Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3111213
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 130
  1. #121

    Standaard

    Nog even over die piezo's, kun je nou piezo's op bekkens plakken. zo ja, klopt het dan dat ik met 7 piezo's(standaart drumstel 1kick 1 snare 2 toms 1 floortom 1 hihat 2 cymbals(of hoe heten die dingen)) en een drumcompuer klaar ben?
    En kan je de peizo's ook vastplakken met6 dubbelzijdig tape?


    hugo

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
    Nog even over die piezo's, kun je nou piezo's op bekkens plakken. zo ja, klopt het dan dat ik met 7 piezo's(standaart drumstel 1kick 1 snare 2 toms 1 floortom 1 hihat 2 cymbals(of hoe heten die dingen)) en een drumcompuer klaar ben?
    En kan je de peizo's ook vastplakken met6 dubbelzijdig tape?


    hugo
    Of dat op bekkens ook lukt weet ik niet, dat zou je moeten proberen. Maar het lijkt me nogal trillerig op zo'n bekken.
    Verder heb je zo'n triggermodule nodig zoals een Alesis DM5 die wij gebruiken. Dit om de kanalen uit te sturen.
    Wij hebben de piezo's vastgekit en ook vastgeplakt met duct-tape volgens mij.
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  3. #123

    Standaard

    Hoe hebben jullie het op een bekken gedaan dan?


    hugo

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
    Hoe hebben jullie het op een bekken gedaan dan?


    hugo
    We hebben van die electronische bekkens gebruikt van een electronisch drumstel.
    Je weet wel, van die zwarte padjes.
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  5. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
    En kan je de peizo's ook vastplakken met dubbelzijdig tape?


    hugo
    Dat is toch niet rock&roll!! Gewoon met een stukkie duckttape, dat is prima.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #126

    Standaard

    coole techniek wel, wist niet dat je zo goedkoop triggers kon maken, leuk om te weten.

    Ik ga DFHS gebruiken voor de pre-produktie van ons, eerst al de tracks programmeren, dan hierover de gitaren inspelen, zodat die lekker strak zitten, en op het laatste de DFHS tracks vervangen door echte drum, blijft toch altijd wat levendiger & dynamischer klinken he.
    + ik krijg maar geen geweldig snare geluid bij DFHS, iemand tips misschien ? of is die snare gewoon aan de zwakke kant ?

    Nog iets, als je bij DFHS andere samples wil gebruiken dan die bij het pakket zitten, hoe doe je dan, gebruik je dan een andere pluggin dan die "drummer" die erbij zit ? Of met software die de samples vervangt, zoals bij echte drumopnames gedaan wordt ?

  7. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol
    coole techniek wel, wist niet dat je zo goedkoop triggers kon maken, leuk om te weten.

    Ik ga DFHS gebruiken voor de pre-produktie van ons, eerst al de tracks programmeren, dan hierover de gitaren inspelen, zodat die lekker strak zitten, en op het laatste de DFHS tracks vervangen door echte drum, blijft toch altijd wat levendiger & dynamischer klinken he.
    + ik krijg maar geen geweldig snare geluid bij DFHS, iemand tips misschien ? of is die snare gewoon aan de zwakke kant ?
    jij gaat compleet andersom werken ????
    allereerst begin je toch met de drums ?
    ik zou het teminste niet anders kunnen, of je drummer lekker laten meespelen met een clicktrack en dan maar hopen dat ie net zo strak als een metronoom is


    ik gebruik meestal drumagog als snare vervanger ,maar je kan ook aptrigga gebruiken .

  8. #128

    Standaard

    Als hij een tijdje op voorhand kan oefenen met die tracks moet dat wel lukken.

    Is dit zo gek dan om de drums als laatste te doen als de gitaren toch al op een track met drumcomputer zijn ingespeeld ? Het leek me handiger om zo te werken.

  9. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol
    Als hij een tijdje op voorhand kan oefenen met die tracks moet dat wel lukken.

    Is dit zo gek dan om de drums als laatste te doen als de gitaren toch al op een track met drumcomputer zijn ingespeeld ? Het leek me handiger om zo te werken.
    proberen denk ik .....dan weet je het

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Wij hebben nummers waarbij we tijdens drumfills erg afhankelijk zijn van de drummer.
    We hebben gemerkt dat de feel van een echte drummer bij deze fills toch heel anders is dan bij geprogrammeerde drums.
    Kan zijn dat je daar dan problemen mee gaat krijgen.
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top