Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 104
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard Strat assembleer project II

    Net als Niels ben ik ook met een klusje begonnen, en dacht ik maak ook een onderwerp.

    Heb net deze opgehaald



    Het is een Hondo H-76. Als iemand het bouwjaar weet, dan hoor ik het graag. Heb nog niet kunnen ontdekken of het multiplex is, dat zie ik bij het freeswerk wel.

    De pots en switch zijn redelijk brak, wel ff getest op een versterker. Wat een geluid. Het is vetter dan een strat met een ongewoon hoge output. Het brugelement is net ietsjes te schel, dus die ga ik denk ik vervangen door een P90 of een humbucker.

    Binnenkort ga ik hem strippen, en voorzie al een aantal uitdagingen.

    1. Die body is gruwelijk verkleurd, en de slagplaat is net niet standaard, dus niet ongezien te vervangen.

    2. De elementen zijn net ietsjes breder dan standaard, dus ook niet mooi te vervangen in de originele slagplaat.

    3. De stringspacing is net ietsjes smaller dan bij de geliefde Diego Deluxe, dus ik zal waarschijnlijk bij de hals die ik ga bouwen ook de neckpocket ongeveer 1mm breder moeten maken.

    4. Er moet wat freeswerk gebeuren voor de Diego aangezien die linkshandig is.


    Hoop afwegingen die dus de komende tijd gemaakt moeten gaan worden. Het is in iedergeval een goeie koop geweest.

  2. #2

    Standaard

    Mooi ding! Ben niet zo'n fan van goud maar deze is wel mooi, misschien is het wel vet om er een gouden slagplaat op te zetten? (als je geld genoeg hebt ).

    Succes ermee!

  3. #3

    Standaard

    Succes!

    Ben erg benieuwd naar het eind resultaat. Wat voor neck ga je bouwen?
    Ik zou een p-90 wel gaaf vinden, ook al ruisen ze.

    Ik heb vandaag een mede gitarist van Industrieel ontwerpen bereid gevonden om een gaaf logo te maken voor op m'n headstock.
    Wordt waarschijnlijk iets van 'Nielsje' in spaghetti stijl, met de lus van de 'j' onder m'n naam door o.i.d.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Ik heb zelf twee Hondo H76 gitaren gehad en ze waren van massief elzen, geen multiplex te bekennen.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J
    Ik heb zelf twee Hondo H76 gitaren gehad en ze waren van massief elzen, geen multiplex te bekennen.
    Ook die dikke elementen met dat hele vette warme geluid?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    de fame die ik heb is multiplex.
    maar als de brug pup je te schel is een losse weerstand gebruiken om deze alleen iets inhet hoog te dimmen of hem alleen een greasebucket tonepot geven

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
    de fame die ik heb is multiplex.
    maar als de brug pup je te schel is een losse weerstand gebruiken om deze alleen iets inhet hoog te dimmen of hem alleen een greasebucket tonepot geven
    1 volumepot en een tonepot voor hals en mid, en een tonepot voor de brug is een goed idee.

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
    de fame die ik heb is multiplex.
    Net Harmony Central bekeken, en iedereen zegt dat het massief hout is bij de H-76, Nou gelul! Heb hem net opengemaakt. Is gewoon multiplex, nooit geweten dat multiplex zo lekker kon klinken.

  9. #9

    Standaard

    Hm.. een nieuwe hype? met z'n allen naar de gamma?!

    nou ja, altijd leuk als er iets is waarvan je verwacht dat het niets is, toch leuk klinkt!

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Hm.. een nieuwe hype? met z'n allen naar de gamma?!

    nou ja, altijd leuk als er iets is waarvan je verwacht dat het niets is, toch leuk klinkt!
    Zo zie je maar weer hoe subjectief HC is. Niemand zeikt zijn eigen spul af. Het zijn allemaal reviews door eigenaren van gear en ze "verzwijgen" multiplex of noemen het zelfs massief hout.

    Hier op het forum lees ik bijna overal dat Hondo multiplex heeft gebruikt.

    Qua klank merk ik er absoluut helemaal niets negatiefs aan ( en ik heb toch echt wel in de 25 jaar dat ik gitaar speel heel, heel, heel veel strats in mijn handen gehad ).

    Enige nadeel is, dat het lastig is voor een mooie reliclook te gaan (zou een beetje jammer zijn, die "spekkoeklijntjes" door je lak heen).

    Ga nu mijn camera pakken en hem strippen en alles wat ik niet ga gebruiken op marktplaats gooien.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top