Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Mooi getekend snakewood is zo ongeveer het duurste hout ter wereld. Het soortelijk gewicht is zeer hoog. En de afmetingen zijn gering, stamdiameter van 20 cm is al aardig fors voor deze houtsoort.

    En inderdaad barst of splijt het nog wel eens, maar... Daar tegenover staat dat snakewood ook wel gebruikt wordt voor strijkstokken voor de violenfamilie en is het een bijzondere houtsoort voor handbogen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick
    Beetje laat maar toch. Heb je een top gevonden uit snakewood? Indien ja waar? Ik gebruik het als binding.
    Zeer moeilijk te buigen... zou ook wel een topje uit snakewood willen proberen op een S.H.B. tele
    Nee, ik zit nog altijd - toch al een half jaar nu ongeveer - in de fase van het plannen, rekenen en meten van mijn eerste zelfbouwgitaar. In dat opzicht lijkt het met verstandiger om niet meteen met letterhout te beginnen. Misschien dat http://www.lagae.be/set_verwerker.htm in Kortrijk wat heeft liggen. Ik heb die tip gekregen van Ernieman en als ik dat zo bekijk hebben ze best wel gitaargeschikt hout. Misschien vind je daar wel voldoende letterhout voor een top.

    Grtz.

    Kakihara
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Glasgow/Boutersem
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara
    Nee, ik zit nog altijd - toch al een half jaar nu ongeveer - in de fase van het plannen, rekenen en meten van mijn eerste zelfbouwgitaar. In dat opzicht lijkt het met verstandiger om niet meteen met letterhout te beginnen. Misschien dat http://www.lagae.be/set_verwerker.htm in Kortrijk wat heeft liggen. Ik heb die tip gekregen van Ernieman en als ik dat zo bekijk hebben ze best wel gitaargeschikt hout. Misschien vind je daar wel voldoende letterhout voor een top.

    Grtz.

    Kakihara
    Lagae ken ik ja. Maar denk idd dat het niet zo geschikt zal zijn voor tele top. Wel heel tof voor kop van acc gitaar.
    Merci
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

  4. #14

    Standaard

    Als je maar genoeg geld hebt, en genoeg mazzel, kan alles. Getuige deze akoestische snakewood gitaar van Sergei de Jonge:

    http://www.12fret.com/new/de_jonge_s...guitar_pg.html

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks Bekijk bericht
    gibson beweert van wel (het heeft imo meer weg van swamp ash of i.d.):
    Gibson Continental V 5-String Bass Features:
    Top Species: snakewood (angelim rajado)
    Die Gibson is geen Snakewood maar Zebrano
    Ik heb hier beide houtsoorten als toets voor me liggen.

    voorbeeldje van Snakewood
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    Die Gibson is geen Snakewood maar Zebrano
    Ik heb hier beide houtsoorten als toets voor me liggen.

    voorbeeldje van Snakewood
    Ik heb ook nog 2 stukken liggen,gekocht om een toets van te maken.Volgens mij is het het op 1 na hardste houtsoort die er is.Het groeit alleen in suriname en de boom blijft heel klein.Mijn houtleverancier in suriname kent geen grote stukken om een hele body van te maken.Wil je dat zal je een aantal kleine stukken aan elkaar moeten lijmen...en das een dure grap.

    Mocht iemand hier bedreven zijn in het maken van toetsen dan mag ie het eens proberen met snakewood......

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    Die Gibson is geen Snakewood maar Zebrano
    De enige zebrano die ik hier heb liggen is Microberlinia brazzavillensis en voor zover ik weet is zebrano toch synoniem voor Microberlinia species?
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb nu 1 gitaar met een toets van snakewood, artist grade, en straks 3 gitaren met snakewood toetsen, ook artist grade...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik heb nu 1 gitaar met een toets van snakewood, artist grade, en straks 3 gitaren met snakewood toetsen, ook artist grade...
    Is dan gans de toets van letterhout? Of is dat een laag op een onderliggend stuk (vb ebbenhout) ?


    Bij Lagae in Kortrijk heb ik letterhout gevonden, zij het alleen in 2 mm dikte, niet dik genoeg voor een toets dus...

    Wel ongeveer een meter lang en 11 cm breed.

    Hiervoor heb ik het gebruikt:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=134049&page=6

    en ja, het splitste dus.
    I can let you play my guitar... But then I would have to kill you

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dootch Bekijk bericht
    Is dan gans de toets van letterhout? Of is dat een laag op een onderliggend stuk (vb ebbenhout) ?


    Bij Lagae in Kortrijk heb ik letterhout gevonden, zij het alleen in 2 mm dikte, niet dik genoeg voor een toets dus...

    Wel ongeveer een meter lang en 11 cm breed.

    Hiervoor heb ik het gebruikt:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=134049&page=6

    en ja, het splitste dus.
    Snakewood wordt wel eens vaker gebruikt voor toetsen.

    En een enkel masochist heeft het wel eens voor zijkanten en achterbladen gebruikt:

    http://www.12fret.com/new/de_jonge_s...guitar_pg.html

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top