Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 130
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn
    Heeft iemand daar voorbeelden van? Ik heb ooit een opname gehoord met een digitaal drumstel, samples waren goed, maar het klonk ingeprogrammeerd. Naar ik aanneem speel je het via triggers om net de 'feel' van een echte drummer te vangen?
    en dit was het grote idee om de aanslaggevoeligheid/velocity van een echte drummer te creeren

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
    maar wil je dan triggers aan bestaande bekkens en trommels vastmaken?
    of ben je gewoon op zoek naar een goedkoop digitaal drumstel?
    daar zit dan gewoon midi out op die je aan je m-audio hangt.
    de triggers komen dan aan de bestaande trommels aleen de bekkens worden vervangen door een pad meerdere dan natuurlijk

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    De oude Alesis D4 heeft twaalf trigger ingangen waavan je alles kunt afstellen en aan elke noot toewijzen. Daarnaast heeft hij 99 kicks, 99 snares, 76 toms, 76 cymbals en een hele berg percussiegeluiden.

    D-Drum maakt van die mooie triggers die je op je trommelrand kunt klemmen, maar die zijn ook als goedkope namaak te koop. Het piezo elementje dat er in zit kost namelijk nog geen hele euro. Ik kocht vroeger deze elementjes los en zette ze met kit vast op de vellen.
    han ik geloof dat onze drummert zon ding heeft aleen ...hij denkt niet genoeg aan 12 te hebben ....

    1-basdrum
    2-snare
    3-tom1
    4-tom2
    5-tom3
    6-floortom
    7-hi-hat (hoe gaat deze werken als een open hihat en moet je er dan ook 1 voor closed hihat ?
    8-ride
    9-crash 1
    10-crash 2
    11-china
    12 - dan die closed hihat ?

    volgens mij moet het dan kunnen toch ?
    en die alesis heeft die geen midi vertraging ?
    oftewel als je een padje aanslaat dat ie dan te laat komt ten opzichte van de snare bv ?

    de handleiding zal wel te downen zijn hoop ik
    en dan zal het werken met cc,s ?

  4. #14

    Standaard

    in ieder geval iedereen hardstikke bedankt voor het meedenken ...
    als we ermee gaan prutsen hou ik jullie zeker op de hoogte
    blijft een leuk projectje

    grtn c.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Ik heb een Traps drumstel met gaasvellen waar ik andere, Rolandstijl, triggers op heb gezet. Deze triggers sturen een Roland TD3 module aan die via een midi-usb adapter van Edirol, Drumcore 2 aanstuurt. Dit werkt echt super.
    Voor de hihat heb je eigenlijk op alle drummodules een hihat-input, voor de slagen op het hihatbekken, en een hihatpedaal-input, de naam zegt het al. Waar je bij een drummodule op moet letten is of de hihatpedaal-input traploos is of alleen open/close of open/halfclosed/closed heeft. Traploos is wat je wilt; zo realistisch mogelijk drumgevoel.



    Dat is de mijne dus. Er zaten eerst ook van die randtriggers op maar die voldeden niet; mindere dynamiek en gemiste hits. Vandaar dus de Rolandstijl triggers.
    Vote for Pedro!

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater
    Ik heb een Traps drumstel met gaasvellen waar ik andere, Rolandstijl, triggers op heb gezet. Deze triggers sturen een Roland TD3 module aan die via een midi-usb adapter van Edirol, Drumcore 2 aanstuurt. Dit werkt echt super.
    Voor de hihat heb je eigenlijk op alle drummodules een hihat-input, voor de slagen op het hihatbekken, en een hihatpedaal-input, de naam zegt het al. Waar je bij een drummodule op moet letten is of de hihatpedaal-input traploos is of alleen open/close of open/halfclosed/closed heeft. Traploos is wat je wilt; zo realistisch mogelijk drumgevoel.



    Dat is de mijne dus. Er zaten eerst ook van die randtriggers op maar die voldeden niet; mindere dynamiek en gemiste hits. Vandaar dus de Rolandstijl triggers.
    dat ziet er aardig vet uit !
    rolandstijl triggers hoe werkt dat ?
    in het midden van het vel triggeren ?


    dat traploos hoe regel je dat dan tijdens het drummen ?
    ik bedoel closed/open ?

  7. #17

    Standaard

    han zou je iets dieper kunnen ingaan op hoe je zelf triggers maakt ?
    hoe/wat benodigheden enz enz

    trouwens hoest met mn etherial winds cdtjuh ?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caelin
    dat ziet er aardig vet uit !
    rolandstijl triggers hoe werkt dat ?
    in het midden van het vel triggeren ?
    Kijk eens op het forum van vdrums.com. Hier vind je alles over het zelf bouwen van e-drums en triggers in het DIY subforum. Ik raad je wel aan om Roland Cushion's te gebruiken. Dit is een stuk schuimrubber dat tussen het vel en de piëzo moet en de trillingen over brengt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caelin
    dat traploos hoe regel je dat dan tijdens het drummen ?
    ik bedoel closed/open ?
    Dat gaat middels een schuifpotmeter o.i.d. deze geeft steeds de stand van het hihatpedaal door aan de module en die regelt het geluid dat bij die stand hoort.
    Vote for Pedro!

  9. #19
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caelin
    han zou je iets dieper kunnen ingaan op hoe je zelf triggers maakt ?
    hoe/wat benodigheden enz enz

    trouwens hoest met mn etherial winds cdtjuh ?
    Het DATje ligt op de mengtafel en binnenkort gaat hij in de computer en brand ik er een CDtje van, komt goed.

    Die trigger elementjes kocht ik bij een muziekwinkel, zijn gewoon piezo'tjes net zoals ze in die originele triggers zitten. Als dat een beetje beweegt geeft het een spanninkje, een gasaansteker heeft ook zo'n piezo. Ik denk dat het buzzertjes waren, klein plastic dinnetje met twee schroefgaatjes en twee draadjes er aan.

    Ik zette die dingetjes gewoon met siliconekit op de onderkant van het vel vast, er zitten twee draadjes aan en die verbond ik aan een jack chassisdeel dat in een gat in de shell van de trommel zat, er zitten meestal een paar luchtgaatjes in.

    Een multikabeltje naar de Alesis D4 en ik nam de drums gewoon op met tape, maar ook in Cubase en zo heb ik heel wat metal drummers het leven gered.
    Ik kreeg een keer een dames metalband die een CD hadden gehoord welke ik had opgenomen en waarvan ze de kickdrum zo te gek vonden klinken, daarom kwamen ze naar mij. Die kick was dus kick nummer 11 uit de D4, dat is lachen toch? oniedan?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Ik heb mijn piëzo's ook uit van die zoemers gesloopt. Sommige geluiden zijn echt fout uit modules maar er zitten een paar leuke geluidjes in. Typisch dat ze dat bassdrumgeluid uit die Alesis zo geweldig vinden
    Han, heb jij nooit problemen met dynamiek als je de piëzo's direct op het vel plakt? Of maakt dit niet veel uit omdat het om het midi-signaal op het juiste tijdstip gaat en je het volume later nog kan aanpassen?
    Vote for Pedro!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top