Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Amp ! Vocht en versterkers??

    Hoi

    ik heb een fender supersix reverb, die voor mijn clean voldoet, maar voor mijn distortion behoeftes zeker niet, plus dat hij ontilbaar is om mee te touren\giggen

    Ik ben van plan een nieuwe 2ehands versterker te kopen, ben me al maanden lang aan t orienteren wat er is, en wat anderen van die versterkers vinden
    Nou zijn er 2 punten waar ik nog niet over uit ben:

    ****De oefenruimte waar de nieuwe versterker komt te staan is, zeker in de winter, erg vochtig. ik wil langer dan een jaar plezier hebben van mn versterker, maar heb geen zin om hem elke keer weer mee naar huis te moeten slepen. Kan ik in dit geval beter Transistor of Buizen kiezen voor de houdbaarheid.

    ***Als onze band optreed, is het meestal niet voor boven de 100 man :-) is 50 buizen watt dan (ruim) genoeg of moet ik zoiezo aan een 100 watter denken??

    bij voorbaat dank voor het meedenken

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Beerse België
    Berichten
    1.051

    Standaard

    50 watt buizen is meer dan genoeg, ik heb men 100watter buizen nog nooit over de helft gezet , zelfs niet zonder PA en met meer dan 100 man..
    En 50watt klinkt niet de helft zo hard als 100watt he, hij gaat niet erg veel zachter als een 10 watter.
    Als je je amp wil laten staan in een vachtige ruilte, zou ik precies niet gaan voor lampen maar ik zou men versterker zowiezo nooit in een vochtige ruimte laten staan, alles lijdt onder vocht he..
    gezocht:ff niks
    Gear:fender jaguar block inlay '75; Gibson SG Supreme; Gibson LP Custom; fender tele blue floral en pink paisley; Mesa roadster head; Bogner V30 4x12 cab

  3. #3

    Standaard tja

    oh ja, daar zeg je me wat van die 50 en 100 watt, dat it idd niet het dubbele geluid. PFFFF versterkers kiezen is moeilijk...
    Heb ik mn oog laten vallen op een laney vc50, blijkt ie volgens user reviews weer niet goed in hi-gain metal distortion te zijn, en dat wilde ik nou net hebben... zucht..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Beerse België
    Berichten
    1.051

    Standaard

    wat is de prijsklasse?
    gezocht:ff niks
    Gear:fender jaguar block inlay '75; Gibson SG Supreme; Gibson LP Custom; fender tele blue floral en pink paisley; Mesa roadster head; Bogner V30 4x12 cab

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smurk
    oh ja, daar zeg je me wat van die 50 en 100 watt, dat it idd niet het dubbele geluid. PFFFF versterkers kiezen is moeilijk...
    Heb ik mn oog laten vallen op een laney vc50, blijkt ie volgens user reviews weer niet goed in hi-gain metal distortion te zijn, en dat wilde ik nou net hebben... zucht..
    ga dan voor de LC50 (II), die is daar veel sterker in, en heeft een mooi clean geluid.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  6. #6

    Standaard

    vraag 1
    buizen of transistor, he maakt geen reet uit:
    als je het langdurig in een vochtige ruimte laat staan gaat het echt serieus naar de kloten.

    vraag 2 50 watt buizen is hard zat. ook voor 300 man. als het harder moet ga je toch via een PA.
    Met transistor zou 50 watt nét te kort kunnen schieten. Ga dan voor 80 of 100 watt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ben79
    wat is de prijsklasse?
    Prijsklasse is t/m 1000€ met cabinet erbij (dat is ECHT MAX)alles 2ehands
    en dan het liefst ga ik wel in een keer voor een goed cabinet dan kan ik nog een keer van top switchen. :-)

    Het liefst heb ik eigenlijk een 5150 maar die zijn eigenlijk nét te duur en moeilijk 2ehands te krijgen.
    misschien london city bulldog top met marshall kast dan maar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    vraag 1
    buizen of transistor, he maakt geen reet uit:
    als je het langdurig in een vochtige ruimte laat staan gaat het echt serieus naar de kloten.
    Nou dan is dat duidelijk :-) gewoon elke keer meeslepen dan maar.

  8. #8

    Standaard

    oh men.....

    spaar dan toch even door....
    die 5150 is ZO VEEL beter dan zo'n bulldog.......


    Toevallig trouwens. ik ken iemand die een 5150 naar de kloten heeft geholpen door hem langdurig in een vochtige ruimte te laten staan. (of niet dan jerry)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    oh men.....

    spaar dan toch even door....
    die 5150 is ZO VEEL beter dan zo'n bulldog.......


    Toevallig trouwens. ik ken iemand die een 5150 naar de kloten heeft geholpen door hem langdurig in een vochtige ruimte te laten staan. (of niet dan jerry)
    ouch... dat moet pijn hebben gedaan

    En tja, knopen doorhakken is niet mijn beste punt...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smurk
    oh ja, daar zeg je me wat van die 50 en 100 watt, dat it idd niet het dubbele geluid. PFFFF versterkers kiezen is moeilijk...
    Heb ik mn oog laten vallen op een laney vc50, blijkt ie volgens user reviews weer niet goed in hi-gain metal distortion te zijn, en dat wilde ik nou net hebben... zucht..
    voor dubbel zo hard als 50 watt moet je 500 watt hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top