Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 24 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 235
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2006
    Berichten
    271

    Standaard

    Ik heb een Taylor van toen ze nog geen naam en nog wel goed waren.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    OK, Charlie help me uit de droom. Vanaf wanneer zijn de Taylor volgens jou slecht geworden? Dit is een serieuze vraag, want ik ken het merk eigenlijk niet zo goed en ik heb meermalen hier moet horen dat ze zo superieur zijn. Forum leden als Leen Kap en Picker waren hier nogal uitgesproken over en volgens mij meenden ze het met hun hele hart.
    Als ik nou toch ooit een Taylor zou willen, welk jaartal raad je me aan?

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzz
    OK, Charlie help me uit de droom. Vanaf wanneer zijn de Taylor volgens jou slecht geworden? Dit is een serieuze vraag, want ik ken het merk eigenlijk niet zo goed en ik heb meermalen hier moet horen dat ze zo superieur zijn. Forum leden als Leen Kap en Picker waren hier nogal uitgesproken over en volgens mij meenden ze het met hun hele hart.
    Als ik nou toch ooit een Taylor zou willen, welk jaartal raad je me aan?
    God, dit wordt nu nog een aflevering van Indiana Jones and the search for the Holy Taylor Grail.

    Terwijl we hier Hamburgerhill Green charlie echo echo praten!

  4. #24
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    In elke productielijn zitten goede en slechte instrumenten.
    Zowel bij handbouwers als bij fabrieken.

    Bij Taylor zit de kracht vooral in de houtselectie. Die gebeurt met de hand. Bij gibson komt er een pallet met hout binnen en die gaat linea recta door het productieproces. Dit vrijwel ongeacht de kwaliteit. Slechte gitaar? --> Kop er af en weggooien.
    Taylor koopt het hout beter in en selecteert voor het door de fabriek geloodst wordt.
    Fender werkt met de customshop. Handgeselecteerd hout wordt door dezelfde fabriek gehaald waardoor je een zelfde instrument krijgt. Het enige verschil wordt gemaakt door beter hout, een fancy afwerking en -heel belangrijk- marketing.

    Ambachtelijke bouwers selecteren hun hout per instrument zelf, en bewerken het net zo lang tot het optimaal is voor het specifieke stuk hout en instrument. Anders dan bij fabrieken waar alles volgens de standaard van de cnc gaat.

    Het ligt er maar net aan wat je zoekt. De meeste mensen zijn met een fabrieksinstrument prima tevreden. Ik heb taylors en martins in m'n handen gehad waar niets op aan te merken viel. Goede gitaren voor hun prijs.
    Ook zijn er weinig mensen die nog bereid zijn de volle prijs voor een instrument te betalen.
    Helaas is het door de fabrieken vrij moeilijk geworden als zelfstandig bouwer te overleven. De handelsprijzen van de fabrieksinstrumenten zijn de standaard geworden.
    Er zijn weinig gitaarbouwers die echt verdienen op hun instrumenten. Als je snel rijk wilt worden kun je beter bij de grootgrutter op de hoek gaan werken dan gitaarbouwer worden.
    Ik doe het omdat het m'n passie is, maar het zal niet makkelijk worden er m'n hoofdberoep van te maken.
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Javaca

    Het ligt er maar net aan wat je zoekt. De meeste mensen zijn met een fabrieksinstrument prima tevreden. Ik heb taylors en martins in m'n handen gehad waar niets op aan te merken viel. Goede gitaren voor hun prijs.
    Ook zijn er weinig mensen die nog bereid zijn de volle prijs voor een instrument te betalen.
    Helaas is het door de fabrieken vrij moeilijk geworden als zelfstandig bouwer te overleven. De handelsprijzen van de fabrieksinstrumenten zijn de standaard geworden.
    Er zijn weinig gitaarbouwers die echt verdienen op hun instrumenten. Als je snel rijk wilt worden kun je beter bij de grootgrutter op de hoek gaan werken dan gitaarbouwer worden.
    Ik doe het omdat het m'n passie is, maar het zal niet makkelijk worden er m'n hoofdberoep van te maken.

    Hier gaat het dus precies om ( zoals ik al initieerde in den beginne)

    Waarom koop je voor 2000 euro een fabrieksapparaat als je voor hetzelfde geld een eenvoudig maar zeer uniek instrument kunt laten vervaardigen bij een goede bouwer.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2006
    Berichten
    271

    Wink

    was een grapje Buzz.
    Die van mij klinkt in ieder geval wel heel anders dan moderne Taylors.
    Veel meer laag en bassen, minder doorzichtig, een kanon.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzz
    Mod.....slotje?
    De mods houden helemaal niet van het gezeur om slotjes. Als er iets op slot moet merk je dat vanzelf.

    Btw, mijn Taylor is inmiddels zo'n 15 jaar oud en nog steeds, incl alle gebruikssporen, een prachtig instrument.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hanskemink
    Hoezo,


    Ik vind gewoon dat er subiet een tempering mag plaatsvinden op amerikaans gitaar goed (Samir A belde net, die sloot zich hier volkomen bij aan en ging daarnaast een 4 jaar durende LOI-cursus gitaar doen) en met name Taylor. Ik wordt doodmoe van hordes gitaristen die instrumenten aanschaffen op naam.
    Man wat schrijf je deftig. Waarom is het voor jou belangrijk dat mensen minder taylor moet gaan kopen? Je schrijft dat ze in korte tijd dure gitaren maken. Waarom is dat een probleem? Mag ik alleen een dure gitaar kopen als daar lang over wordt gedaan? Wat is precies volgens jou de naam die taylor heeft? Klopt die naam niet? Heb je enig idee waar je vermoeidheid vandaan komt? Kun je nog andere situaties bedenken waar je die zelfde vermoeidheid bij jezelf bemerkte? Kun je iets herinneren van de omstandigheden toen je zo moe werd? Hoe slaap je? Eet je goed? Hoe gaat het met bewegen? Hoe zou je jezelf omschrijven? enfin,

    Zijn taylor's slecht?

  9. #29

    Standaard

    Ja, dat is volgens mij wat ik wil zeggen.

    Taylor gitaren zijn doods en a-seksueel.(kijk dan toch naar die dingen!)

    Ik ben niet zo handig met computers. Ik ga eens kijken of ik een paar sensuele gitaren hier op het net kan krijgen. Moment./Users/hanskemink/Desktop/DSC00780.JPG/Users/hanskemink/Desktop/DSC00782.JPG


    nee, dit werkt duidelijk niet
    Laatst gewijzigd door hanskemink; 18 september 2007 om 22:18

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Is Taylorisme net zoiets als dat neadle and pins waar jij het over had?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top