Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: ibanez of cort

  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Berichten
    15

    Cool ibanez of cort

    hallo iedereen

    welk merk is eigenlijk het beste voor acoustische gitaar ibanez of cort
    alvast bedankt

    greetzzz royboy

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ik zelf vind de Corts wat meer body en punch hebben dan de ibanezzen die ik heb geprobeerd, net wat meer leven, wat meer echte gitaar en geen speelgoed als het ware.

    Als je trouwens ook nog eens wat Tanglewoods kan proberen moet je dat ook doen, daar heb ik destijds voor gekozen ipv een ibanez of cort, omdat die prettiger speelde en meer klink als een echte acoustische gitaar. Veel body en punch idd, en goede gebalanceerde bassen, middens en hoog. Lekker warm en toch rinkelend als het ware.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #3

    Standaard

    Ik zou eerder voor een Cort gaan. Die gitaren verbazen me toch elke keer weer. Naar mijn mening is een cort van € 300,- net zo goed als een Ibanez van €700,-. (Hoewel dit natuurlijk weer lekker algemeen gesteld is)
    En ibanez is een gearriveerd merk. je betaald ook een stuk naam bij ibanez. Voor Cort telt dat nog veel minder.

    Maar neem bijvoorbeeld de Cort 100. Dat is echt een lekker gitaartje voor weinig geld. Cort heeft in de lagere prijsgebieden heel schappelijke istrumenten.

    En om een ander voor te zijn: je oren zijn alles !
    Ik zou mezlf dus niet beperken tot cort of Ibanez, maar gewoon bij een winkel in de buurt gaan testen en luisteren.
    Als je al een gitaar hebt neem je die mee. Je weet van je eigen klank wat je mooi vind en wat je anders zou willen. Je kunt dan in de winkel de klanken vergelijken. Alleen luisteren wat mooi is kan ook natuurlijk. Maar het is vaak heel moeilijk om een vergelijk te maken terwijl je in een winkel zit.

    Succes.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    In het immer-zonnige Brabant
    Berichten
    39

    Standaard

    Ongeveer zelfde prijsklasse: Yamaha FG 411. Ik heb er de 12 snaar versie van, het zijn heerlijke gitaartjes!
    Politicus: Iemand die het tegendeel bedoelt van wat hij of zij ten onrechte heeft willen ontkennen en het dan toch maar bevestigt onder voorbehoud. (Fons Jansen)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2006
    Locatie
    Ergens nabij Leeuwarden
    Berichten
    106

    Standaard

    Ik heb zelf een Cort akoestische, dit is echt wel een goede gitaar.
    Ibanez heb ik nooit akoestische versies van geprobeerd.
    Ik heb wel een stuk of wat gitaren van andere merken geprobeerd, maar de Cort was qua klank en bespeelbaarheid gewoon veel beter.
    Het is btw ook de enige gitaar die ik langer dan anderhalf jaar heb gehad.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Geen van beide

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    In het immer-zonnige Brabant
    Berichten
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Geen van beide
    Dank je wel Pais, voor je subtiele medewerking in dit topic.
    Politicus: Iemand die het tegendeel bedoelt van wat hij of zij ten onrechte heeft willen ontkennen en het dan toch maar bevestigt onder voorbehoud. (Fons Jansen)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Sorry moest ik zeggen van mn collega.
    Maar eveneens graag gedaan

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    346

    Standaard

    Ja Pais, het is tamelijk negatief van je collega om 'geen van beide' te laten zeggen. Als je het wat optimistische wilt benaderen, zeg je de volgende keer 'allebei!'

    Dus welke is beter: Cort of Ibanez? Allebei.

    Mijn advies is: ál je centjes die je aan een gitaar wilt spenderen meenemen en opmaken aan de gitaar die jij het coolst vindt en het best vindt klinken - en vooral niet kijken naar het merk. Als je een gitaar ziet die beter is, maar meer kost; naar huis en verder sparen.

    Ik hanteer de regel: "ik ben te arm om goedkoop te kopen"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanderz
    Ja Pais, het is tamelijk negatief van je collega om 'geen van beide' te laten zeggen. Als je het wat optimistische wilt benaderen, zeg je de volgende keer 'allebei!'

    Dus welke is beter: Cort of Ibanez? Allebei.
    Ik zal het doorgeven.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top