Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Rivera of Koch

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    9 december 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    66

    Standaard Rivera of Koch

    Hoi Muzizizizi,

    Ik ga mijn Fender Hotrod DeVille weg doen. Veel te hard, te zwaar en ben niet echt te spreken over de oversturing.
    Ik zoek een lichtere buizenversterker. Op de Koch site heb ik mijn oog laten vallen op de Studiotone, klinkt heel gaaf hoor. Op de Riverasite heb ik het geluid van de Chubster 45 gehoord. De scheur vind ik net iets lekkerder. Meningen zijn heel persoonlijk maar ik krijg de indruk dat de Rivera wat meer tot zijn recht komt in de Coverband waarin ik speel. Buiten dat vind ik de scheursound ook niet zo overgekookt als de Koch.
    Wat betreft de Rivera ben ik weer bang dat hij met zijn 45 watt weer te veel vermogen heeft thuis zeker maar op het podium ook. Die Fender heb ik op het podium op 2.
    Natuurlijk wil ik ze zeker nog eens uitproberen voor een goede indruk maaruh wat zijn jullie ervaringen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Die Rivera is beter te regelen dan de Hotrod. Het lijkt wel of een hotrod twee standen heeft, aan en uit. Er zijn dus ook veel mensen die de volumepot (laten) vervangen. 45 watt is voor thuis inderdaad erg veel, op een podium is dit een prima vermogen.
    Klankkleur van de overdrive is een persoonlijk iets, dus dat moet je zelf beslissen. (maar ik vind die van de hotrod inderdaad ook niet echt jofel)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Zo zie je maar hoe je daar een waardeloos instelbare potmeter verkeerde indrukken over vermogen krijgt ! Bij de Chubster krijg je een aanmerkelijk makkelijker in te stellen volume, geen vrees...
    De Chubster klinkt clean heel anders, wat losser en is ook af te stellen op een clean met een randje. Sterker nog: puur clean kan lastig worden, afhankelijk van de output van je gitaar. De scheur is een stuk organischer dan van de Koch.
    De Studiotone heeft een strakker clean dat heeeeel lang ook echt clean blijft en heeft het grote voordeel dat je met de OD/OD+ een perecte lead boost erbij krijgt. De boosts op de Chubster zijn helaas niet te stellen en zijn eigenlijk wat teveel van het goede.
    Als combo vind ik de Studiotone qua klank lang niet zo goed tot zijn recht komen dan als top met een leuke 2x12 eronder, maar daar verschillen de meningen sterk over.

    Chubster: lekkerdere klank als 't wat meer met een vintage knipoog mag
    Studiotone: moderne klank, erg bruikbaar en relatief veelzijdig
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    9 december 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    66

    Standaard

    Dat is duidelijk Mitch.
    Wat ik al eerder zei is dat ik ze allebei nog wil proberen. Als ik voor de Koch ga denk ik toch aan het combo want daar kan ik dan thuis ook gebruik van maken. Die kan je natuurlijk eventueel nog met een cabinetje uitbreiden. Verder denk ik, aan de hand van jouw uitspraak, dat voor een coverband de Koch dan beter is omdat hij zo lekker lang clean blijft.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    +1 Koop de koch combo, daar kan je nog altijd een 2x12 speaker op aansluiten. Heb hem gehoord over een 2x12 en dat klonk werelds. Heb hem ook over een 4x12 gehad, man echt bruut.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Ik denk dat het ook veel met smaak te maken heeft, ik heb zelf lang een Rivera Chubster gehad, heerlijke combo met een fijne sound. Koch daarentegen bekoort mij helemaal niet, geen een model. Hierbij wil ik niet zeggen dat het slechte amps zijn, ze zijn erg goed gebouwd en erg veelzijdig, maar totaal niet mijn ding waar Rivera wel in mijn straatje past. Alletwee proberen, zou ik zeggen!
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  7. #7

    Standaard Rivera

    Ik speel nu al weer een tijdje op de RiveraTBR 1 met een Rivera Rake 2x12 speakercab. Qua sound is het helemaal mijn ding zowel clean als lead. Maar ik heb ook nog diverse Koch versterkers gehad nl. Twintone Top + Koch 2x12 cab, Multintone 50watt combo en de Koch KV50 + Koch KV 50S. Qua sound was de KV50 + KV50S het beste. Over smaak valt echt niet te twisten. Laat je oren het werk doen en probeer beide merken uit. En zo zijn er nog vele andere versterkers met een goede sound. Zelf wil ik nog de Rivera Kucklehead erbij.

  8. #8

    Standaard

    ik vond de studiotone combo echt akelig klinken.
    maar ik wil best geloven dat ie over een 2x12 wél goed klinkt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    367

    Amp !

    Ik vond persoonlijk ook de volumeknop van de hotrod ook erg vervelend, maar dat is inderdaad vrij eenvoudig op te lossen door een andere potmeter erin te laten zetten.

    Mijn mening: het clean van die hotrod vind ik echt beter dan die andere twee versterkers die je noemt. Het overdrive kanaal is ruk, dat is waar, maar dat geeft niet. Er zijn overdrivepedalen genoeg die i.c.m. de hotrod een betere overdrive laten horen dan van de overdrive van de andere twee versterkers. Wat betreft de studiotone ken ik niemand die de overdrive kanalen gebruikt. Ieder van de vijf man die ik ken die hem regelmatig gebruikt gooit er een pedaaltje voor en krijgt een beter overdrive geluid eruit. Geen uitzondering. Ik zou, als je de mogelijkheid hebt, bij een winkel waar ze een aantal goede overdrives (van diamond, fulltone en maxon ofzo) in het assortiment hebben er een aantal van proberen. Grote kans dat je geen behoefte meer hebt aan een andere amp...

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ewout
    Wat betreft de studiotone ken ik niemand die de overdrive kanalen gebruikt. Ieder van de vijf man die ik ken die hem regelmatig gebruikt gooit er een pedaaltje voor en krijgt een beter overdrive geluid eruit. Geen uitzondering. ...


    Que ?
    Samen met de Powertone de enige Koch met een fatsoenlijke drive en jij kent 5 mensen die dat niet gebruiken ? Spelen die banjo ?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top