Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 63
  1. #1

    Standaard Fender met Marshall-drive, of Marshall met Fender-clean?...

    Mijn situatie: ik heb momenteel een Fender Prosonic halfstack (4x12"), een Marshall JTM612 en een Fender Blues Junior (en nog een Vox Brian May). Nu speel ik sinds enige tijd niet meer in een band en vind ik dat het tijd wordt om op te ruimen. Ik zou daarom al mijn amps willen verkopen en één combo in de plaats willen, waar ik zowel thuis als op repetities/optredens door kan spelen. "One man, his guitar and his amp" sort of thing.

    Nu heb ik al héél wat verschillende amps gehad (JCM800, Twin Reverb, Laney VC30, Boogie Studio 22, ...), die weer zijn weggegaan om verschillende redenen. Om een lang verhaal kort te maken: ik zoek een amp die me het clean geeft van een Blues Junior (helder, liefst ook reverb) en het drive-kanaal van een Marshall. Die drive moet niet over-the-top zijn, maar classic rock, maar liefst met de mogelijkheid er naast AC/DC en LedZep ook vloeiendere EVH-sounds uit te krijgen (dus niet enkel crunch maar ook 'lead' -- eventueel met extra boostertje ervoor).

    Ik had gehoopt deze combinatie te vinden in mijn Prosonic. Da's een ongelooflijk degelijke amp met veel sound-mogelijkheden, maar het clean is me te donker en het drive-kanaal té Boogie (ik zou dat omschrijven als té "vloeibaar" à metal-achtig, niet sprankelende mids zoals Marshall). Misschien is het omdat ik head+cab heb en is dit getemperd op een Prosonic combo?

    Mijn Marshall JTM60 is prima, maar het clean is daar te 'warm' en niet sprankelend zoals op de Blues Junior. Het drive-kanaal is ook te gecompressed voor me (maar is toch lekker). Door de Blues Junior krijg je dan weer onmogelijk iets met drive, zeker iets à la EVH, gespeeld.

    Ik zoek dus, denk ik, een Marshall met een Fender-clean, of een Fender met een Marshall-drive. Enige ideeën? Voor iemand zegt: je hebt allebei nodig -- misschien is dat zo, maar het is zo'n overkill voor waarvoor ik het momenteel gebruik. Any ideas?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    Heb zelf geen ervaring, maar ik hoor goede dingen over riviera.
    Deze schijnen fender clean en marshall scheur te hebben.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.590

    Standaard

    Een flink overstuurde Fender Super Reverb of Bandmaster (jaja, daar istie weer) komt een goed eind in de richting van een Marshall drive, met het juiste pedaaltje ervoor moet je een eind komen. Je hebt dan wel slechts 1 kanaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4

    Standaard

    Misschien nog effe toevoegen: ik moet er ook thuis redelijke tonen (inclusief EVH voor als ik de Beat It solo wil oefenen ) uit kunnen halen. Ik vermoed dus dat master volume absoluut noodzakelijk zal zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    Ik weet ook dat Eric Sardinas over riviera speelt, anders luister daar eens naar.
    Heb m live gezien met Vai en moet zeggen dat het een lekker geluid was.

    Maar nogmaals, ik heb geen ervaring met die versterkers> alleen maar van horen zeggen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.590

    Standaard

    Ik heb op die van mij een mastervolume laten inbouwen, kostte nog geen 100 eu.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2006
    Locatie
    n.v.t.
    Berichten
    401

    Standaard

    Flink oversturende bassman voor marshall drive? De plexi's zijn van de oude bassmans afgeleid volgensmij, clean sound liggen ze aardig dicht in de buurt mits je goed afsteld. Overdrive is niet helemaal het zelfde maar dat kan aan de afstelling liggen. Geen uren de tijd om een bassman zonder MV vol open te laten staan thuis ;-)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    ik heb zelf overwogen om de prosonic combo te kopen. Het clean was wel wat ik onder 'fender-clean' versta, helder, fris... Maar, met zware humbuckers hou je hem volgens mij niet clean op repetitieniveau. De combo heeft wel reverb en dat is een meerwaarde voor het clean. Bovendien scheelde het ook welke vermogensstand je koos.

    Toch vond ik de prosonic niet super. Hij mist volgens mij (of beter: voor mij) gescheiden toonregeling, preamp en MV op het clean. De drive is goed, maar idd. gaat meer boogie-achtig.

    Ik hoor heel veel goeds over de nieuwe Marshall JVM, maar hij heeft wel héél véél knopjes en da's niet aan mij besteed.

    btw: Lars, heb je die Prosonic onlangs van iemand in Antwerpen gekocht?

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Standaard

    Weleens aan Peavey gedacht?

  10. #10

    Standaard

    Thanks voor de comments over de Prosonic. Ik heb op het net ook al regelmatig opmerkingen gehoord over het clean van de Prosonic als zijnde nogal 'donker'. Met mijn kleine Blues Junior ernaast is het verschil toch nogal groot: de kleine is veel sprankelender, de Prosonic nogal bassig.

    Nope, niet in Antwerpen gekocht (hoewel ik daar wel woon) -- weet wel dat er hier onlangs in de buurt een head te koop stond. Enkele jaren geleden van een Nederlander (ben vergeten waar). Ik heb de zéér moeilijk te vinden Tonemaster 412 enclosure (in zwart/zilver) erbij. Gaat weg voor rond de 1750 euro (inclusief een nieuwe op maat gemaakte flightcase voor de cab), als er iemand interesse zou hebben?

    Ben intussen Rivera eens aan het bekijken (misschien zo'n kleine Clubster combo?). En ja, een Marshall JMP zou misschien (in combinatie met een goeie 2x12") ook een optie zijn -- hoewel een combo'tje me handiger lijkt voor mijn situatie.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top