Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Precision bassen. Welke de beste?

    Dag allen,
    Kan mij iemand vertellen welke jaren de beste waren van productie voor de p bassen van fender.
    Is het ook zo de squier bassen van de jaren 80 ook beter waren of zeker zo goed als de echte fenders?

    Shoot!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    ik dacht dat de squiers van rond
    '84 of iets eerder of later.. bijna zo goed waren als de fenders van die tijd, beter dan de mexicanen iedergeval, als ze toen al shit maakten in mexico :P
    de fenders uit de jaren 80 en ietsje er voor zijn ook altijd erg gewild
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    ze maakte nog niets in mexico toen....
    een goede fender? pre CBS, maar zorg dan ook maar voor een hoop geld... slechte fenders(over het algemeen) de jaren 70...
    en als je een goede nieuwe zoekt: een japanse...

    en ja oude squiers schijnen erg goed te zijn, maar daar vragen ze tegenwoordig ook al rustig 750 euro voor...
    more than the X's on our hands...

    :: Mijn bandje ::

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2007
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    605

    Standaard

    Weet ik, heb ik dinsdag nog op gespeeld. Een Squier mexico, ook even op een Fender USA gespeeld. Zelf merkte ik (vrijwel) geen verschil. Terwijl ze ongeveer even duur waren...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Ik snap het niet echt meer. Dat Squire is officieel gezien toch het low budget merk van Fender? Hoe kan het dan gebeuren dat ze beter, of tenminste even goed zijn ten opzichte van de Fenders? En hoe komt het dat bepaalde jaren slechter zijn? (god het lijkt wel wijn ) zit hem dat in de manier waarop ze toen gemaakt zijn? En waar halen jullie die info vandaan dat ze van die jaren minder zijn? Ik heb altijd begrepen dat het bij zulk spul sterk kan verschillen per bas toch?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Heb je de bos haar van Henkie Spenkie wel eens gezien??? Dat is genoeg brandstof om ons in een split second te cremeren We hebben 'm wel eens door de deur moet duwen, hij kwam er gewoon niet door!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2007
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    605

    Standaard

    Hmm...dat weet ik niet. Maar ik merkte/voelde/hoorde dat voor mijn part, de échte Fender en de Squier vrijwel hetzelfde waren. De prijs was ook vrijwel gelijk...Dus waarom zou je dan geen Fender kopen? Als je het voor de prijs niet hoeft te doen, en ze vrijwel gelijk spelen?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    @Roro wat vroegen ze voor die bassen dan? als een squier al net zo duur word als een USA gata het niet helemaal goed denk...

    En dat bepaalde jaren(vooral de jaren 70) slecht waren kwam gewoon door de directie, nieuwe dingen uitproberen(qua constructie) slechte quality control om geld te besparen, slechte materialen om geld te besparen dat soort dingen...

    en tuurlijk kan het verschillen per bass, in de jaren 70 zijn heus ook wel geweldige dingen egmaakt, maar om de een of andere reden heeft het ene jaar gewoon wat meer goede dan slechte en andersom... het schijnt dat '98/'99 geniaal waren voor USA fenders... maar ook daar zullen heus wel kut dingen tussen gezeten hebben...
    more than the X's on our hands...

    :: Mijn bandje ::

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Okeej, dat klinkt logisch. Maar hoe kan het dan dat Squire net zo goed of zelfs beter is dan? zit er over het algemeen zo weinig verschil tussen die dingen dat ze, als er even wat slechte Fenders komen, meteen even goed/beter zijn?

    Ik vraag me gewoon af hoe iedereen dat zo schijnt te weten. Zelf test ik ook wel eens een basgitaar, maar ik heb nog nooit een hele serie van 1 gitaar vergeleken met een hele serie van een andere
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Heb je de bos haar van Henkie Spenkie wel eens gezien??? Dat is genoeg brandstof om ons in een split second te cremeren We hebben 'm wel eens door de deur moet duwen, hij kwam er gewoon niet door!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Je komt er weleens een tegen en dan kun je t verschil horen

    Mijn bassist speelt op een Tokai P-bass uit begin '80.... wereldsound. Ander element erin en rocken maar!
    -

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2007
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sickpunk
    @Roro wat vroegen ze voor die bassen dan? als een squier al net zo duur word als een USA gata het niet helemaal goed denk...

    En dat bepaalde jaren(vooral de jaren 70) slecht waren kwam gewoon door de directie, nieuwe dingen uitproberen(qua constructie) slechte quality control om geld te besparen, slechte materialen om geld te besparen dat soort dingen...

    en tuurlijk kan het verschillen per bass, in de jaren 70 zijn heus ook wel geweldige dingen egmaakt, maar om de een of andere reden heeft het ene jaar gewoon wat meer goede dan slechte en andersom... het schijnt dat '98/'99 geniaal waren voor USA fenders... maar ook daar zullen heus wel kut dingen tussen gezeten hebben...
    Ik weet het niet precies meer, die fender was ietsjes duurder (max 100 euro, maar wat is dat op 800?). Nou is van Gorp in Roosendaal niet echt heel goedkoop, en hebben ze niet zoveel basjes...Maar dan nog...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top