Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 54
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 april 2003
    Locatie
    zuid holland
    Berichten
    22

    Standaard welk bouwjaar les paul laten liggen?

    Hallo allemaal,

    Ik weet dat ze vanaf 2002 weer super afwerken...

    Welk bouwjaar les paul kan ik beter laten liggen?


    Ik hoor graag van jullie..

    Groeten Edward

  2. #2

    Standaard

    Als ik eerlijk ben, vind ik de Gibsons van tegenwoordig dus ook na 2002 veel te weinig bieden voor de prijs die je er voor betaald. Maar ja ik speel zelf op Ibanez Les pauls uit de jaren 70, dus ik ben misschien niet objectief.

    Volgens mij is het ook niet zo dat alle modellen uit een jaar per definitie goed of slecht zijn, je zult toch meerdere gitaren moetem proberen, ook uit een "goed" jaar om iets geschikts te vinden.

  3. #3

    Standaard

    Tis na 1982 eigenlijk allemaal niet echt fantastisch
    Speel zelf een Gibson es 335 uit 1979 en heb mijn andere mijn gibson es 335 uit '86 maar snel verkocht want dat was (qua feel, sound en afwerking) echt niets maar dan ook helemaal niets vergeleken bij die uit '79.
    Dus mocht je er een willen kopen en je hebt het geld om er een nieuw in de winkel te gaan kopen. ga dan eerst ff checken of je niet ergens een oudje op de kop kan tikken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2004
    Locatie
    hoogmade (omg. Leiden)
    Berichten
    320

    Standaard

    Wat dacht je van gewoon zelf uitproberen?
    Een gibson Les Paul uit 1975 blind kopen, maar eentje uit 2004 laten liggen alleen vanwege de jaartallen is onzin.
    Probeer ze allemaal uit en koop degene die jij zelf het beste vindt, ongeacht het jaartal
    Fender Jap. Strat 1987
    Boss DS-1
    Epiphone Valve Junior Head
    Marshall 212 JCM cab

    Zoekt een Line 6 Variax 300

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    999

    Standaard

    Alles dat gemaakt is na 1964.......
    Ik zoek een Firebird uit '63 of '64

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik denk dat je 61 wel als veilige marge aan kunt houden hoor
    life sucks and then you die

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    Ik heb ooit een Gibson ES 335 uit 1993 bespeeld en die was VERSCHRIKKELIJK in alle opzichten. Ik heb er nu eentje uit 1997 en die is weer fantastisch. Wat anderen al zeggen: er zitten geen produktiejaren bij die alleen maar goede of slechte LP's produceerden. En ook die mening verandert in de tijd:

    Zo waren de jaren 70 Fender stratocasters tot 10 jaar geleden niet gewild wanwege de 3 punts bevestiging van de hals, de slechte klank, en de slechte afwerking en kwaliteit onderdelen (ze werden ook wel de "honkbalnuppels" genoemd). En wat zie je nu? Nu zijn het geweldige gitaren en worden ze steeds populairder!!!

    10 jaar geleden kon je een jaren '70 Fender voor fl 1.000 kopen, nu gaan ze voor EUR 1.500 over de toonbank. Dat is in 10 jaar tijd een prijstoename van 333%....

    VOor Gibson is dat niet anders. De jaren 80 Les Pauls worden populairder OMDAT ze ouder zijn, niet omdat ze beter zijn.... Ik zou als ik jou was een NIEUWE Les Paul kopen. Met de lage dollarkoers is dat nu goed te doen. Het voordel van een NIEUWE is, is dat je nu ruime keuze hebt. Probeer ze allemaal uit en koop de beste.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    +1

    en als het je voornamelijk om het spelen gaat (bespeelbaarheid, sound, degelijkheid, afwerking) koop dan een (tweedehands) studio, best bang for buck. Het verschil tussen een oude lp en een nieuwe studio zit 'm - naast de prijs en de verzamelaarswaarde - meer in smaak dan in kwaliteit. Ik pak net zo lief mijn 03 studio als mijn 75 black beauty.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    En......... de nieuwe LP hebben allemaal burstbuckers die behoorlijk goed klinken!
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Maar heeft Gibson dan geen Reissue's van bepaalde jaartallen? Dan heb je toch gewoon een Les Paul bijv. van dat bepaalde jaartal maar dan nieuwgemaakt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top