Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 60
  1. #1

    Standaard Strat assembleer project

    Zo, ik begin er ook aan. Na jaren op fabrieks gitaren te hebben gespeeld, waar ik zelf wel van alles aan veranderde, is het nu tijd om iets samen te stellen met onderdelen waarvan ik vind dat het fijn is.

    De reden waarom ik hem assembleer en niet volledig zelfbouw is simpel: Ik heb de ruimte niet om te frezen, spuiten. Een gitaar assembleren kan ik wel op m'n bureau. Ik heb bij de webshop van Hassent de volgende body besteld:



    Zoals te zien is, is de tekening niet perfect. De gitaar krijgt dan ook een solid color. Zelf ben ik enorm fan van de 'classic' look. Maar het moet wel een 'player' worden, met wat gebruiksgemakken, zonder dat de 'classic' look verdwijnt. Hierbij een kiskeadinggeval plaatje van wat het ongeveer gaat worden.



    Er komt op:

    Allparts neck (22 frets), deze gaat ongelakt, in de olie z'n werk doen.
    graphtech nut
    Diego stringtree's
    Een leuk logo (weet nog niet wat, misschien m'n naam in spaghetti stijl?)
    GFS elementen, met vergeelde kapjes.
    Gewone 5 standen schakelaar
    electrische schakeling ben ik nog niet uit...
    Mint green 3 lagen slagplaat.
    Diego, of wilkinson trem (ben er nog niet uit of het een rechts, of linkshandige moet worden).
    Kluson style stemmechanieken, òf sperzel locking tuners.. dat is toch wel pracktisch..

    De body krijgt een afgeschuind halsprofiel, op welke manier ik dit precies wil gaan doen weet ik nog niet.
    Verder wil ik graag een afdekplaat op de achterkant, want ik blijf altijd hangen met m'n riem in de holte. Mijn japanse strat heeft deze plaat verzonken (vind ik mooi), maar dit betekend wat freeswerk.

    De kleur ben ik nog niet helemaal uit. Eerst dacht ik aan daphne blue, maar foam green en fiesta red vind ik ook prachtig. Wellicht een ietwat vergeelde/vergroende daphne blue. Wat is jullie mening?
    Verder heb ik een gerenommeerd forum-spuiter hier bereid gevonden om m'n body te spuiten en iemand wat dichter bij huis om me eventueel te helpen met boor en freeswerk.

    Oorspronkelijk wilde ik graag een compound radius toets hebben, maar dit is nogal wat werk om zelf te bouwen, en best duur (voor mijn doen) als ik het laat doen. Vandaar dat dit iets voor de toekomst wordt.

    Verwacht niet dat deze thread dagelijks ge-update wordt, ik ga lekker rustig aan doen en onderdelen sprokkelen. Als er hier mensen zijn met gave ideeen en tips, dan die welkom .
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 9 september 2007 om 16:35

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Hey Nielsje,

    Kan niet anders dan een mooie strat worden in deze kleuren. Ik heb nog idee om ooit eens een 2e Malmsteenstrat in deze kleurstelling aan te schaffen, maar sinds ik aan zelfbouw ben begonnen, staat dat idee voorlopig nog in de koelkast.

    Heb je al een hals? Persoonlijk zou ik voor een 70's neck met bullet-trussrod gaan. Maargoed, da's aan jou natuurlijk. Ik blijf 'm volgen want ik ben nieuwschierig hoe ie uiteindelijk wordt.

    vr.gr.

    Branko

  3. #3

    Standaard

    Hallo Branko,

    waarom zou je voor een 70's neck gaan? Persoonlijk vind ik de grote headstock niet zo denderend en heb ik nooit echt veel goeie verhalen gehoord over de 3 punts bevestiging en micro tilt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit een gitaar heb gehad met het systeem.

    Donderdag ga ik bij the string kijken voor een halsje. Weet niet wat ze daar allemaal hebben liggen, misschien ook wel een 21 fret neck met een wat kleinere radius.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Donderdag ga ik bij the string kijken voor een halsje. Weet niet wat ze daar allemaal hebben liggen, misschien ook wel een 21 fret neck met een wat kleinere radius.
    Neem voor mij gelijk even een kijkje bij de bodies (of ze daar nog een leuk funky kleurtje tussen hebben zitten).

