Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard Basgeluid van The Fratelli's

    Ik zit er over te denken om een basgitaar aan te schaffen voor wat thuisopnames. Nou ben ik nogal gecharmeerd van het basgeluid van The Fratelli's en dan met name Chelsea Dagger. Ik kom er niet echt uit wat de benodigdheden zijn voor zo'n geluid. Is het een aktieve of een passieve bas en worden er effecten gebruikt? Als ik het zelf zou moeten zeggen, dan denk ik een Precision bas met passieve elementen over een dikke amp maar ik heb weinig verstand van dus zit ik in de richting?


    (Het basgeluid van The Gossip op Standing In The Way Of Control is trouwens ook erg cool.)
    Vote for Pedro!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2006
    Locatie
    Castricum
    Berichten
    1.554

    Standaard

    volgens mij is het iets inder de richting van een Fender precision over een dikke buizen bak (ampeg)

  3. #3

    Standaard

    In de clip speelt ie geloof ik met een jazz maar het kan best met een p zijn opgenomen. Voor de rest inderdaad een ampeg buizenbak met de gain lekker open over een 8x10 (zou ik zo zeggen).
    There's no fun in fundamentalism.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2007
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    605

    Standaard

    Als je dus "voor wat thuisopnames" meer dan duizend euro over hebt, ja...dan kan je zoiets nemen .

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roro92
    Als je dus "voor wat thuisopnames" meer dan duizend euro over hebt, ja...dan kan je zoiets nemen .
    haha, nee het gaat niet om het evenaren van het geluid maar ik wil een beetje afkaderen wat ik zoek. Ik gebruik een Line6 Toneport en ik was van plan die te gebruiken voor ampmodeling. Voor wat de bas betreft, lijkt een goedkoop Precision model met eventueel een setje Seymour Duncan erin wel wat. Iig bedankt voor jullie antwoorden.
    Vote for Pedro!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top