Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 23 van 24 EersteEerste ... 1321222324 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 235
  1. #221

    Standaard

    Ik heb Bob Taylor zo langzamerhand behoorlijk goed leren kennen, we spreken elkaar in ieder geval op de Namm-shows, en ik ben iedere keer weer onder de indruk van zowel de nieuwe modellen (Dit jaar o.a. de GA 4 als wat mij betreft toppertje) als van de bezieling die Bob Taylor heeft als het om gitaren gaat. Waar ik met alle andere leveranciers vooral over aantallen, geld en procentjes praat, gaan de gesprekken met Bob over de overeenkomst in klank tussen Ovangkol en Brazilian Rosewood -volgens ons beiden is die groter dan tussen Brasilian en Indian !-, over rinkeltjes in het hoog, over bespeelbaarheid, over projektie, kortom : Over muziekinstrumenten. Heel aardig is ook om te zien hoe bij voorbeeld Larrivee en Taylor dikke maatjes zijn, en vol respekt over elkaars gitaren praten.

    Wizz

  2. #222
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    hear hear!

  3. #223

    Standaard Doorstart

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Hmmm, ik heb mijn 1614 in 1977 nieuw gekocht en hij heeft sinds die tijd Lowdens, Martins, Yairi en oude Epi's en Yamaha's zien komen en gaan. Dat die Ovation er nog steeds is komt voornamelijk omdat in studio's meestal gekozen werd -geloof het of niet- voor de 1614.
    Dat zijn dan mensen met goeie oren achter een ruit he, die alleen maar luisteren naar het geluid en niet zien welke gitaar je gebruikt.
    Ik bedoel maar...
    Pepe, dat zijn geluidsvanger's. Hele andere tak van sport.
    Dat door sommige leden op dit akoestische forum sec het begrip akoestisch nog steeds niet in zijn oorspronkelijkevorm begrepen wordt verbaast mij zeer.

    Jongens, je kunt binnen of buiten in verschillende ruimten met verschillende akoestische interpretaties gewoon akoestisch muziek maken, alleen of met meerdere en deze klanken vervolgens gewoon laten vervliegen.

    Anale ordening van geluid door opname is niet de mooiste vorm die de mensheid heeft voortgebracht (graag wat snedige paralele opmerkingen a.u.b.)(iets met wind of zo)


    In den beginne. (lijst van opklimmende superlatieven) en eigenlijk rook-vrij oftewel met zuivere lucht. (ja, het gaat om een beleving van zuiverheid!)

    -stilte.
    -akoestisch geluid van een instrument (live)
    -versterkt geluid van een akoestisch instrument (live)
    -versterkt geluid van een electrisch instrument (live)
    -opname beleving van een akoestisch instrument (weergave)
    -opname beleving van electrische instrumenten (weergave)
    -lawaai (chaos)

    Persoonlijk verkies ik in schoonheid alleen de eerste 2. Mogelijk soms bij hele goede interpretaties en vertolkingen 3 en 4. (Pat is geen enkel probleem)


    De laatste 3 zijn voor mij erg oninteressant en 'lawaaierig'

    Lijkt me een duidelijk uitgangspunt.

    Topic-linkend . Ovation en de geschikte versterkte Taylor gitarren?



    P.S. Quote. "Mensen met hele goeie oren achter een ruit". Dat moet toch een doorkijkje kunnen geven tot inhoud.
    Laatst gewijzigd door hanskemink; 22 september 2007 om 11:24

  4. #224
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.723

    Standaard

    Ik ben het met je eens dat het akoestische geluid van instrumenten gruwelijk mooi kan zijn en nooit door een luidspreker zal kunnen worden geëvenaard, maar met de rest van je betoog doe je onrecht aan al die mensen die hun stinkende best doen om het een en ander zo goed en mooi mogelijk vastleggen voor de eeuwigheid.

    Zonder al die super gemotiveerde en bezielde opnametechnici zou jij thuis niet naar je favorite muziek kunnen luisteren. Ik heb het niet over degenen die het niet kunnen, ik heb het over de kunstenaars onder de opnamemensen die met hart en ziel bezig zijn voor een salaris waar de schoonmaker niet voor uit zijn bed komt.

    En die doe jij groot onrecht.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Ik ben het met je eens dat het akoestische geluid van instrumenten gruwelijk mooi kan zijn en nooit door een luidspreker zal kunnen worden geëvenaard, maar met de rest van je betoog doe je onrecht aan al die mensen die hun stinkende best doen om het een en ander zo goed en mooi mogelijk vastleggen voor de eeuwigheid.

    Zonder al die super gemotiveerde en bezielde opnametechnici zou jij thuis niet naar je favorite muziek kunnen luisteren. Ik heb het niet over degenen die het niet kunnen, ik heb het over de kunstenaars onder de opnamemensen die met hart en ziel bezig zijn voor een salaris waar de schoonmaker niet voor uit zijn bed komt.

    En die doe jij groot onrecht.

    Nee hoor, Maar nu wordt het precies duidelijk waar een ieder staat en waar het om gaat.


    Ik vindt geluid vangen 'entzauberend' (naar Weber)

    Zij maken deel uit van de 'machinerie' (de vastlegger, de vergroter, de opblazer de numerieke grote getallen, geld, de handel in muziek ,stadions vol mensen, de bits en bytes, de stermagazine's, het sterdom en het daarbij behorend gedrag en attitude etc.etc....)

