Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1

    Standaard "Cool" gitaar betrouwbaar?

    Ik kom zojuist terug van piens in Deinze en heb mij daar laten betoveren door een leuke gitaar. namelijk een Cool LP LSP custom ofzoiet... :d

    Ik ben daar samen me ne maat, die er wel iets van kent, naartoe geweest en die vond het echt een goed dingske. De verkoper (zo ne oude rocker) zei dat dat het echt zijn geld waard is (€600) en beter is dan een epiphone LP ofzo.

    Voor de mensen die zich afvragen waar dat merk "Cool" vandaan komt, dat is het merk van Piens zelf. Die verkoper leek mij echt eerlijk toen hij dat zei. Het is ook echt mooi afgewerkt...

    Nu wat denken jullie daarvan? een goeie koop of denken jullie toch iets anders? Ik heb mij allesins laten overtuigen en die maat van mij ook! (hij heeft zelf ne Ibanez, maar was toch jaloers :d)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    Hoi!

    Ik heb die Cool dingen daar ook al vast gehad. Leken mij ook wel redelijk degelijk, maar 't blijft natuurlijk een B-merkje... Ik heb ze in elk geval nog nergens anders weten verkopen en dat kan kloppen met de "huismerk" uitleg die jij dus kreeg. Bij mij wekt dit dan wel wat argwaan in die zin dat 600€ al heel wat geld is voor een huismerkje en dat je voor 600€ alvast een Epiphone Les Paul of een andere Epi, Yamaha, Fender,... koopt waar je wel wat zekerheid hebt van de kwaliteit en naam.
    Cheers,

    Bart
    Life is music!

  3. #3

    Standaard

    Over de betrouwbaarheid van huismerken valt dus weinig te zeggen. Een verkoper zal zowieso verklaren dat zijn merk beter is dan de budgetmodellen van de gevestigde merken. (Simpel, anders verkoopt hij niets.) Of dat zo is zal je zelf moeten uitproberen.
    Suc6,
    Bert.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    nergens
    Berichten
    1.229

    Standaard

    Een vriendin van mij had vroeger ook een Cool, zo'n Jackson achtig ding met een floyd rose. En echt, dat ding was niet te bespelen!

    Had je die kleine kale verkoper?
    Want die is meestal wel eerlijk hoor, en misschien zijn die LPs ook wel beter, maar 600€ is toch wel vrij stevig voor een huismerk idd, en voor 600€ ben je wat zekerder met een merk als Epiphone.

    Houd ook wel in je achterhoofd dat hij er zijn percent op heeft als hij iets van Cool verkoopt he

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    in welke branche dan ook, een winkel die zijn eigen merk verkoopt doet dat met 1 doel, winst.
    ze lokken je met een goedkope merkaanbieding en prijzen dan hun eigen merk spul aan als beter goedkoper etc.

  6. #6

    Standaard

    Het was inderdaad een tamelijk oude kleine kale met een brilleke...

    Ik ben bij men vorige gitaar ook afgezet geweest en ik wil dit geen 2keren meemaken... Dus ik ga waarschijnlijk toch iets anders nemen waar ik zekerder van ben.

    Ik ging eerst voor een epiphone gaan maar die waren allemaal uitverkocht en toen hebben wij daar zo een cool LP custom in handen gekregen (achter ne gibson SG weliswaar ) Wat mij nu ook opvalt is dat die kerel ook gwn den duurste "cool" van allemaal aan mij gaf voor es te testspelen

    Kga es gaan kijken naar Bebop in Gent. Of kent iemand nog andere goede winkels in gent of omstreken?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baracoeda
    Het was inderdaad een tamelijk oude kleine kale met een brilleke...

    Ik ben bij men vorige gitaar ook afgezet geweest en ik wil dit geen 2keren meemaken... Dus ik ga waarschijnlijk toch iets anders nemen waar ik zekerder van ben.

    Ik ging eerst voor een epiphone gaan maar die waren allemaal uitverkocht en toen hebben wij daar zo een cool LP custom in handen gekregen (achter ne gibson SG weliswaar ) Wat mij nu ook opvalt is dat die kerel ook gwn den duurste "cool" van allemaal aan mij gaf voor es te testspelen

    Kga es gaan kijken naar Bebop in Gent. Of kent iemand nog andere goede winkels in gent of omstreken?
    Key Music in Roeselare of Sint-Niklaas moet volgens mij ook nog wel te doen zijn vanuit Gent denk ik

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2007
    Locatie
    gent
    Berichten
    20

    Standaard

    ja bebop is goed, bij de johan,
    heb mijn gitaar daar ook gekocht.

    grtz

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Gent, België
    Berichten
    568

    Standaard

    als je er niet wil opgelegd worden zou ik eerder naar de guitar shop gaan, en niet naar de biebop.

    en verder zou 'k ook eerder voor een epiphone gaan, zal ook zijn waarde wat beter houden als je 'm ooit wil verkopen.

  10. #10

    Standaard

    Ik zou die Cool echt links laten liggen. Met geschroefde hals dacht ik zelfs?
    Ga zeker eens naar Bebop in Gent en speel daar eens op een Michael Kelly (ook ongeveer 600 euro). Dat zijn echt prachtgitaren!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top