Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2004
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    23

    Effect ! Compressors voor Overdrives/distortions

    Wat zijn jullie meningen over goede compressors?
    Niet de megadure Keely's of zo.
    Ik zoek iets in pedaalvorm wat de OD/Distortions flink smeuiger maakt en flink kan pompen, sustainnnnnnnn is niet zo belangrijk.

    Ik zat zelf te denken aan een Dynacomp, niet al te duur.
    Of een Electro Harmonix Black Finger, wel even wat duurder.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Een MXR Dynacomp of Boss CS-2 vind ik hele goede pedalen, en niet te duur.

    Vooral die laatste is erg aan te bevelen! Die is iets transparanter dan de Dynacomp, die een stuk meer 'pompt'... maar als je dat laatste juist wil...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ik heb ze allebei gehad. De dynacomp heeft meer karakter, de Boss kleurt wat minder. De dynacomp vind ik wel heel fijn hoor! (Zeker mijn script logo ouwetje, maar ook de Dunlop)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Ik gebruik nu in een singer-songwriter project waar ik wat freelance gitaar speel enkel een wah, dynacomp en tubescreamer. En ik moet zeggen dat voor solo's de combinatie dynacomp/TS-9 echt lekker werkt !!! Verder gebruik ik hem vaak om mijn Russische big muff iets smoother te krijgen, werkt ook lekker !!! (big muff + dynacomp = sustin voor 3 dagen )

    Dynacomp pompt in ieder geval wel lekker. Het is geen subtiele compressor, maar legt eerder een dikke gekleurde laag op je geluid. Echt een aanradertje naar mijn bescheiden mening !!!

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2004
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    23

    Standaard Dynacomp

    Dat klinkt lekker!!

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2004
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    23

    Standaard Dynacomp

    Het word de Dynacomp dan!!!
    Bedankt.

  7. #7

    Standaard

    Misschien toch eerst zelf even gaan proberen in plaats van de Dyna te kiezen alleen omdat veel mensen in deze draad die kiezen?

    Zelf heb ik zowel de Boss, Dyna als de EH Blackfinger (gehad).

    De Boss doet prima zijn werk, je merkt minder als hij aan staat (maar je merkt het wel weer als hij uit staat). Vond hem toch wat te veel tone zuigen in verhouding met het uiteindelijke resultaat van het ding. Ik zocht een wat meer uitgesproken compressor. Verkocht.

    De eerste Blackfinger die ik kocht was na een dag kapot. Omgeruild, de tweede deed het, maar met een soort heel zachte distortion op de achtergrond. Veel instelmogelijkheden, maar ik moest heel erg zoeken naar een setting die in mijn oren echt lekker klonk. Ik merkte dat ik eigenlijk vooral aan die knoppen aan het draaien was ipv te spelen. Duur ding, zijn geld niet helemaal waard vind ik. Verkocht.

    De Dynacomp kleurt je tone behoorlijk, je merkt echt wel als hij aan staat. Toch om de een of andere reden is het voor mij de lekkerste compressor. Lekker gepompte funky slagjes, typische countrygeluidjes bij clean opde strat of tele en ook als booster bruikbaar. De Dyna hou ik.
    pasopvoorhetgelegitaargevaar@gmail.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    He Maurice Koster, ik heb nog een MXR dunacomp liggen, een oudje uit de jaren '80.... Wel met block logo (geen script) maar nog in superstaat. PM me maar als je geinteresseerd bent...
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2004
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    23

    Standaard Dynacomp

    Bedankt Sure Thing,
    Ik wil eerst nog even de Route 66 uitproberen van Visual sound.
    Ik begreep dat dit pedaal de TS-808 heeft inclusief een goede compressor.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    zou je evt. een compressor goed kunnen gebruiken voor het gain kanaal van een jcm900 om het schelle er wat vanaf te halen? en dus misschien een vetter scheur geluid?
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top