Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 23 EersteEerste ... 13212223
Weergegeven resultaten: 221 t/m 227 van 227
  1. #221
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75 Bekijk bericht
    Als we zo gaan beginnen kunnen we dit forum met ingang van vandaag wel stopzetten.

    Ik ben het trouwens ook niet met je eens. Het publiek zal misschien niet direct een Engle of Line6 kunnen onderscheiden, maar indirect pikken mensen toch meer op dan je denkt. De bron van het geluid is toch wel erg belangrijk om uiteindelijk een mooi eindresultaat te hebben.

    Daar komt nog bij dat als een gitarist tevreden is over zijn sound, hij daar ook beter en zekerder door gaat spelen. Dynamischer en creatiever. En dat werkt uiteindelijk ook door op het eindresultaat.
    Precies!

    En Shredneck, gast als je me zou kennen zou je niet zulke domme dingen zeggen. Het feit dat gitaristen van redelijk bekende bands MIJ komen complimenteren met m'n sound geeft me al voldoende 'zekerheid', waar jij blijkbaar bij mij aan twijfelt.
    Ik heb zelf een aantal jaar pedalen gebouwd, dus ik weet ondertussen aardig het kaf van het koren te scheiden als het om minieme Tubescreamer-verschillen aankomt. Er zit een hoop gebakken lucht ja. Ik kan in een DOD 250 wel het verschil horen tussen een TL071 opamp en een LM741. Jij ook?
    Als je ja zegt, dan snap je dat de 'Line 6 op 't podium is even goed' houding van je al mank gaat. Tuurlijk zal tante Mien het verschil niet horen, maar als je het als gitarist wel hoort, speel je lekkerder/zekerder en DAT ziet/hoort het publiek wel.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #222
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Ontopic: De JVM prikt erg goed door de mix vind ik, en da's bij alle lampen Marshalls wel zo, ze zijn allemaal vrij schel. Enkel zoveel modes en zoveel onbruikbaar door de feedback, ik blijf 't amper acceptabel vinden. De eerste twee kanalen alleen waren genoeg geweest.

    MS
    Daar is de JVM 210H voor!
    En vervang je pre-amp buizen door een beter/milder type; andere trafo erin en klaar.

    @sjaak1990, de Evo ken ik niet; de MC2 wel, die ik ook erg goed vond; maar als het clean vervormt, werd het er niet mooier op, meen ik me te herinneren. En de totale sound is erg droog, terwijl ik wat meer van 'smeuïg' houd, en dat is iets wat een aantal Engl amps weten te bieden.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #223
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Een amp kopen en er een andere trafo in moeten flikkeren, is dat dan een betere optie? Dat zou bij een goeie amp al niet moeten. Ik heb trouwens gehoord dat die JVM trafo's meer dan ok zijn. Ik vond er niets problematisch aan toen ik de JVM 410 had. Ik heb ooit al wel eens een Mercury laten steken, zo'n openbaring was dat toch niet hoor.

    En dat gekrakeel hiervoor met dat gepoch erna levert topicgewijs ook niet veel op lijkt me. Elk beetje gitarist haalt er een Line6 zo uit, maar het gemiddelde publiek gaat meer last hebben van een klote geluidsman dan van een gitarist die met een degelijke ipv een top-of-the-line amp speelt.

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 21 december 2009 om 01:52

  4. #224
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    I agree with that

  5. #225
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Een amp kopen en er een andere trafo in moeten flikkeren, is dat dan een betere optie? Dat zou bij een goeie amp al niet moeten. Ik heb trouwens gehoord dat die JVM trafo's meer dan ok zijn. Ik vond er niets problematisch aan toen ik de JVM 410 had. Ik heb ooit al wel eens een Mercury laten steken, zo'n openbaring was dat toch niet hoor.

    En dat gekrakeel hiervoor met dat gepoch erna levert topicgewijs ook niet veel op lijkt me.
    'Gepoch' my ass. Gewoon een 'parering' van de onzin-attitude die Shredneck heeft. En daarnaast ben ik wel topic-inhoudelijk bezig wanneer iemand op zoek is naar een 2 kanaals JVM.
    Mensen kunnen zoveel roepen op internet; ik 'back mijn kennis/ervaring up met feiten'. Jammer dat dat gelijk af wordt gedaan als opschepperij.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #226
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Had dan gewoon dat laatste zinnetje geschreven wat je nu schrijft

    Kusje hoor.

    MS

  7. #227
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Ik heb zelf een engl blackmore. klinkt helemaal niet zo kil. Er zijn uiteraard amps die warmer klinken op clean enzo maar voor mij doet de clean het prima. Enige minpuntje wat ik aan de blackmore vind ik dat het drive kanaal soms wat gepoleist is. De gainstructuur is een stuk gladder als bijvoorbeeld marshall of soldano.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top