    Zelfbouw vind ik wel leuk, maar voor dat soort prijzen kan ik bijna zelf geen body maken.

  5. #5

    Standaard

    Is goed, zal ik even doen. Moet ik nog foto's maken, je bellen en/of eentje meenemen?

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Is goed, zal ik even doen. Moet ik nog foto's maken, je bellen en/of eentje meenemen?
    Gewoon even kijken of er wat leuks tussen zit qua kleurtjes. Misschien ga ik begin volgende week even die kant op, weet ik gelijk of het de moeite waard is om even te kijken. Heb ook nog een bod geplaatst op een complete strat voor de body om te strippen. Heb wat dingen in mijn hoofd zitten om te bouwen. Min of meer zoals jij die hebt: appart kleurtje, een diego trem en 3 singlecoiltjes.
    Laatst gewijzigd door G.G.; 10 september 2007 om 12:38

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Niels, het is al niet meer nodig, net een mailtje gehad van een verkoper, en ik ga (waarschijnlijk woensdag) deze strat ophalen.



    Dan lekker strippen en opnieuw opbouwen met goeie shit. Kleurtje is lekker fout, dus die laat ik zou. Gouden lefty Diego Deluxe erop, misschien een setje Texas Specials (of iets van GFS dat erop lijkt) dan nog een halsje maken (heb een esdoorn toets en een stuk flamed maple liggen)

    Gaat een heel fout gitaartje worden. Gouden body (hele subtiele relic, dus niet zoals die roze), gouden hardware, aged plastics en een vergeelde, versleten esdoorn toets (a la "Blackie" van Clapton)

    Kijk ook eens naar het plaatje (de grootte van de armrest), deze body heeft de specs van een van de eerste strats. Kan nu al niet wachten.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    @nielsje
    zijn de pups die die je van mij overgenomen hebt?
    heb ze vandaag ook even kunnen vergelijken met een alvares P90 in de neck positie en dan komt die neck pup van dat setje er wel aardig dichtbij.

    nog even over de hals.
    is een 70 er hals ook met de 7.5 radius?
    als dit zo is is bending een probleem en krijg je gauw last van zgn ' notes outs'
    je bend de snaar en hij raakt dan juist ergens verderop een fret.
    (tenminste volgens Dan Erlewine)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Niels, het is al niet meer nodig, net een mailtje gehad van een verkoper, en ik ga (waarschijnlijk woensdag) deze strat ophalen.



    Dan lekker strippen en opnieuw opbouwen met goeie shit. Kleurtje is lekker fout, dus die laat ik zou. Gouden lefty Diego Deluxe erop, misschien een setje Texas Specials (of iets van GFS dat erop lijkt) dan nog een halsje maken (heb een esdoorn toets en een stuk flamed maple liggen)

    Gaat een heel fout gitaartje worden. Gouden body (hele subtiele relic, dus niet zoals die roze), gouden hardware, aged plastics en een vergeelde, versleten esdoorn toets (a la "Blackie" van Clapton)

    Kijk ook eens naar het plaatje (de grootte van de armrest), deze body heeft de specs van een van de eerste strats. Kan nu al niet wachten.
    toch geen hondo G.G?
    als dat zo is dan zou ik toch even wachten met die GFS jes.
    want in de hondo fame die ik heb zitten volgens mij overwound of zelfs humbucker pups en ondanks de brakke pots klonk die in de eerste instantie niet verkeerd.
    (moet hem alleen nog refretten en de elctronica weer op orde maken)

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
    @nielsje
    is een 70 er hals ook met de 7.5 radius?
    als dit zo is is bending een probleem en krijg je gauw last van zgn ' notes outs'
    je bend de snaar en hij raakt dan juist ergens verderop een fret.
    (tenminste volgens Dan Erlewine)
    Compound radius zou beter zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top