Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard Brom in versterker!!

    De titel zegt het al, ik heb een brom in mijn versterker! Een beetje brom vind ik niet erg, maar de brom wordt harder wanneer ik de volumeknop van mijn Laney opendraai. Verder dan halverwege (op beide kanalen) wordt de brom ondraaglijk en begint hij zelfs te 'fiepen'.
    Na het openen van de achterkant van mijn versterker valt mij op dat één van de twee eindbuizen niet oplicht. Na wat wrikken licht deze wel op, maar de brom verdwijnt er niet door. Kan dit toch met elkaar samenhangen? Is er een andere oorzaak voor deze brom? Bij voorbaat dank!
    EDIT: ik heb al geprobeerd alle voorversterkerbuizen te vervangen, maar de brom (en fiep) blijft.
    Laatst gewijzigd door Fuhgawz; 21 augustus 2007 om 17:46
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  2. #2

    Standaard

    Hoor je een andere brom als je de snaren aanraakt?
    Misschien is je versterker niet goed geaard of zit je stekker in een stopcontact zonder randaarde...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Locatie
    m'n huis woont in Lent
    Berichten
    869

    Standaard

    Je hebt toch wel de impedanties van je nieuwe speakers goed gecheckt hoop ik? Dus niet dat je cab nu op 4 Ohm draait en je de 16 Ohm uitgang van je top gebruikt? Wel balen joh
    Pluk de dag, maar donder niet van de ladder!
    in de aanbieding: Intellifex Blackface http://link.marktplaats.nl/307840738

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dePerik
    Je hebt toch wel de impedanties van je nieuwe speakers goed gecheckt hoop ik? Dus niet dat je cab nu op 4 Ohm draait en je de 16 Ohm uitgang van je top gebruikt? Wel balen joh
    Neenee, die speakers heb ik goed gecheckt en werken al een tijdje prima! Ik denk dus niet dat het probleem hier ligt. Maar stel op de een of andere manier is mijn cab dus wel 4 ohm ipv 16 ohm, wat zou dat dan kunnen beschadigen en zou dat idd een lage bromtoon kunnen veroorzaken die harder wordt als het volume omhoog wordt gedraaid?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riesepies
    Hoor je een andere brom als je de snaren aanraakt?
    Nope, precies dezelfde brom. Ook zonder gitaar ingeplugd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riesepies
    Misschien is je versterker niet goed geaard of zit je stekker in een stopcontact zonder randaarde...
    Zo simpel als dit zou het idd wel eens kunnen zijn! Ik heb de versterker idd een paar dagen terug verhuisd. Nu is het te laat op de avond om te checken, maar dat ga ik morgen zeker doen.

    Andere reacties zijn altijd welkom!! Zo zou ik graag willen weten of deze brom veroorzaakt/versterkt zou kunnen worden door een defecte eindbuis.
    Laatst gewijzigd door Fuhgawz; 21 augustus 2007 om 22:43
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    hmmm, ik zit met het zelfde probleem, alleen al mijn buizen lichten wel gewoon op als ik mn versterker aanzet(peavey valveking 100), als het aan de aardng ligt heb ik wat wrk te doen, want ik heb geen gaarde stekkers boven waar mn versterker zit, kan ook gewoon zijn dat mn kabels naar mn cabinet gewoon kut zijn, want ik kreeg een goedkoop ding bij de versterker, en eentje van de gene vanwie ik het cabinet kocht.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Opgelost, het was toch een simpel aardingsprobleem op het stopcontact waar mijn versterker nu aan hangt. Thanks voor de reacties allemaal!
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2006
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas
    hmmm, ik zit met het zelfde probleem, alleen al mijn buizen lichten wel gewoon op als ik mn versterker aanzet(peavey valveking 100), als het aan de aardng ligt heb ik wat wrk te doen, want ik heb geen gaarde stekkers boven waar mn versterker zit, kan ook gewoon zijn dat mn kabels naar mn cabinet gewoon kut zijn, want ik kreeg een goedkoop ding bij de versterker, en eentje van de gene vanwie ik het cabinet kocht.
    Dit heb ik met de valveking ook gehad, na inprikken in een geaard stopcontact was de brom als sneeuw voor de zon verdwenen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dr.distortion
    Dit heb ik met de valveking ook gehad, na inprikken in een geaard stopcontact was de brom als sneeuw voor de zon verdwenen.
    bah, geen van de stopcontacten boven is geaard , thnx voor het advies, ga kijken wat er aan te doen valt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Thumbs up

    het was inderdaad de aarding, toen ik hem op een geaard stopcontact aansloot was het gebrom weg.

    nu is de vraag, hoe krijg een geaard stopcontact op mn kamer, want de heletijd op de wc spelen is ook niet alles
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  10. #10

    Standaard Aarde

    Tja, dat wordt dus een extra kabeltje trekken door de bestaande leiding naar de meterkast.
    Let op, aarden op de cv leiding wordt afgeraden!

    Een lelijke maar werkende oplossing is een verlengkabel van beneden naar boven leggen die wel geaard is.

    Ikzelf heb ook eens een stopcontact geaard door er eerst een nieuw stopcontact aan te bouwen en daarna een aardedraad via een kabelgoot aan het massapunt in meterkast te leggen.

    Suc7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top