Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1

    Standaard 200 Euro of minder aan een gitaar [tips graag]

    Hallo,

    Ik heb sinds het begin van de vakantie de BC Rich KKV (Signature model van kerry king van slayer) gekocht en ik ben er gigantisch tevreden over!

    Het probleem is dat de punten boven aan de hals snel kunnen indeuken en ik hem daardoor niet meer naar mijn bandrepetities wil nemen, natuurlijk gebruik ik hem voor optredens en andere publieke aangelegenheden. maar 2 keer in de week kan ik het doen met een gitaar die wat minder klinkt en vaak vervoerd kan worden.

    Nu wil ik niet meer dan 200 euro uitgeven aan zo'n gitaar en ik zit te denken aan een Ibanez (hetzelfde merk als mijn accoustiesche waar ik heel tevreden over ben!)

    Deze:

    De ibanez GRGM21B



    Die kan ik meenemen voor een kleine 159 euro. Nu wil ik weten of iemand een betere candidaat weet, of iemand die deze ibanez heeft zou die genen kunnen vertellen wat hij er van vind?

    Bij voorbaat dank!

    Buzzer

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2007
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    205

    Standaard

    Ik denk dat je zeker geen miskoop doet aan de Ibanez. Mijn ervaring met dit merk is dat ze voor weinig geld al redelijk goede kwaliteit leveren.

    Het lijkt mij alleen niet enorm verstandig om te repeteren met de ene gitaar en de andere alleen live te gebruiken. Dan mis je toch wat feeling met de gitaar vind ik.

    Dit had ik ook met mijn oude back-up gitaar, maanden niet nodig gehad. Moet ik er toch een keertje op spelen, lukte alle loopjes die normaal perfect gaan voor geen meter.

    Ik zou dus zeker ook op je BC Rich blijven oefenen, en dan een goede (bijvoorbeeld die Ibanez) als back-up houden, die je uiteraard ook wel eens gebruikt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Die Ibanez is geloof ik een 3/4 gitaartje. Wil je dat?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Dat is een shortscale gitaar...

  5. #5

    Standaard

    Ik verwacht dat het een goed gitaartje voor het geld is (een Ibanez is meestal goede prijs/kwaliteit verhouding.)
    Het is geloof ik wel een 3/4 gitaar (weet ik niet zeker), houd daar rekening mee!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Ik zeg:
    Dean Vendetta 1.0GN. 199 euro, solid mahonie body, geen prul-tremolo, 24 frets en humbuckers die clean ook nog eens mooi helder klinken, ipv een modderige brij worden.

    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Die Dean ziet er iig erg mooi uit voor dat prijsje!
    Vote for Pedro!

  8. #8

    Standaard

    Een jackson JS30 (dacht ik) meen ik te herinneren zat ook rond die prijs.
    (wel eentje pakken zonder tremelo, die zijn bagger in zon prijsklasse, als ze er zijn)

    Maar een ibanez is ZEKER een goede keus.
    Laatst gewijzigd door Arvoitus; 16 augustus 2007 om 19:02

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    Ik zeg:
    Dean Vendetta 1.0GN. 199 euro, solid mahonie body, geen prul-tremolo, 24 frets en humbuckers die clean ook nog eens mooi helder klinken, ipv een modderige brij worden.
    Ik heb een hele tijd geleden deze gitaar gekocht, op aanraden van onder andere Speeddemon, en ik ben er erg tevreden over! Het is nog steeds mijn enige gitaar, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet, maar vergeleken met bijv. de Ibanez Jumpstart-gitaar (ben het typenummer even kwijt) van een vriend is de Vendetta 1.0 echt heel erg fijn (maar dat zegt niet erg veel geloof ik). Als je wil kan ik wel wat foto's/clipjes (op)nemen

    PS: Nog bedankt iedereen die me toen heeft geholpen met een gitaar uitkiezen!
    Mijn website / weblog
    Mijn gear:
    Dean Vendetta 1.0 | Vox AD15VT | Toneport UX1

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater
    Die Dean ziet er iig erg mooi uit voor dat prijsje!
    Ik kan je vertellen dat ie ook onzettend lekker speelt en kwalitatief in orde is (voor dat prijsje). Ik verbaasde me echt over die humbuckers, want aan de ene kant krijg je er een vette en strakke scheur mee, maar ze klinken helder en sprankelend genoeg voor 't cleane werk, dus misschien zijn het een soort opgefokte PAF's met meer high-end (à la Duncan Pearly Gates of JB).

    Het is dat ik momenteel een heftige GASaanval heb, die zich richt op Japanse Les Paul Customs en nog wat jaren '80 puntig werk, anders had er hier allang zo'n Dean gestaan. Als ze nou nog die Vendetta 4.0 zouden uitbrengen als hardtail met de halsinlay van de 4.0 Floyd, en flamed maple ipv quilted top, ben ik helemaal tevreden. (of oranje flamed maple, met (mat)zwarte hardware! )

    @Bart_-; you're welcome.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top