Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37

Discussie: welke humbucker

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    merksplas
    Berichten
    677

    Standaard welke humbucker

    hey omdat mijn neck hb wat dof en basserig klinkt zocht ik een andere de brug hb doet het goed. ik dacht aan een seymour duncan alnico 2 maar zijn dit goede kan ik ergens een geluidfragmentje horen van deze brughumbucker.

    of zit ik helemaal verkeerd:

    kan dat dof en basserig geluid ook ergens anders aan liggen.
    No need for a sig.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    330

    Standaard

    Gare amp, gare snoeren, gare pedaaltjes, hoe je je eq ingsteld hebt, de algemene staat van je gitaar, je snaren, de snaarhoogte, de intonatie.

    Best wel veel mogelijkheden dus.
    Gitaren:
    Squier Telecaster Custom P90, London City Comet MK1, Ibanez GIO

    Versterker:
    Marshall JTM-30

    Effecten:
    MXR Micro Amp, EHX Double Muff, Boss SD-1, Ibanez FL-9, Kort DT-10, Custom a/b box

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    9 juni 2007
    Locatie
    leiden
    Berichten
    67

    Standaard

    wat voor gitaar is het?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2006
    Locatie
    volendam
    Berichten
    945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thekid
    hey omdat mijn neck hb wat dof en basserig klinkt zocht ik een andere de brug hb doet het goed. ik dacht aan een seymour duncan alnico 2 maar zijn dit goede kan ik ergens een geluidfragmentje horen van deze brughumbucker.

    of zit ik helemaal verkeerd:

    kan dat dof en basserig geluid ook ergens anders aan liggen.
    http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/hummer.shtml

  5. #5

    Standaard

    Ik had zo'n zelfde probleem. Mijn Washburn N2 had bij de nek ook een vreselijke humbucker, een modderige brij die eruit kwam dat wil je niet weten.
    Het was ook een humbucker die nogal een slechte naam had.
    Ik heb die laten vervangen door een Seymour Duncan SH1. Echt een prachtig geluid heeft ie nu, best lekker vol, maar ook weer helder genoeg. Ik ben er heel erg tevreden mee. Daarnaast heb ik om het plaatje af te maken de brug humbucker vervangen door een Seymour Duncan SH4. Dat klonk ook een heel stuk beter, veel meer karakter en structuur in het geluid.
    Fender American Ash Stratocaster
    Washburn N2 costumised
    Washburn X-40 ProQ
    Ibanez SR 505

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    merksplas
    Berichten
    677

    Standaard

    de gitaar is een gibson les paul nog geen jaar oud ietsje meer dan een half jaar . pas nieuwe snaren. eq al redelijk veel dingen geprobeert (mss tips van jullie kant het is een marshall tsl 601 ) . pedaaltjes hangen er momenteel niet tussen. het snoer dat kan notg zijn mss een nieuwe kopen; welk merk??ik weet het allemaal niet meer hoor
    No need for a sig.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thekid
    de gitaar is een gibson les paul nog geen jaar oud ietsje meer dan een half jaar . pas nieuwe snaren. eq al redelijk veel dingen geprobeert (mss tips van jullie kant het is een marshall tsl 601 ) . pedaaltjes hangen er momenteel niet tussen. het snoer dat kan notg zijn mss een nieuwe kopen; welk merk??ik weet het allemaal niet meer hoor
    Wat voor les paul precies? Het wil per model wel eens verschillen wat voor element erin zit. Bij welke 'muziekstijl' is ie dof? Maar meestal zijn de standaard elementen van een les paul best te pruimen vind ik.

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    9 juni 2007
    Locatie
    leiden
    Berichten
    67

    Standaard

    ik heb een gibson les paul standard, uit 2003. ook bij mijn gitaar klinkt de neck humbucker veel basserig dan de brug element, maar dat hoort zo. hij klinkt in eider geval niet dof. het hangt bij mij vooral hoe ik de EQ van mijn amp instel. het is maar een mg30, maar hij klinkt best goed door die amp. kan het niet door de pots komen dat ie een beetje dof klinkt?

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Zoek je niet gewoon het geluid van een strat (ik lees SRV in je sig.)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    merksplas
    Berichten
    677

    Standaard

    @g.g dat is mss het probleem dan gooi ik er maar twee single coils erin.

    nee nu seriues het is een faded ik heb van sommige wel gehoord dat ik de brug pickup een kans moest geven omdat die wel goed is maar dat de meeste de neck pickup ook wisselen.

    als ik probeer een warme solo te spelen met de neck pickup dan is dit niet mooi dan klinkt het meer een rommelige brij van noten .

    maar zijn die seymour duncans alnico pro 2 goede elementen lees hier en daar dat ze de snaren minder aantrekken of wat is dit.
    No need for a sig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top