Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard Recorden, Digital Recording Studio of PC?

    Hallo,

    misschien dat wij ooit in die oefenruimte waar nu over gepraat wordt een stuk aanvast willen maken om wat op te nemen. Zijn zomaar wat 'ruwe' demo's voor onszelf om een indruk te krijgen, gaan geen andere bands opnemen ofzo...die business is te riskant en laat ik aan de kenners over.

    Ik heb al wat ervaring met opnemen via de PC (gitaar/zang nummers)

    Waar wij ooit een liedje gingen opnemen gebruikten ze een Digital Recording Studio. Opzich reuze handig, maar je bent al snel minstens 1000 euro kwijt denk ik. Dan heb je wel meteen alles.

    Als ik zo'n breakout box gebruik om bijv. 8 sporen binnen te krijgen op mijn PC ben ik wat dat betreft net zo ver. Ik weet dat het erg belangrijk is wat de kwaliteit van je geluidskaart dan is, maar het gaat even niet over de kwaliteit van het opnemen, maar puur over de 'handigheid'. Op de PC kun je bijv. meteen gaan remasteren.

    Ik gebruik zelf nu Adobe Audition waardoor ik met 1 ingang via links en rechts 2 spoortjes op kan nemen (zang en gitaar bijv.) Weet iemand of Audition via een breakout-box 8 verschillende sporen binnen kan krijgen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2003
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    275

    Standaard

    Ja, je kan in adobe audition per spoor selecteren wat je ingang of uitgang is,
    werkt perfect in combinatie met een breakout box!

    edit:

    Trouwens je hebt het over de kwaliteit van je geluidskaart. Niet elke geluidskaart kan werken met een breakout box. Een breakout box die jij bedoelt heeft meestal een aparte connector die je aansluit op een bijbehorende multitrack kaart. Een normale geluidskaart heeft meestal niet meer als een line in (stereo?) en een mic in. 3 ingangen dus.

    Je hebt van delta geluidskaarten met bij behorende breakoutbox. Deze zijn er met 8x in en 8x uit ( http://www.musicstore.de/is-bin/INTE...mpTo=OfferList )
    of je koopt 2x de m-audio met 4x in en 4x uit, maakt ook 8x scheelt alleen een hoop knaken. ( http://www.musicstore.de/is-bin/INTE...mpTo=OfferList )
    Laatst gewijzigd door Martien; 23 augustus 2007 om 11:30
    SMS Hammer-on naar 3333

    http://www.go-south.nl

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Okay dank je. Maar meestal koop je breakout-box en geluidskaart toch in 1 koop? Dan moet het wel werken.

    Maar wat is volgens jou handiger? Zo'n mengpaneel met computer erin (digital recording studio) of PC?

  4. #4

    Standaard

    Break-out box hoort idd bij de geluidskaart. Maar je hebt tegenwoordig ook allerlei externe geluidskaarten die met USB of Firewire werken, ook in 8 inputs. Die worden ook wel eens break out box genoemd. Intern of extern maakt niet uit, gewoon wat je het handigste vindt.

    Ik zou zeggen, hou je bij de PC. Veel flexibeler en makkelijk te upgraden. En goedkoper.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Dank u! Daar hoopte ik ook een beetje op. Dan ga ik me daar op focussen en een beetje rondneuzen naar wat intern of externe soundzooi. Tot zover bedankt!

  6. #6

    Standaard

    FF kijken op de Feedbacksite, die hebben heel veel keus. (Dan kom je vanzelf hier weer terug met de vraag 'Help, ik kan niet kiezen!' )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Highway49
    Okay dank je. Maar meestal koop je breakout-box en geluidskaart toch in 1 koop? Dan moet het wel werken.

    Maar wat is volgens jou handiger? Zo'n mengpaneel met computer erin (digital recording studio) of PC?
    break outboxen zijn best handig je moet alleen ff kijken wat je hebt aan mic's als je bijvorbeeld een drumstel gaat opnemen en je gebruikt een Condensator mic, dan moet je fantoom voeding geven. en dan moet je break out box xlr ingangen hebben. dus niet alleen jack. wees voorbereid daar op als je gaat kijken.

    verder zijn er heel wat mogelijheden om met mixers ook te werken. en wat ik zelf het meest ideale opname apperaat vind is de AlesisHD24 kan je tot 24 kanalen gelijk opnamen. alleen deze heeft alleen jack in en uit. en geen XLR. daar zul je dan een apparte mixer voor nodig hebben

  8. #8

    Standaard

    Nee hoor, de HD24 is gewoon gebalanceerd, maar dan met jacks, dus je moet verloopsnoeren hennen van XLR naar gebalanceerd jack, het kan met ieder mengpaneel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top