Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1

    Standaard Tele met minihumbucker

    Fender heeft de tele opgepoetst en gemoderniseerd zet nu een nieuwe Hotrod in de markt, een USA tele met een normale enkelspoeler en een DiMarzio mini humbucker. Gitaar lijkt op de bekende Re '52. Het lijkt me een prachtige gitaar met interessante geluidsmogelijkheden. Wie heeft een tele met een humbucker en kan eens omschrijven wat nu precies het verschil met de normale tele is met de bekende twee enkelpspoelers. Ik verwacht een sterker, meer vullend geluid, meer richting Les Paul. (Denk aan bv. Keith Richard) Zo'n gitaar kan wellicht meer mogelijkheden hebben dan een standaard tele. Of valt hij tegen en is het te weinig LP en te weinig tele? Graag reacties.
    Until you're a hero
    You're a zero

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juni 2005
    Locatie
    Below sealevel
    Berichten
    1.079

    Standaard

    Dimarzio? Seymour duncan zal je bedoelen, het lijkt me een coole gitaar, helaas nog niet in de handen gehad
    Voodoo Lab Tremolo te koop

    Interesse stuur een pm-tje

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Mini hb eruit slopen en een p90 erin pleuren in je hebt een prachtgitaar denk ik!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2004
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    1.013

    Standaard



    mjup, singlecoil sized humbucker erin, splitbaar via schakelaartje



    vieze foto maar je hebt het idee.

    Ik ben er erg blij mee, houdt niet zo van dat iele schelle geluid van een enkelspoels in de brug, dit is wat heftiger, in your face geluid.

  5. #5

    Standaard

    Ziet er mooi uit. Is het een goed slaggitaar geluid? Ik ben vooral benieuwd hoe de combinatie klinkt, dus neck en brigde. Ze zeggen vaak dat de tele een prima slaggitaar is, maar ik vind hem inderdaad wat iel klinken, de enkelspoelers missen body. Jou configuratie is misschien een oplossing. De nieuwe tele heeft de humbucker overigens bij de neck zitten. Het blijft een schitterende gitaar, de oergitaar zeg maar.
    Until you're a hero
    You're a zero

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dano


    mjup, singlecoil sized humbucker erin, splitbaar via schakelaartje

    Ik ben er erg blij mee, houdt niet zo van dat iele schelle geluid van een enkelspoels in de brug, dit is wat heftiger, in your face geluid.
    Dat heb ik dus ook. Maar ik denk dat het de TS te doen is om het geluid van een minihumbucker in de halspositie.

    Ik heb er in deze combi geen ervaring mee. Maar over het algemeen hou ik wel van het geluid van die mini humbuckertjes, hoewel ik dan meestal net iets minder gecharmeerd ben van de halspositie voor die dingen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #7

    Standaard

    @ dano
    is dat net zon schakelaartje dat andy summers in zn tele heeft zitten?
    en hoe bevalt het?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ponyboy
    Wat is een GAS list en waar vind ik die?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guiman
    (Denk aan bv. Keith Richard) Zo'n gitaar kan wellicht meer mogelijkheden hebben dan een standaard tele. Of valt hij tegen en is het te weinig LP en te weinig tele? Graag reacties.
    ... een tele wordt nooit een LP
    ik zie zelf de grap van een minihumbucker wel, ligt een beetje in het verlengde van wat er normaal inzit,meer bas en output, more jazz.
    Ik heb ooit een humbucker in een tele gepropt maar het verschil in klank en output werd te groot, je gaat slag spelen met je brugpickup en solo's met de nekhumbucker
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2004
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    1.013

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danielovich
    @ dano
    is dat net zon schakelaartje dat andy summers in zn tele heeft zitten?
    en hoe bevalt het?
    weet niet wat andy summers erin heeft zitten, maar deze split dus de humbucker, je speelt dan met 1 spoel zegmaar. Single coil geluid dus.

  10. #10

    Standaard

    @ dano zat hij er standaard in ? of heb je hem er zelf in gezet?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ponyboy
    Wat is een GAS list en waar vind ik die?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top