Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53
  1. #1

    Standaard Nieuwe versterker, welke?

    Deze maand ga ik waarschijnlijk een nieuwe buizenversterker aanschaffen ter vervanging van de Fender Studio 85/Laney MXD 120H die al tijden in mn bezit zijn.

    Ik heb een poosje terug al verschillende buizenversterkers getest en het verschil met de transistors is immens groot

    Gitaar: Les Paul Studio Premium Plus

    Wat ik zoek is de echte Marshall-tone: rauw en heavy met ballen en oompf, echt een bastard-> niet te modern, maar ook niet te vintage.
    Ik hou van verschillende (classic) rock zoals zoals Guns 'n Rozes, Pearl Jam, Thin Lizzy, The Darkness, Deep Purple, Ledd Zepplin en 2 gitaristen afzonderlijk Gary Moore en Tak Matsumoto.

    Nu zit ik voornamelijk te gassen op de Marshall Vintage/Modern of de JVM 410 C.
    Aangezien al mn 'helden' op voornamelijk Marshalls spelen, lijkt me dit in ieder geval de goede weg.

    Voor welke zou ik gaan en waarom?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.573

    Standaard

    Ik dacht dat je geen geld had...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    VM en JVM410 zijn wel totaal verschillende versterkers qua mogelijkheden, vertel even wat je wilt met je versterker, clean, scheur, aantal kanalen.

    Probeer ook eens een DSL/TSL
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    VM en JVM410 zijn wel totaal verschillende versterkers qua mogelijkheden, vertel even wat je wilt met je versterker, clean, scheur, aantal kanalen.

    Probeer ook eens een DSL/TSL
    Budget is 1500.

    Ik hou niet van al teveel kanalen/toeters en bellers;

    - Een goed clean kanaal waarbij reverb mogelijk is; geen oversturing.
    - Een goed instelbaar gain-kanaal (eveneens met reverb), waarbij je kan tweaken van classic rock tot hardrock. Een vet en zingend geluid voor solo's. Het woord 'bastard' is hierbij van belang, denk bijv. aan ACDC. Voor het riff-werk wil ik een ballsy geluid alla the Darkness. Met dit kanaal moet ik dus wel mogelijkheden hebben om zowel solo als slag te spelen of eventueel een derde kanaal, zie hieronder.

    *** Met een footswitch wil ik eigenlijk kunnen overschakelen van het cleane kanaal, naar het 'riff-kanaal' en het liefst ook een appart kanaal met instellingen voor het solo-geluid.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
    Budget is 1500.

    Ik hou niet van al teveel kanalen/toeters en bellers;

    - Een goed clean kanaal waarbij reverb mogelijk is; geen oversturing.
    - Een goed instelbaar gain-kanaal (eveneens met reverb), waarbij je kan tweaken van classic rock tot hardrock. Een vet en zingend geluid voor solo's. Het woord 'bastard' is hierbij van belang, denk bijv. aan ACDC. Voor het riff-werk wil ik een ballsy geluid alla the Darkness. Met dit kanaal moet ik dus wel mogelijkheden hebben om zowel solo als slag te spelen.

    Met een footswitch wil ik kunnen overschakelen van het cleane kanaal, naar het 'riff-kanaal' en het liefst ook een appart kanaal met instellingen voor het solo-geluid.
    wil je een combo of een head?
    want als je een head koopt moet je ook een fatsoenlijke cab erbij nemen (of tijdelijk over die laney cab en doorsparen voor iets met greenbacks)
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
    wil je een combo of een head?
    want als je een head koopt moet je ook een fatsoenlijke cab erbij nemen (of tijdelijk over die laney cab en doorsparen voor iets met greenbacks)
    Het liefst een combo die vanzichzelf genoeg vermogen heeft om door de (herrie) mix heen te prikken.

  7. #7

    Standaard re

    2 woorden : splawn competition

    pakken beter dan een marshall en veel beter gebouwd, kost nu met de dollarkoers slechts 1500 euro met tax en al in. En ja hij heeft een 220 volt switch

    enige nadeel: clean enkel via volume op gitaar te bereiken

  8. #8

    Standaard

    Ik zoek dit geluid in een combo:

    http://www.youtube.com/watch?v=0Nah4YG14Fk

  9. #9
    drap
    Guest

    Standaard

    Ik weet het niet, maar deze is eerder voorbij gekomen... Zelfde persoon, zelfde vraag... En de persoon was er nota bene uit!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
    Ik zoek dit geluid in een combo:

    http://www.youtube.com/watch?v=0Nah4YG14Fk

    erg lekker sound, klinkt als een gekrankte marshall...
    alles op 10 en gaaaaaaan!
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top