Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1

    vraagje Alternatieve elementen voor Gibson SG?

    hoi allemaal,

    ik heb een Gibson SG (standaard) en wil graag wat verandering in mn sound.
    t is eigenlijk te veel scheurbak voor mijn style. mijn muziek style ligt meer richting alternatieve rock(denk aan switchfoot, fountains of wayne, the sheer) heeft iemand nog tips wat voor elementen ik zou kunnen gebruiken? ik zat zelf te denken aan les paul elementen alleen welke...


    gr,
    Jurian

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2005
    Berichten
    613

    Standaard

    volgens mij stopt gibson vaak (of altijd) dezelfde elementen in les pauls en sg's (correct me if i'm wrong)

    wat dacht je van p90's in humbuckerformaat?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ga eens op zoek naar Bill Lawrence's L500-serie. Ik denk niet dat het een forumfavoriet is, maar naar wat ik erover gelezen heb, lijkt me dat een van de meest veelzijdige dingen die je in een gitaar kan pleuren. Bovendien zijn ze een pak goedkoper dan Seymour Duncans, dus da's aardig meegenomen.
    Hier vind je reviews op Harmony Central

  4. #4

    Standaard

    dank voor jullie adviezen.
    ik heb nog eens gekeken en vergeleken op de gibson site.
    de burstbucker series (pro) zouden mischien ook wel een goede keus zijn. alleen moeilijk te vinden. heeft iemand ervaring met deze pickups?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jkeijner
    dank voor jullie adviezen.
    ik heb nog eens gekeken en vergeleken op de gibson site.
    de burstbucker series (pro) zouden mischien ook wel een goede keus zijn. alleen moeilijk te vinden. heeft iemand ervaring met deze pickups?
    ben over het algemeen niet echt gecharmeerd van gibsons elementen. doet zn ding en klinkt ok maar meer niet. is iig way overpriced. voor hetzelfde geld haal je een veel beter setje seymour duncans. bijv. een '59 in de nek en een JB oid in de brug
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Als je het geluid van een Les Paul zoekt, moet je dat in de gitaar zoeken, en niet in de elementen. De SG ís een scheurbak, daar doen de pups weinig aan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Volgens mij is een SG niet meer of minder een scheurbak dan een Les Paul. Wat je er ook in zet, neem elementen met een gematigde output en een open karakter. Dus geen brulbakken. Burstbuckers zijn prima maar inderdaad duur. J kunt ook naar PAF-achtigen kijken van SD of Dimarzio, GFS maakt een stuk goedkoper ook prima elementen evanals Rockinger. Ik heb nog wel een PDF-je van een test van een hele lading PAF-klonen in de Gitarre & Bass, kan ik je wel even mailen als je daar belang bij hebt.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Een SG is doorgaans feller en rauwer dan een LP, zoals een Tele dat ook is t.o.v. een Strat. Dat is mijn ervaring iig.

    Maar idd, met wat minder uitgesproken elementen met een niet zo hoge output moet je wel enigszins in de buurt komen.


    EDIT>
    Rinze, zou je die PDF ook naar mij willen sturen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    een SG met P90's is een soort dikkere telestrat.

  10. #10

    Standaard

    gibson classic 57 is ook een optie.
    Zolang het maar Pafs zijn die niet te heet zijn, zal het goed moeten komen.

    En een sg met p90 is inderdaad wel een soort van super telestrat. Hoewel het ook weer echt gibson blijft. Zowel clean als rocken geweldig!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top