Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Welke strat?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    213

    Standaard

    Ik heb interesse voor een nieuwe Fender stratocaster. Welke kan ik het beste kopen? Een Mexican, American of de nieuwe Highway strat?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Licht er natuurlijk aan wat je budget is, maar ik zou zeggen een 2de hands american, die zijn rond de 750 en dus goedkoper dan een nieuwe Highway strat.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2002
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    8.611

    Standaard

    burn fender burn :razz:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    281

    Standaard

    Ik zou voor een nieuwe mexican gaan: zijn goede gitaren en de helft goedkoper dan de usa variant. Daar komt nog eens bij dat de kwaliteit van de usa's de laatste tijd nogal te wensen over laat: sommige mexicanen zijn nog beter dan de amerikanen. In ieder gavel is het verschil in mijn ogen niet erg groot, en de prijs-kwaliteit verhouding is dus duidelijk.

    Heb overigens zelf ook onlangs een nwe mexicaanse strat gekocht: topgitaartje.

    P.S. Gebruik ff de zoek functie, er zijn eideloos veel topics hierover geweest.

    Succes!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Jah maar bij een mex strat vind ik het wel noodzakelijk om de elementen te vervangen, want die zijn gewoon niet lekker, heb ik zelf ook gedaan.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Als je het geld hebt en je bent een beetje kieskeurig over je toon enzo kan je beter kiezen voro een amerikaanse strat. De highway en de standard verschillen niet zo heel veel, de highway maakt gebruik van wat goedkopere hardware, die meer naar de 'vintage' kant neigt. Daarom is hij wat goedkoper, maar volgens velen is hij ook erg goed. 2ehands usa stratje is natuulijk erg leuk als je hem voor een goede prijs kunt kopen (marktplaats staan er wel een paar altijd) en bovendien zijn ze waardevast. Als ie je niet bevalt kun je hem altijd weer voor de zelde prijs doorverkopen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard

    en de jimmie vaughan tex mex strat? ik heb er al veel goede recensies over gelezen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Ja idd de Jimmie Vaughan strat is ook supergoed, zeker voor de prijs en de elementen zijn zeker beter dan de standaard USA's, die klinken wat te dun voor mij.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2003
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    119

    Standaard

    Ik heb d Highway en de MEx naast elkaar vergeleken.. Kvind het geluid van de Highway net iets mooier, iets voller en sprankelender. maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn. De hals van de highway is wel heel erg lekker. Maja ook dat is weer een kwestie van smaak he

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2001
    Locatie
    zoetermeer
    Berichten
    180

    Standaard

    amerikaanse kopen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top