Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: zelfbouw flying V

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard zelfbouw flying V

    hallo! Ik ben momenteel bezig met het uitdenken van een plan voor mijn eigen gitaar. het word een flying V model , met 4 elementen : 1 humbucker en 3 single-coils.elk element krijgt een aan/uit knop ,en een tone potmeter . het schema e.d. heb ik helemaal uitgetekend, en de body en neck ga ik bestellen bij warmoth. heeft iemand daar ervaring mee , qua betrouwbaarheid met leveren en kwaliteit? verder nog iets : hoe kan ik het beste frezen? ik heb geen frees ( nouja, hoogtevrees en spinvrees... ) ...
    is het aan te raden om er zelf eentje te kopen , of om er misschien eentje te lenen? in de Flying V body van warmoth zitten 2 humbucker gaten, dat moet 1x humbucker en 3x single coil worden. zou iemand mij een beetje op weg kunnen helpen? ( nog beginner op gebied van zelfbouw, niet té streng zijn!! )
    Laatst gewijzigd door TimmU; 27 augustus 2007 om 22:08
    HERRIE.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Ik wist niet dat die bodies zo duur zijn

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik ook niet
    HERRIE.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Vrezen doen we hier weinig, frezen des te meer. Koop gewoon een goedkope bovenfrees en oefen op wat stukjes vuren van de bouwmarkt. Ik heb goede ervaringen met Warmoth, ik bouw regelmatig gitaren voor anderen (met name strat kopien) van hun onderdelen. Goedkoop zijn ze niet, maar 't is goed spul en makkelijk; je krijgt precies wat je bestelt. Overigens hoef je dus niet te frezen, als je de juiste gaten meebesteld. 't Leven is soms zo eenvoudig...

    Succes, en graag plaatjes posten,
    Eindelijk een beetje lente!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    oeh dat klinkt prachtig!!!! als ik dus zou willen, zou ik tegen warmoth kunnen zeggen dat er 1 humbucker,3 single coils, een master volume inmoeten,
    en in de onderste punt gaten voor 4 potmeters en 4 2wegschakelaars ? dat zou écht geweldig zijn ... bespaart me superveel moeite en geklooi..!!!
    HERRIE.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2006
    Locatie
    volendam
    Berichten
    945

    Standaard

    wat een rare p-up configuratie.waarom niet 2 HB`s en dan het zaakie splitten?

    wel gaaf....een zelfbouw-V

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    hmm , ik wil iets compleet anders dan normaal. lijkt me erg spannend om elk element afzonderlijk aan of uit te zetten, en de tone ervan te regelen.ook een uitdaging voor mij , omdat ik nooit verder ben gekomen dan een brug afstellen, pups afstellen en snaren vervangen...
    HERRIE.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb goeie ervaringen met warmoth LP's, maar de Vees vind ik minder; gewoon, minder hout op hout contact. en meer kans op wiebelige hals. maar warmoth zelf levert gewoon goed spul, en levert ook netjes. zo simpel.

  9. #9

    Standaard

    Mijn ervaring met Warmoth is goed. Erg goede kwaliteit. Wel is me opgevallen dat de verkopers niet de snuggerste zijn: hou goed in de gaten dat je ook krijgt wat je wil! Het is prijzig maar zeker de moeite waard.
    Als je "off-the-shell" besteld (bijv. de "warmoth-showcase") dan heb je het binnen een week in huis. Als het speciaal voor jou gemaakt wordt dan moet je rekening houden met een lead time van 4-6 weken.
    Always in the shit, only the depth varies

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wheelie
    Mijn ervaring met Warmoth is goed. Erg goede kwaliteit. Wel is me opgevallen dat de verkopers niet de snuggerste zijn: hou goed in de gaten dat je ook krijgt wat je wil! Het is prijzig maar zeker de moeite waard.
    Als je "off-the-shell" besteld (bijv. de "warmoth-showcase") dan heb je het binnen een week in huis. Als het speciaal voor jou gemaakt wordt dan moet je rekening houden met een lead time van 4-6 weken.
    als t ongelak is.als t gelakt is, moet je t langer inplannen. maar 4 tot 6weken is optimistisch. reken maar op 6 tot 8. als je t gelakt wil, mag je rekenen op 12 tot 16 weken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top