Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Sustainer?

  1. #1

    Standaard Sustainer?

    Hey Gitaartnetters,

    Ik kwam net iets tegen van Joe Satriani en hij kon heel gemakkelijk feedback (als het dat is wat ik denk) uit zijn gitaar krijgen zonder dat er maar een amp dichtbij stond. Toen heb ik gezocht hoe dat kwam en wat dat was en toen kwam ik uit bij een Sustainer. Overal zag ik Fernandes sustainer dingen staan.

    Maar nu vraag ik me af wat dat nou eigenlijk is en wat het doet. Is het een apparaatje dat je in je gitaar bouwt (dat eigen voeding nodig heeft), of ligt het aan het type pickups? Is het ook altijd aan of kun je het aan en uit zetten met een switch? En als laatste vraag zijn er ook gitaren die het standaard ingebouwd hebben en dan bedoel ik budget gitaren (500 of lager).

    Groetjes,
    Martijn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2005
    Berichten
    1.513

    Standaard

    http://www.fernandesguitars.com/howit.html

    Je hebt niet gegoogled of wel?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vice President Fender Musical Instruments Corp.
    So, we bought Jackson, guitars that can say F*%K instead of darn-it.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    satriani een sustainer?

    heb het nog nooit door hem zien gebruiken, wel door steve vai.

    de fernandes sustainer werkt als volgt:

    er komt in je hals element een sustainer pick-up, onder voeding van een 9v batterij. die sustainer pick up is een electro magneet, die een sterk magnetisch veld uitzend en daardoor de snaren laat trillen, op deze manier blijven de snaren dus in beweging. hij duwt de snaren dus in feite.

    dit systeem is op 2 manieren verkrijgbaar: koop een los setje en gooi het in een gitaar(raad ik je af), en fernandes verkoopt zelf gitaren met dit systeem erin. weet niet of deze onder de 500 euro te verkrijgen zijn, ik heb wel op gitaren van fernandes gespeeld die net over de 500 euro heenkwamen.

    en ja, het heeft een eigen voeding nodig, een 9v batterij, en het vervangt ook meteen één van je pick-ups als je het in je gitaar wilt laten inbouwen. er zitten drie schakelaartjes op: aan/uit, en dan nog eentje voor 5th harmonic en 10th harmonic.

    bij die laatste twee trilt de snaar dan langzaam naar de 5e of naar de 10e harmonic toe van de noot die je vast hebt.
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    en het is geen feedback wat jij bedoelt maar die harmonics waar die naartoe vliegt...

    denk ik tenminste.
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2005
    Berichten
    1.513

    Standaard

    http://www.jacksonguitars.com/produc...tno=2911003501

    Jackson heeft een model met een sustainer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vice President Fender Musical Instruments Corp.
    So, we bought Jackson, guitars that can say F*%K instead of darn-it.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
    satriani een sustainer?
    http://nl.youtube.com/watch?v=XFACFhjS6R0

    Door een beetje met de pook te bewegen ontstaat er al snel een harmonic die enorm lang doorgaat. Dat is toch het werk van een sustainer? Of is dit juist een techniek?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
    dit systeem is op 2 manieren verkrijgbaar: koop een los setje en gooi het in een gitaar(raad ik je af), en fernandes verkoopt zelf gitaren met dit systeem erin. weet niet of deze onder de 500 euro te verkrijgen zijn, ik heb wel op gitaren van fernandes gespeeld die net over de 500 euro heenkwamen.
    Is een sustainer iets wat ontwikkeld door Fernandes en niet door andere merken ook gebruikt/gemaakt worden?

    Verder bedankt voor je antwoord! Nu snap ik het princiepe wel hoe het werkt!
    Laatst gewijzigd door M@rtijn; 2 september 2007 om 12:27

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    zelf heb ik nog niet zo heel erg veel ervaring met die pookjes, maar al heel snel schiet je op het brug element daar naartoe, zeker als je nog effe gaat zwengelen, maar die sustainer helpt je daar wel ontzettend bij.

    zo te zien heeft ie hem van vai gekaapt, leerling leert de meester iets

    jackson heeft ze ook in zijn gitaren zitten zoals boven gepost denk nog wel dat er wat meer merken zijn maar daar heb ik geen idee van, maar als jackson ze amg gebruiken, dan mogen andere merken dat in principe ook
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M@rtijn
    http://nl.youtube.com/watch?v=XFACFhjS6R0

    Door een beetje met de pook te bewegen ontstaat er al snel een harmonic die enorm lang doorgaat. Dat is toch het werk van een sustainer? Of is dit juist een techniek?



    Is een sustainer iets wat ontwikkeld door Fernandes en niet door andere merken ook gebruikt/gemaakt worden?

    Verder bedankt voor je antwoord! Nu snap ik het princiepe wel hoe het werkt!
    die pook heeft niks te maken met de harmonic. ik denk dat ie n artificial harmonic maakt, en die laat sustainen met een sustainer, OF hij zet 'm op de stand van de 5e harmonic met de sustainer.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    mijn vraag: heeft die dude er nou echt een sustainer inzitten of gewoon een heel goed pedaal? ik vraag me af of daar nou wel echt een sustainer inzit, ik zie geen extra knopjes e.d. kan ook zijn dat mijn ogen het niet goed doen
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  10. #10

    Standaard

    Ik zie bij hem ook idd geen extra knopjes en in Google kan ik niets vinden dat hij er een sustainer in heeft zitten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top