    Ik begin als tegenreactie toch steeds meer appeteit te krijgen voor het kleine en organische.


    Vandaar dat ik de 'machinerie' totstandkoming van Taylor-gitaren niet oke vindt en het produkt ook niet dus. Ik denk dat ik op dit forum maar verder moet als Hans kemink de akoestische purist. HKap.


    P.s. Oja, ik luister ook niet naar cd's o.i.d. ik maak muziek vanuit mijn eigen wezen.

    P.s. Ik heb nog nooit van een opname hoteldebotel kunnen raken, Je voelt hem namelijk niet het is pure abstractie. Als ik alles in mijn wezen kan laten 'meetrillen' en aansturen door zelf te spelen of met anderen (ja, komt u maar met de platte voeten). Ga ik toch me niet met surrogaat bezig houden.

    P.s. Oja, In wezen ben ik proffesioneel zelf schoonmaker.
    Laatst gewijzigd door hanskemink; 22 september 2007 om 11:26

  6. #226

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hanskemink
    Ik begin als tegenreactie toch steeds meer apeteit te krijgen voor het kleine en organische.
    Dit forum is verre van klein en organisch. Het al eerder door Don Capo geadviseerde theekransje komt dan dichter in de buurt. Ongebreideld oreren tussen gelijkgestemden, heerlijk toch?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #227
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.508

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hanskemink
    Pepe, dat zijn geluidsvanger's. Hele andere tak van sport..
    That's not my point. Ik reageerde slechts op je uitlating dat Ovations slechte gitaren zijn. Een gitaar die al 20 jaar zijn geld binnen brengt, dat is ook een kwaliteit wilde ik maar zeggen.
    Ik ben een gitarist die meer naar zijn gitaren kijkt als tools.. whatever works... maar ik snap dat een real live visie totaal niet aan de orde is bij jou.

    Dat esoterisch gelul is allemaal leuk & aardig als je in je eentje op een zolderkamer lekker een beetje loopt te pielen, niks mis mee, maar je krijgt er wel een wereldvreemd idee van lijkt me zo. Een ferme boswandeling of gewoon eens onder de mensen in een kroeg een borrel drinken doet wonderen wat dat betreft.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #228

    Standaard Scheerritueel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
    Dit forum is verre van klein en organisch. Het al eerder door Don Capo geadviseerde theekransje komt dan dichter in de buurt. Ongebreideld oreren tussen gelijkgestemden, heerlijk toch?
    Ik denk dat het heel klein en organisch is. Jullie kennen die aantallen beter maar ik zie maar structureel 20 a 30 mensen reageren.

    Dat de achtergronden, ideeen, belangen en mogelijkheden divers zijn omtrent het gezamelijk interesse gebied (de liefde voor de akoestische gitaar)is natuurlijk wat ons trekt in dit forum. Anders zouden wij gelijk het ons zelf de hele dag in de spiegel te bezien dit niet langer dan 5 minuten kunnen volhouden.

  9. #229
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hanskemink
    Ik denk dat het heel klein en organisch is. Jullie kennen die aantallen beter maar ik zie maar structureel 20 a 30 mensen reageren.

    Dat de achtergronden, ideeen, belangen en mogelijkheden divers zijn omtrent het gezamelijk interesse gebied (de liefde voor de akoestische gitaar)is natuurlijk wat ons trekt in dit forum. Anders zouden wij gelijk het ons zelf de hele dag in de spiegel te bezien dit niet langer dan 5 minuten kunnen volhouden.
    Fout! De meeste mensen hier hebben geen leven, en denken dat ze een virtueel leven leven: namelijk de Gitaarnet community! We weten niet waar Gitaarnet/forum vandaan komt, wie het gesticht heeft en / of waarom, hoe het in stand wordt gehouden, maar dat geeft niet, 'we'll keep on tryin'.' We weten alleen dat het er is, en de meeste hier zijn allang blij dat ze een 'leven' cq iets wat er op lijkt, hebben.
    Laatst gewijzigd door Blend; 22 september 2007 om 12:16
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  10. #230

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    That's not my point. Ik reageerde slechts op je uitlating dat Ovations slechte gitaren zijn. Een gitaar die al 20 jaar zijn geld binnen brengt, dat is ook een kwaliteit wilde ik maar zeggen.
    Ik ben een gitarist die meer naar zijn gitaren kijkt als tools.. whatever works... maar ik snap dat een real live visie totaal niet aan de orde is bij jou.

    Dat esoterisch gelul is allemaal leuk & aardig als je in je eentje op een zolderkamer lekker een beetje loopt te pielen, niks mis mee, maar je krijgt er wel een wereldvreemd idee van lijkt me zo. Een ferme boswandeling of gewoon eens onder de mensen in een kroeg een borrel drinken doet wonderen wat dat betreft.
    Dat laatste gedeelte bedoel je vast niet zo. (want dat is een discussie over heersende werkelijkheden) en ik denk dat in uniciteit een meer wenswaardige wereld schuilt dan in massa en conformiteit.

    En ik kan me goed voorstellen dat jij in je persoonlijke bestaan zo af en toe een waarachtige verwondering wil meemaken. En dat je niet alleen tot het einde der tijd in je bestaan versleurd wil zijn sec in het vullen van je maag.

    Je bent als natuurlijk organisme bezig met 'het duel' der kunsten.

    Lijkt me eenvoudige taal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top