Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38

Discussie: probleem firepod

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    28 maart 2006
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    59

    Standaard probleem firepod

    Ik heb sinds een tijdje een firepod maar ik heb een probleem
    Op de eerste 2 kanalen kan ik zonder problemen opnemen
    maar die zijn bedoeld om instrumenten rechtstreeks in te pluggen

    maar kanaal 3-8 kan ik niet opnemen, maar toch kan ik horen dat het geluid door komt maar ik kan het niet opnemen
    Ik gebruik Cubase LE en neem op met een Shure SM57

    Wie kan mij helpen?

  2. #2

    Standaard

    Staan de juiste kanalen geselecteerd ? M.a.w. is de mogelijkheid tot die kanalen onder vst connections aangegeven en heb je bij het betreffende kanaal dus het juiste kanaal gekozen.

    Verder kan Cubase ook weleens moeilijk doen met meerdere mogelijkheden qua kanalen. Ik kon bijv. niet kanaal 1 en 2 als default behouden (mixer) en op kanaal 3 en 4 (POD XT Pro) dan nog opnemen. Ik heb gewoon 2 verschillende presets gemaakt onder vst connections (F4 btw is de shortcut) voor beide mogelijkheden. En dan werkt alles prima en hoeft niet alles door de mixer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Wel jammer voor al die violisten die er nu op een gitaarforum achterkomen dat ze al eeuwen met onzin bezig zijn.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    28 maart 2006
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    59

    Standaard

    Het is al opgelost
    het bleek dat cubase alleen de kanalen 1 en 2 automatisch aanzette
    de andere moet je handmatig aandoen

    in iedergeval bedankt

  4. #4

    Standaard

    En, hoe bevalt die FP je verder?
    (ik vinnut mooi spul) Dat ding heet tegenwoordig "FP10" en om dat te vieren heeft Presonus de "oude" modellen fix in de aanbieding. $399

    Laatst gewijzigd door Roman; 8 augustus 2007 om 08:11

  5. #5

    Standaard

    he een oud toic maar nu wel weer met een nieuwe vraag ....

    ik heb ook een podxt-pro en ook een presonus firepod en beide werken ze fantastisch maar 1 ding kom ik nog niet lekker uit.


    hoe sluit ik de podxt-pro nou stereo aan op de firepod?? dit moet natuurlijk erg simpel kunnen maar ik heb eigenlijk alles wel geprobeerd en krijg het niet voor mekaar.

    het hele re-amping wat de pod ook kan heb ik helemaal uitgepluids en dat lukt me nu ook goed maar de podxt-pro stereo aansluiten lukt niet.......wat zie ik over het hoofd?????
    www.mhmusic.nl

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roman
    En, hoe bevalt die FP je verder?
    (ik vinnut mooi spul) Dat ding heet tegenwoordig "FP10" en om dat te vieren heeft Presonus de "oude" modellen fix in de aanbieding. $399

    LOL, ik heb de Firepod en qua firmware is het nu een FP10. Er is namelijk behalve de naam geen enkel verschil. Mensen zijn dus gek als ze de FP10 kopen i.p.v de Firepod als er een prijsverschil is
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michiel "blade RH4 c"
    het hele re-amping wat de pod ook kan heb ik helemaal uitgepluids en dat lukt me nu ook goed maar de podxt-pro stereo aansluiten lukt niet.......wat zie ik over het hoofd?????
    De Firepod ingangen zijn MONO ingangen. Je moet dus in je software kanaal 1 naar 100% links zetten en kanaal 2 100% rechts. Uiteraard ervan uit gaand dat kanaal 1 LEFT is en de ander RIGHT. Heeft je POD XT geen stereo uitgangen maar een gecombineerde stereo-uitgang met 1 dikke plug, dan moet je een splitter kopen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  8. #8

    Standaard

    ik wil ook een firepod, nog even wachten tot die dingen okkasie te vinden zijn.

  9. #9

    Standaard

    AZRAEL: het probleem zit hem in de stereo effecten van de podxt-pro.

    vroeger koppelde ik de 2 mono uitgangen van de podxt-pro naar de stereo-ingang van mijn geluidskaart maar dat nu dus niet meer.

    als ik nu een patch van "THE EDGE" inlaad met dus een stereodelay erop en ik zou de beide mono uitgangen van de podxt-pro naar 2 mono ingangen van de FIREPOD sturen (en dus in cubase 2 apparte sporen aan maak) dan hoor ik niet de stereodelay in de beide hoeken terugkomen (over de koptelefoon in de podxt hoor je het dan wel dus podxt patch is goed).

    ook heb ik de beide mono uitgangen van de podxt-pro appart naar de FIREPOD gestuurd en in cubase een stereospoor aan gemaakt waar deze in terecht komen.........maar ook hier geen goed resultaat.

    iemand die mijn kan helpen????
    www.mhmusic.nl

  10. #10
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.219

    Standaard

    de podxt heeft USB en kan uitstekend direct opnemen buiten de firepod om. Dat werkt prima en geeft de beste kwaliteit.

    www.line6.com voor de nieuwe drivers (asio)
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top