Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een gitaar die ik gebruik terwijl ik op kamers zit. Zo hoef ik niet de hele tijd op en neer te sjouwen met mijn Fender Stratocaster deluxe in die zware koffer. Ik ben dus op zoek naar een leuk gitaartje die als 2de gitaart kan fungeren tijdens optredens voor bij een paar nummers. Ik speel voornamelijk Rock (Jimi Hendrix) Blues, maar ook Jazz. Geen Metal.
    Ik was zelf aan een tweedehandse Mexicaanse Fender Telecaster aan het denken en daar dan andere elementen in te zetten. Seymour Duncan of iets dergelijks. Zou dit een goede investering zijn van €350 euro, of zouden jullie iets anders aanraden met de eisen en de Strat die ik al heb?

    Alle suggesties zijn welkom

    Jelle

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    London City Spitfire II (strat). Ongeveer 300 euro, véle malen beter dan de Fender Mex.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    715

    Standaard

    Anders een squier Tele/Strat of London City upgraden met gfs pickups?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik zou voor een Epi Les Paul Special gaan. Met P90's wel heh
    Deze bijvoorbeeld. Zo een heb ik ook gehad en is een erg lekker aanvulling op je Strat.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Neem iets semi-akoestisch, 335-achtigs. Kun je zonder amp toch lekker oefenen op je kamer met net wat meer geluid. Wasburn en Epiphone hebben heel fijne modelletjes binnen je budget.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Idd, een (semi)hollow. Daarmee kun je al je stijlen wel spelen.

    Zoek eens naar een Ibanez Artcore. Die kun je voor weinig vinden, en ze zijn echt goed. Ik vind ze (die van mij en die ik allemaal getest heb) beter dan die van Epiphone. Ik kocht die van mij met case voor 250 Eu.


    EDIT>
    Dit is wel een mooi ding: http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...D%3D&fta_ind=2
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 25 september 2007 om 10:01
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend
    London City Spitfire II (strat). Ongeveer 300 euro, véle malen beter dan de Fender Mex.
    uhm, dit vind ik toch merkwaardig.. ik heb twee london city strats bespeeld, en talloze mexicaanse produkten van fender.. de london cities zijn voor de prijs definitely heel erg goed, maar zeker niet vele malen beter dan de mexicaanse fender producten..

    kijk eens naar de classic serie, de light ash serie (waar de pickups dan wel niet mijn ding zijn), of de nieuwe custom shop designed serie.. ook de thinlines komen uit mexico.. toegegeven, de standaard serie is wat pover uitgerust, maar ook deze gitaartjes spelen heel behoorlijk

    allemaal puike gitaartjes, en 2ehands voor mooie prijzen weg te plukken

    maargoed, zeker omdat je blues, rock en jazz in 1 zin noemt, zou ik ook eerder denken aan een semi-hollow.. de artcores die KW noemt zijn idd prima, ze kunnen zeker de competitie aan met de Epiphones (hoewel ik de halzen op de Epis persoonlijk lekkerder vind), en liggen ook 2ehands voor het oprapen

    wat je ook doet: succes en veel plezier met zoeken!
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2007
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    689

    Standaard

    of deze, heb ik ook en is waanzinnig goed vind ik. Eventueel later de pickups vervangeb bij gfs.
    Wat ik vaak gebruik: Gretsch projet, vox ac15 blüë Älnicö, marshall guv'nor, visual sounds J&H en H2O. Vox Tonelab, Gretsch akoestisch, Boss br-600 Squier Stratocaster, Rode Nt1a, ART Studio V3 Preamp
    Wat ik verkoop:
    Accutronics Spring Reverb tank voor Marshall
    Belkin reverb tank voor ac15
    Tuners van GFS voor Les Paul, nikkel/chroom
    Minolta Dynax 5 analoge spiegelreflex camera met 28-80 mm lens en Lowe draagtas. Verder een sennheiser me62 met k6p voeding

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10

    Standaard

    Iedereen hartstikke bedankt voor de reacties. Fijn dat jullie meteen links geplaatst hadden naar andere gitaren.
    Als ik de suggesties een beetje samenvat, dan hebben jullie het vooral over een Hollowbody van Epiphone of Ibanez artcore, een Epiphone les Paul. Dat is denk ik geen slecht idee, maar daar had ik nog niet over nagedacht. Op en Telecaster is ook goed Jazz te spelen als ik sommige conservatoriumleerlingen mag geloven.

    De mogelijkhedenzijn dus:
    Fender Tele Mex met Seymour Duncan:
    http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...%3D&fta_ind=21

    Gretch G5235
    http://www.thomann.de/de/gretsch_g5235_pro_jet.htm

    Ibanez Artcore
    http://muziek.marktplaats.nl/snaari...3D%3D&fta_ind=2

    Epiphone Les Paul
    http://www.marktplaats.nl/index.php?...%26fta_ind%3D7

    Ik kan ze simpelweg niet allen gaan bespelen en dan de keuze maken. Ik wil gewoon een lekker gitaartje voor niet te veel geld, maar die weer wel goed genoeg is om een paar nummertjes mee op te kunnen treden, als afwisseling met mijn strat.

    Als jullie zouden mogen kiezen tussen deze 4, welke zou het dan worden?

    (ik moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur nog steeds wel een beetje uitgaat naar die Telecaster, maar dan komt denk ik ook meer om dat ik me daar wat meer op gefocusd had. Dus overtuig me wanneer je het helemaal niet met me eens bent)
    Laatst gewijzigd door The_syphon; 25 september 2007 om 11:06

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top