Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Basgitaar aansluiten op Audio van Radio

    Hoi,

    Zojuist werd ik opgebelt door een collega die basgitaar wilt spelen. Hij denkt dat ik zo goed kan zoeken, maar ben zelf pas net begonnen met elektrische gitaar en weet er dus weinig vanaf.

    Hij wil zijn basgitaar op de audio van zijn radio aansluiten. Volgens mij zou dat geen probleem moeten zijn. Aangezien ik dat niet zeker weet wil ik graag bevestiging. En eventueel advies hoe het dan wel te doen.

    Daarnaast is het niet beter om een losse basversterker te hebben vanwege geluidsopties/effecten die er op zitten?

    Bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    een aparte basversterker zal altijd beter klinken, maar het zou moeten kunnen
    vaak hebben basversterkers een equalizer met meer dan 3 bands, (ook vaak genoeg maar 3) waardoor het geluid dus beter is te regelen.
    Het moet wel kunnen, als je goeie speakers hebt die de lage frequenties aankunnen, een 2/3weg speaker zou niet opgeblazen moeten worden, maar ik zou hem niet te hard zetten.

    (ik heb wel een aantal keer op mn kamer gedaan , maar dan met een gitaar, ipv bas)


    vaak zitten op een basversterker zelf niet veel effecten, wel soms een compressor en soms (over)drive, dat gaatdus niet lukken met je stereo, maar ik gebruik nooit effecten.
    Er is hier iemand op het forum die dit geregeld doet, bas over stereo, moet wel goed zegt ie...
    (ik zou het zelf niet snel doen trouwens, vooral icm dure stereo, zal wel werken en goed gaan, maar stél.....)
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    23 juli 2007
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    83

    Standaard

    ja dat kan wel, doe ik ook met me gitaar.
    Je zegt op een radio, maar wat bedoel je precies, een radio kan van alles zijn.
    Als je een AM-FM Sterio receiver hebt, waar je gewoon radio op kan luisteren en cd spelers op kunt aansluiten etc.. En! heeft zulke aansluitingen aan de achterkant(foto) die wit/rode
    cd, tape, video etc...
    dan kan het wel, moet je even een kabeltje kopen met 2 wit/rode kopjes die je in CD, tape of video steekt.., en aan de andere kant gewoon een plug die je in je gitaar steekt, klaar



    ik bedoel zo'n kabel, maar dan zonder die gele, en met een dikke plug inplaats van die dunne.
    Laatst gewijzigd door ivor; 6 augustus 2007 om 18:52
    sgood

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2007
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    605

    Standaard

    Waarom zou je dat willen? Misschien blaas je je subwoofer/speaker wel op. Net zoals dat kan als je bas speelt op een gitaarversterker. En goed klinken zal het niet denk ik...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2007
    Locatie
    Zaanstad
    Berichten
    220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ivor
    ja dat kan wel, doe ik ook met me gitaar.
    Je zegt op een radio, maar wat bedoel je precies, een radio kan van alles zijn.
    Als hij een AM-FM Sterio receiver heeft, waar je gewoon radio op kan luisteren en cd spelers op kunt aansluiten etc.. En! heeft zulke aansluitingen aan de achterkant(foto) die wit/rode
    cd, tape, video etc...
    dan kan het wel, moet je even een kabeltje kopen met 2 wit/rode kopjes, en aan de andere kant gewoon een plug die je in je gitaar steekt, klaar



    ik bedoel zo'n kabel, maar dan zonder die gele, en met een dikke plug inplaats van die dunne.
    Ik wil best mijn gitaar voor de gein in mijn stereo pluggen...

    Maar waar F*** moet je dat dan aansluiten?
    >CD
    >V/Aux
    >Tape??

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    23 juli 2007
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    83

    Standaard

    hij kan op CD en Tape, ook nog op video als je die nog hebt.
    sgood

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top