Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 78
  1. #1

    vraagje Fractal Audio Systems AXE-FX

    Kan iemand me vertellen waar in Nederland ik de AXE-FX van Fractal Audio Systems uit kan proberen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Ben bang dat het antwoord "nergens" wordt, tenzij er hier iemand is die 'm heeft kunnen bemachtigen. In NL is er geen dealer en als je d'r eentje wil hebben, kun je 'm via i-net bestellen, echter is er een behoorlijke wachtlijst.

  3. #3
    vinni
    Guest

    Standaard

    Alstublieft.....

    http://www.g66.eu/index.php?lang=nl

    Vinni

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinni
    Bedankt voor de tip. Ik sta bij G66 op de wachtlijst maar had gehoopt dat iemand in Nederland reeds in het bezit was van een AXE-FX.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    wat maakt de AXE-FX beter dan zeg een G-force oid? Op het eerste gezicht vallen mij niet echt nieuwe features op behalve dat de processing waarschijnlijk wat sneller is, maar daar heb ik bij een G-force ook geen last van.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    De Axe-fx is naast een high-end fx-processor ook een pre-amp. Wat dat betreft kun je hem dus beter vergelijken met de Boss gT-pro, Line 6 podPro xt, dan met de G-force. Als je op de berichtgeving afgaat, dan schijnt hij beide andere 19 inch modelers ook van de sokken te blazen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    dan zal Line6 aan de bak moeten!
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  8. #8

    Standaard

    Ik zit al een tijdje naar de sound files te luisteren... Het klinkt allemaal wel goed en ik geloof meteen dat het apparaat zich kan meten met Zoom / Line6 / Roland / Digitech.

    Maar zou het verschil met buizen echt onhoorbaar zijn geworden? Lijkt me lastig...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Ik denk dat het verschil met buizen voor de meeste gitaristen niet zozeer 'hoorbaar' meer is, maar eerder 'voelbaar'. Qua klank vind ik de laatste generaties modeling echt goed/overtuigend geworden. MAAR, qua dynamiek en respons die je terugkrijgt blijft het nog steeds behelpen t.o.v. een goede buizenamp. De keur aan sounds maakt veel goed, maar live voelt een lekkere buizenbak toch beter aan. Je hebt wat meer interactie met je amp dan met modelers. Op dat punt schijnt de Axe-fx ook echt een stap voorwaarts te zijn, maar ik ben benieuwd naar de reactie van bijv. Fred als hij er een heeft weten te bemachtigen. Hoe lang is die wachttijd eigenlijk? En die prijs van 1399, is dat incl. BTW?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    hoe vergelijken de fx zelf zich met die van de grote fx-model fabrikanten? Enig idee? Het enige wat ik er op de website waar hij te bestellen is over terug kan vinden is dat ze helemaal de hemel in worden geprezen.

    Googlen voor een reviewtje?
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top