Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 23 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 227
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    Ik wil nog gaan testen met 2x12 V30 kasten en 4x12 kasten met greenbags.
    kom een keer hier langs, ik heb 412V30 en wil hem wel horen

    32 km binnendoor over giethoorn

  2. #12

    Standaard

    ga jij een keer naar hem... 32 km binnendoor over gierhoorn

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    hier veel leuker, opnemen, vergelijkend warenonderzoekje doen

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2006
    Locatie
    Mol (België)
    Berichten
    1.078

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    Ik wil nog gaan testen met 2x12 V30 kasten en 4x12 kasten met greenbags.
    Ik heb thuis een marshal 1936 met v30, die mss voor een interesant prijsje weg mag... Past er toch veel beter onder dan zo'n koch ofzo, niet?

  5. #15
    Dude
    Guest

    Standaard

    Ik wil de topicstarter niet gek maken maar een 1936 met vintage 30's klinkt echt heel erg goed op deze versterker.
    Waanzinnig... ik gebruik heb live altijd over mijn 4x12 greenback kast en dit is gewoon de makkelijkste no nonsence weinig aan knoppen draaien en gewoon gaan oplossing.


    Succes man ! ik herken trouwens veel in je revieuw. Grappig !

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    het is helaas mode lijkt het om moderne marshalls af te kraken, en deze in het bijzonder, maar ik vind het een waanzinnig toffe bak. gefeliciteerd ermee!
    Wie kraakt 'm af dan?

    Ik kan me zeker vinden in Mbakker's bevindingen, al raad ik 'm aan de Master 1/2 functie van z'n footswitch te laten vervallen en Crunch-groen (Plexi) te programmeren als extra sound. Je sounds hebben toch al Master 1 of 2 MEE geprogrammeerd.

    Tot op zekere hoogte is dit Marshall's tegenhanger van de Engl Invader (4 gescheiden kanalen, 2 masters, 2 fx-loops, extra gain modes), maar ik vond de Invader vetter/smeuïger en hij ruiste minder (OD1 en OD2 op de JVM zijn wat dat betreft een ramp). Wat ik mis aan de Invader en de JVM dus wel heeft, is de galm (notabene PER kanaal!).

    Ik heb de JVM 2x getest, 1x over een Marshall V30 kast en 1x over de Greenback kast (met dat mooie checkered speakerdoek). Hij klonk iets strakker en vetter met de V30 kast, maar 't verschil vond ik niet zo groot, als ik verwachtte. Daarentegen, er zat een paar weken tussen de 2 tests, dus wie weet, valt 't wel hardstikke op als je ze naast elkaar zet en A/B-t.

    De JVM is i.i.g. een stukken betere amp dan de JCM900's, en JCM2000 TSL100 (heb de DSL's nooit getest). Minder krasserig en veelzijdiger. Maar ik vond OD2 ook echt overbodig.

    Ik zou waarschijnlijk het volgende hebben geprogrammeerd:
    SW1= Clean, groen, fx-loop aan (met choruspedaal in de loop), Reverb aan
    SW2= Crunch, groen, fx-loop uit, Reverb aan (Malcolm Young sounds)
    SW3= Crunch, oranje, fx-loop uit, Reverb uit (basic hard rock rhythm)
    SW4= Crunch, rood, fx-loop uit, Reverb aan (heavy rock rhythm/leads)
    SW5= OD1, oranje, fx-loop uit, reverb aan (VH-1 to tha bone)
    SW6= Master 1/2
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #17
    Dude
    Guest

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    Ik wil nog gaan testen met 2x12 V30 kasten en 4x12 kasten met greenbags.
    kan maar 1 ding zeggen.... DOEN !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    Ik had hiervoor een koch multitone.
    same here haha

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    Clean oranje en clean rood heb ik nog weinig mee gedaan. Maar het schijnt dat hier geweldige "break up" geluiden mee
    te produceren zijn.
    Live gebruik ik het gele kanaal omdat dat net effe iets makkelijker door de mix prikt en iets rauwer klinkt zonder gelijk 'clean met een randje' te zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    Crunch
    Dit is wat mij betreft hét kanaal van de JVM. En dan vooral crunch oranje.
    Man man man, wat een mooie, warme, volle, uit de speaker klappende marshall crunch is dit. Ik heb er geen woorden voor.
    Sexy he ? nou nog effe het rode kanaal ontdekken met de gain en volume flink open en met een tubescreamer voor wat extra bite en je gebruikt met een greenback kast die OD kanalen niet meer haha

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    OD 1 rood + master volume 1 Gebruik ik voor vette riffs. Minder vol als de multitone lead. Maar wel 10 keer hoorbaarder
    Vaag he ? die multitone klinkt waanzinnig, echt nog nooit zo'n lekkere amp gehoord, tot ik er mee in een bandje sta. Volkomen kut.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    Resonance en Presence opschroeft, dat je dan in de buurt van een 5150 kunt komen.
    Ik las op een amerikaans forum dat er gewaarschuwd werd om die resonance heel ver open te draaien wanneer je greenback kasten gebruikt, boven 50% zeg maar. Probeer hem maar eens op een redelijk volume op 10 te draaien en ga wat palm muten met lage powerchords. Denk inderdaad niet dat dat wijs is om je 100 watt greenback kastje voor zn kiezen te geven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    Verder heb ik me laten vertellen dat het crunch kanaal heel goed reageert
    op pedaaltjes. Hier ga ik zeker nog mee extperimenteren.
    Evt met een delaypedaal in de fx loop. Footswitch wordt dan bijvoorbeeld:
    Tubescreamersssssss
    Delay in de effectsloop is ideaal ! kanaal 4 instellen met master 2 en effectloop aan en je hebt een gaaf solo kanaal !
    Ik gebruik echter vrijwel altijd een tubescreamer om kanaal 1 en 2 wat extras te geven en merk dat ik daardoor niet zon lekkere lead toon uit kanalen 3 en 4 haal door die TS. Die reageren daar minder lekker op dan gewoon het crunch kanaal met master 2.


    ach ja..... te veel opties om zo maar uit te proberen. Ik zit zelfs nu tijdens het pielen thuis vrijwel elke minuut wat aan de knopjes te klooien. Gewoon omdat dat leuk is !

  8. #18
    Dude
    Guest

    Standaard

    Een tipje mbt het onduidelijk checken van de leds op de footswitch.

    Witte stukjes tape naar gelang je eigen volgorde ! werkt prima en zo zie je de volgorde van de leds beter op een donker podium !




    let effe niet op de rode cirkel, die was voor marktplaats adje

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2006
    Locatie
    Ede
    Berichten
    290

    Standaard

    Echt een gaaf en veelzijdig ding! Kon dr ook een hoop uithalen, maar de marshall sound is niet echt mijn ding. Weet zeker dat je hier een hoop plezier van zult hebben met die ongelovelijke partijen mogelijkheden. Ik vond de crunch channel ook zeer zeker het lekkerst. Overdrive kanalen hebben wel heel gruwelijks veel gain, maar dat is op te lossen door de knop uiteraard.

    Dit is ook echt zo'n versterker waar je dingen in blijft ontdekken. Over een jaar zit je nog te klieren met die knoppen, echt mooi! Worth the money.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top