Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 24 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 235
  1. #1

    Standaard Oorlogsverklaring aan Bob Taylor of the U.S.A.

    Hierbij verklaar ik (waarschijnlijk in mijn eentje) de oorlog aan gitaar-fabrikant Taylor. Dit is de grootste oplichter en opklopper die ik ooit ben tegen gekomen.

    Van wijsheid wordt je sec nooit gelukkig. Maar de informatie die mij vandaag ter ore kwam was de laatste druppel.

    Ik heb gedurende de laatste jaren een aardige smaak ontwikkeld t.o.v. de akoestische gitaar en neig steeds meer naar unieke handbouw (echt ambachtswerk dus). Nu werd ik met de volgende feitelijkheid geconfronteerd door een bouwer uit Devon. Waar hij 30 uur nodig heeft voor de vervaardiging van een flattop 'poept' Bob's machinerie er in 2 uur een Taylor uit (dit is geen Maatwerk voor de duidelijheid al doet de naam anders vermoeden) en dit voor ongeveer hetzelfde verkoopbedrag.

    Laat dit even goed op je inwerken!


    Alarmcall:

    Hoe gek moet het nog worden. Dat 'wij' ons voor honderden euro's produktie gitaren laten aannaaien. Terwijl wij voor hetzelfde geld ons uniek maatwerk uit Europa kunnen laten aanmeten!


    I'll rest my case.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    nou, sterkte....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ... Als ze maar lekker spelen denk ik in m'n eigen

    Enja, de prijs zal waarschijnlijk wel érgens inzitten he (hout, hardware, pre-amp indien van toepassing)

    Succes met je oorlogje
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Nou lijkt het me niet verstandig om Amerika de oorlog te verklaren, maar verder ben ik t wel met je eens. Meneer Taylor is gewoon een slimme zakenman met een goede pr die gewoon erg nette productiegitaartjes weet te verkopen voor custombuild prijzen.

    R.

  5. #5

    Standaard

    [QUOTE=Mr.Fingers]...

    Enja, de prijs zal waarschijnlijk wel érgens inzitten he (hout, hardware, pre-amp indien van toepassing)!

    Ik hoef hier toch niet te ontwaren, dat op 5 december Sinterklaas ons land niet feitelijk aandoet.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hanskemink

    Ik hoef hier toch niet te ontwaren, dat op 5 december Sinterklaas ons land niet feitelijk aandoet.
    Ik heb'm niet denk ik...
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Locatie
    Weert
    Berichten
    188

    Gas

    Tja, toegegeven , de Taylors zijn inderdaad erg duur, maar ook de Martins,
    L`arrivee`s, Gibsons, Lakewoods ,Lowdens, Collings enz enz doen kwa prijs niet voor elkaar onder.

    Ik ben idd ook van mening dat een goede bouwer een minstens kwalitatief beter product kan afleveren voor hetzelfde geld(of soms voor minder!!)

    Nadeel vindt ik wel altijd dat je een specifiek voor jouw gebouwde gitaar niet van te voren kunt uitproberen, en waarmee ikzelf helaas al een slechte ervaring heb opgedaan.
    Produktiegitaren zijn er altijd wel op voorraad, waardoor je dat probleem niet meer hebt.

    Maar denk je nou echt dat alleen Bob Taylor zo gitaren bouwt?
    Ikzelf ben ervan overtuigt dat alle grote (en kleine) merken veel zijn overgestapt op (volledige) machinale fabricage van gitaren.
    Hoe denk je anders dan ze nog tov elkaar kunnen concureren??
    En dit is dan ook gelijk HET probleem van alle handbouwers op vandaag.
    Zij kunnen bijna niet meer opboksen tegen deze geautomatiseerde productie.

    Ik ken een goede bouwer, bouwt veelal Selmer-modellen en erg goed, maar heeft bijna geen opdrachten meer , omdat bv Saga(bleuridge) ook zulke modellen bouwt voor ±800 euri, die helemaal niet slecht zijn.............

    Lang leve de vooruitgang der techniek


    Frank
    Niet zeiken ! Spelen !!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boom-chick-Franky
    Tja, toegegeven , de Taylors zijn inderdaad erg duur, maar ook de Martins,
    L`arrivee`s, Gibsons, Lakewoods ,Lowdens, Collings enz enz doen kwa prijs niet voor elkaar onder

    Maar denk je nou echt dat alleen Bob Taylor zo gitaren bouwt?
    Ikzelf ben ervan overtuigt dat alle grote (en kleine) merken veel zijn overgestapt op (volledige) machinale fabricage van gitaren.
    Hoe denk je anders dan ze nog tov elkaar kunnen concureren??
    En dit is dan ook gelijk HET probleem van alle handbouwers op vandaag.
    Zij kunnen bijna niet meer opboksen tegen deze geautomatiseerde productie.


    Lang leve de vooruitgang der techniek


    Frank
    Ja, Bob Taylor is diegene in dit genre met het grootste Adam Smith (needle machine theorie)gehalte.

    Even het door jouw gestelde rijtje geordend naar manueelheid.

    Taylor en Gibson super machinaal.
    Martin en Larrivee fabrieken met veel handwerk.
    Collings en lakewood dit zijn ateliers.
    Lowden dit is tegenwoordig weer een heel klein atelier.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2006
    Berichten
    271

    Standaard

    Indien Gibson zo supermachinaal vervaardigt, vanwaar dan die grote kwaliteitsverschillen bij Gib ? Geregeld lees ik dat toch?

  10. #10

    Standaard Dollar koers

    Heeft iemand hier in den lande al trouwens gemerkt dat door de ongelooflijk lage dollar koers de prijzen van Amerikanen (o.a. Taylor) gekelderd zijn. Raar he ! Ik wist niet dat de importeurs ook Amerikanen waren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top