Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard clou waterbeits en nitro cellulose spuitbuslak

    Wie weet waar ik deze zaken in de buurt van Utrecht kan kopen?
    Ik weet dat de Gamma Nitro spuitbussen heeft, maar alleen kleur, de lak is dan alkyd. Het gaat mij om transparante nitro lak in een spuitbus. En dus die Clou zakjes waterbeits...

    Alvast bedankt!
    pasopvoorhetgelegitaargevaar@gmail.com

  2. #2

    Standaard

    voor zover ik weet kun je celulose lak niet in spuitbussen krijgen, behalve bij een zaak in leiden, wie dat is weet ik zo gauw niet maar fred weet wel wie of waar precies.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  3. #3

    Standaard

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=95241

    niekb: 'Er zijn ook potjes blanke nitro te verkrijgen in de bouwmarkt. Ook zijn er spuitbussen met lucht en een resevoir te koop (bij goede verfhandel), kan je het zo inmikken en spuiten maar.'

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Vaak kun je bij een goede verfhandel ook spuitbussen in iedere gewenste kleur laten maken, misschien kunnen ze die ook wel blanke nitro maken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hanzeman
    Wie weet waar ik deze zaken in de buurt van Utrecht kan kopen?
    Ik weet dat de Gamma Nitro spuitbussen heeft, maar alleen kleur, de lak is dan alkyd. Het gaat mij om transparante nitro lak in een spuitbus. En dus die Clou zakjes waterbeits...

    Alvast bedankt!

    Ik heb een paar weken terug clou gekocht in leeuwarden.Als je een dealerlijst wil hebben kan je die vinden via de leverncier/maker in duitsland.Ik ben alles kwijt ivm een compleet nieuwe pc waar de oude schijven niet meer in passen.

    Ffe zoeken met google biedt wel uitkomst.Enne gewoon cellulose bij de bouwmarkt en dan spuiten....,


    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  6. #6

    Standaard

    Ik ben er inmiddels achter dat Swaak in Utrecht Clou verkoopt...
    En de Nitro lak bestel ik dan maar bij Vox Humana.
    De gekleurde nitro spuitbussen liggen bij de Gamma (trendline).
    pasopvoorhetgelegitaargevaar@gmail.com

  7. #7

    Standaard

    Nog een vraagje: de verhouding tussen Clou geel en Clou Eiken, hoe ligt die ongeveer? is dat 1:1? Het gaat om een gewone kale Alder body waar het op komt.

    (De body was 3-tone sunburst, maar dan een letterlijk milimeters dikke plastic laag. Ik dacht hem even wat te relicen door wat zwart op de armrest weg te schuren, maar tot mijn verbazing zat daaronder eerst een dikke laag transparant, daaronder een nog dikkere laag amber plastic. Met de elektrische schuurmuis met 80 grit ben ik drie avonden bezig geweest om hem zover af te schrapen voordat ik aan het finale handwerk met gewoon schuurpapier kon beginnen)
    pasopvoorhetgelegitaargevaar@gmail.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    wat voor een kleur wil je maken?

    grt. Arjan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2006
    Locatie
    volendam
    Berichten
    945

    Standaard

    [QUOTE=hanzeman]Nog een vraagje: de verhouding tussen Clou geel en Clou Eiken, hoe ligt die ongeveer? is dat 1:1? Het gaat om een gewone kale Alder body waar het op komt.

    daar zal je toch zelf het best achter komen als je wat proefjes zet op wat afvalhout.of op je achterzijde van je body.of wordt die ook sunburst?

    je kan pas oordelen of je tevreden bent als je de beits een x heb gelakt.
    dan komt pas de ware kleur naar boven.

    dus wat houtrestjes komen wel van pas

    ik had bij mijn sunburst ieder geval rond de 2:3 geel om 1:3 eiken.
    toch is het iets wat je zelf moet uitvogelen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top