Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Discussie: Ingewikkelde jazz?

  1. #1

    Standaard Ingewikkelde jazz?

    Ik hoor steeds dat jazz zo ingewikkeld is, maar ik heb geen flauw idee naar welke artiesten ik dan moet kijken. Onderhand word ik strontziek van iemand die ik ken die jazz speelt en daar met een enorme arrogantie over kan praten. (Echt vre-se-lijk, want zo geweldig speelt hij totáál niet!)

    Alsjeblieft, help me! Geef me maar het moeilijkste jazz stuk dat je kan vinden, want ik wil die vent er zo graag uit spelen met z'n eigen muziek

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SonofDestiny
    Ik hoor steeds dat jazz zo ingewikkeld is, maar ik heb geen flauw idee naar welke artiesten ik dan moet kijken. Onderhand word ik strontziek van iemand die ik ken die jazz speelt en daar met een enorme arrogantie over kan praten. (Echt vre-se-lijk, want zo geweldig speelt hij totáál niet!)

    Alsjeblieft, help me! Geef me maar het moeilijkste jazz stuk dat je kan vinden, want ik wil die vent er zo graag uit spelen met z'n eigen muziek
    Giant Steps door Jennifer Batten.

  3. #3

    Standaard

    Ach, <generalisatie> De meeste jazzers heeben niet genoeg ballen om een beetje balls to the wall powerrock te spelen</ generalisatie> Misschien kan je m daar mee pesten.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Standaard

    Misschien kan hij niet eens Vader Jacob spelen....trouwens,wie wel?!

  5. #5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Yep, Giant Steps is the one. Mooie gitaarversies zijn er o.a. van Mike Stern, Doug Raney en een langzame van Pat Metheny. Is eigenlijk niet eens zo ingewikkeld maar gewoon retemoeilijk door het hoge tempo.
    Het hier al eerder besproken Protocol van Scofield is een mooie als je meer op de moderne outside-fusion wil zitten.
    Maar als je een solo van Pat Martino kan leren naspelen, of iets van George Benson voordat-ie begon te kwelen zul je ook veel bewondering oogsten.

    Haha ik ben ook pas serieus jazz gaan leren omdat ik dat superieure gedoe niet kon uitstaan - da's een goeie stimulans. Maar ik vond het wel echt ff heel hard studeren om erin te komen. (Ja ja, ik ben dan wel een jazzer maar heb in het verleden met veel plezier rock gespeeld hoor.)

  7. #7

    Standaard

    Ach , daarom is het ook generalisatie he Maar een arrogante houding hoef je bij niks te hebben ,vind ik(zoals beschreven in de post van de TS). Ik kan een fantastische pasta maken maar ben blij dat er goede bakkers bestaan, bijvoorbeeld.

    Ik vind het ook leuk om jazzy te spelen. Dat is natuurlijk wat anders dan jazz . En dan heb je nog verschillende stromingen , die je al dan niet leuk vind.
    Van veel jazz snap ik niks. Kan het wel mee-doodlen maar voel der niks bij.
    En om nou de loef af te moeten steken... dan kan je wel bezig blijven natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door heinz3110; 23 augustus 2007 om 16:18

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    , of iets van George Benson voordat-ie begon te kwelen zul je ook veel bewondering oogsten.
    Ja, niet dat poppy-spul van 20/20, maar iets moois van Breezin' Afirmation ofzo.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jonesd
    Amusez-vous.

    Giant Steps
    dank je wel!

    mss ken ik nix van jazz maar als je zelf een solo moet plakken op een akkoordenschema(zichtlezing)dan is van terts tot terts spelen (bv) toch best moeilijk?!

    Als ze bv in 4/4 zitten en 2x per maat verandern van akkoord, dan wil je echt niet dat ze erdoor sjieren.
    of mis ik hier nou weer
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Jazz is echt wel moeilijk. Het is niet iets dat je gauw kan van buiten leren, neen, want Jazz is "dezelfde muziek die steeds anders wordt gespeeld". Alles draait om improvisatie. Als je op de link van Jonesd klikt, zal je merken dat je zoiets gewoon niet van buiten kunt leren.
    Laatst gewijzigd door heavy-metal-thunder; 25 augustus 2007 om 21:30
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top