Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2002
    Locatie
    Mechelen, België
    Berichten
    576

    Standaard Evolutie: Recto dag 1 -> Recto na een maand (clips)

    Sommigen herinneren zich het waarschijnlijk nog. Een maand geleden kocht ik een Dual Rectifier en postte ik hier een ultra-amateuristisch opgenomen clipje.

    Nu heb ik een tweede clipje opgenomen, maar in de maand tijd die ik heb gehad om aan de knopjes van de Recto te draaien is mijn geluid denk ik een erg stuk in de positieve richting opgeschoven.

    Clipje van dag 1:
    http://wilma.vub.ac.be/~alombide/Dua...st_Vintage.mp3
    Als je even de slechte opnamekwaliteit wegdenkt (laptop micro), hoor je hier dat het laag strakker kan en dat het geheel wat scooped klinkt. Erg dik in het laag, maar een gat in de mids.

    Clipje van vandaag:
    http://wilma.vub.ac.be/~alombide/DR_...212_luider.mp3
    Een ritmisch vol fouten stukje Killswitch Engage, openieuw opgenomen met een laptop-mic. Persoonlijk merk ik hier een duidelijk strakker laag op. Je hebt nog steeds de Recto oomph, maar door een hogere crunch/chunk ik het geluid hoor je de attack beter bij elke palm mute, zodat je toch de riff kan volgen en het niet als een brij klinkt.
    Merk op dat ik deze clip heb opgenomen in drop-C, wat nog een stukje lager is dan de standaard Eb van clip 1.

    Als ik nu mijn instellingen (die ik heb opgeschreven) vergelijk is dit het verschil. Iets meer treble. Maar vooral: VEEL MEER PRESENCE. Ik heb gemerkt dat de interactie treble/presence ongelooflijk belangrijk is bij een Recto. Meer strakheid (al dan niet gevoelsmatig) kan je bereiken door er meer presence in te draaien, zonder dat je dikheid verliest. In het begin is het even wennen, omdat meer presence een meer aanwezig hoog oplevert. Leads kunnen dan wat agressief klinken, maar eens je gehoor zich eraan aanpast, leer je het apprecieren in snelle riffs.
    Al de rest is hetzelfde gebleven in beide clips, beiden kanaal 2 Vintage mode, en op slaapkamervolume, maar mijn slaapkamervolume-norm ligt vrij hoog wel Ik heb ook geen enkel effect gebruikt, Les Paul in Recto op een Bogner 2x12 en that's it.

    Anyway, ik vond dit wel een leuke ervaring. Zeker omdat ik de evolutie in klank pas merkte na het naast elkaar beluisteren van beide clips.
    Spam: Ashdown Fallen Angel straight 4x12 cab, Celestion speakers, 16 Ohm: 200 euro (als nieuw)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Gas



    willen jullie nou es kappen met al dat gejuig over de recto!
    en clipjes posten..
    want ik krijg steeds meer spijt dat ik hem weggedaan heb.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top