Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    leuven
    Berichten
    76

    Standaard

    Vanmiddag in brussel op een s20 en s23 van Furch gespeeld. Wat een gitaren! Gisteren nog op een larrivee Jumbo gespeeld (ook fantastisch geluid) maar die S23 (een slordige 350 euro goedkoper) is echt wel 'on top'.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Standaard

    :smile: Yes....

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    leuven
    Berichten
    76

    Standaard

    Hehe, jeps, ik hoop echt dat ik mijn baas zijn mening nog kan beïnvloeden. Als Brussel de enige plaats is waar je tot nu toe Furch (bij mijn weten) kan krijgen, kan het echt wel een goudmijn worden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    317

    Standaard

    Volgens mij werk je er pas toch? Ik zou mij niet zo snel gek laten maken.

    Toen ik bij Voxhumana was zag ik ook dat het bovenblad bij verschillende Furch gitaren omhoog stond, en niet evenwijdig ! dit geeft naar van loop naar tijd ook een kromme hals. Het ligt er meestal aan of ze uitgewerkt hout kopen of niet. Dus je baas kan het ook nog op een andere manier druk krijgen, en dat alleen omdat jij hem natuurlijk voor inkoop wil hebben... heh heh.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Standaard

    de nieuwe modellen en de produkten die nu door Furch afgeleverd worden zijn verbeterd en hebben geen bellying probleem meer.
    Dit heb ik vernomen van meerdere dealers, waaronder Luthiers in Den Bosch en Vox humana.

  6. #6

    Standaard

    hmm, daar zal k dan ook maar eens naar gaan vragen. en hoe zie je dat met die hals? die van mij heeft beide problemen namelijk (gaat ook terug)

    harrald

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    leuven
    Berichten
    76

    Standaard

    Op 2003-01-22 08:39, schreef Dylan61:
    Volgens mij werk je er pas toch? Ik zou mij niet zo snel gek laten maken.

    Toen ik bij Voxhumana was zag ik ook dat het bovenblad bij verschillende Furch gitaren omhoog stond, en niet evenwijdig ! dit geeft naar van loop naar tijd ook een kromme hals. Het ligt er meestal aan of ze uitgewerkt hout kopen of niet. Dus je baas kan het ook nog op een andere manier druk krijgen, en dat alleen omdat jij hem natuurlijk voor inkoop wil hebben... heh heh.
    dat was mijn baas zijn grootste bezwaar. Dat de lijm bij europese gitaarfabrikanten niet goed is. Hij wou furch nog enkele jaren laten evolueren. Anderzijds hebben we bij ons in de winkel echt wel een groot gat tussen seagull en simon & patrick en dan larrivee, lakewood, etc.. naar uiteindelijk santa cruz en taylor. Furch zou daar uitstekend tussen passen (tussen de seagull en larrive's).

    De Furchs die ik vast heb gehad in bxl leken me toch oerdegelijk. En ze geven daar levenslange garantie, dus ik neem aan dat ze dat niet gaan doen als er constructiefouten inzitten...

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Joe_scumbag op 2003-01-22 11:55 ]</font>

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Standaard

    dat is zo. Furch heeft echt een aanloop-periode meegemaakt. Toevallig staat bij artikelen op Gitaarnet een stukje dat ik ooit heb geschreven over Furch en de ontstaansgeschidenis. Dat neemt niet weg dat een degelijke gitaarbouwer zulke constructiefouten niet mag maken. Toch is het verklaarbaar en inmiddels verbeterd.
    Daarom is het zaak om bij 2e hands Furches wel extra op te letten.
    Maar geloof me, Luthiers in Den bosch wil bepaalde gerenomeerde merken(ik noem geen naam maar er zijn topics aan gewijd)niet verkopen en Furch wel. Zij zijn ook officieel Lowden dealer en zeer deskundig.Bovendien is Vox humana ook niet onkundig en zijn zij enthousiast dirstributeur. Zelf endorse ik Furch en ik ga echt niet op 'brandhout'spelen. IK vind het meer dan goede gitaren. Het bellying probleem is een bekend Furch probleem, maar niet meer op de nieuwe gitaren.M.b.t. de halzen heb ik nog weinig van problemen gehoord. mogelijk dat dit ook met het verleden te maken heeft. Ik heb 3 Furches en de halzen zijn net zo gevoelig voor vocht als mijn Guild en Lowden.Ze doen altijd met elkaar mee en trekken iets naar achter.

    Maar het is wel oervervelend als je denkt een goede gitaar te hebben en je hebt bellying en halsproblemen.

    Furch heeft dit inmiddels gelukkig hersteld.
    En los daarvan ken ik ook van andere duurdere merken kwaliteitsverschillen.
    Dus we moeten het wel in proportie blijven zien.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-01-22 15:04 ]</font>

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 december 2002
    Locatie
    stiens
    Berichten
    23

    Standaard

    bijna elke gitaar die ik zie bolt wat licht, soms nauwelijks zichtbaar, op achter de brug. bij de goedkopere gitaren zie ik dat, vanwege gebruik triplex, zelden of minder. een en ander ligt 'm denk ik toch aan het materiaaldikte. en stel dat de gitaar achter de brug wat lichtjes gaat bollen dan betekent dat toch niet dat de brug finaal gaat kantelen en de hals als een draaikolk tordeert? wat een indianenverhalen zeg; inderdaad alles in de juiste proporties blijven zien.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Zo denk ik er ook over. Enige bolling is altijd waar te nemen. Weet je hoeveel trekkracht er op zo'n blad staat? Bij glossy afgewerkte gitaren zie je het beter dan op matte. Een beetje bolling stelt echt niks voor, zolang de intonatie maar intact blijft.
    Lang leve de solid tops!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top