Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 23 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 228
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    ik werk altijd met van die lotleisten, bevalt me op zich ook wel goed en kost niet zoveel. Maar een fascinerend project en leuk dat jullie het samen doen!!
    Ah ja die rommel... heb mn X88r preamp daar mee gebouwd, wat een troep. (Musikding). Die ga ik nu ook afbouwen met turrets of eyelet board. Veel overzichtelijker en handiger met layouts maken (meer mogelijkheden wanneer je een turret kunt plaatsen waar je wilt, of, in ons geval, je 3 rijen turets hebt itt 2 met die lotleisten)

    die terminalstrips (dát woord zocht ik!) vielen spontaan uit elkaar...
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  2. #22

    Standaard

    die turrets en eyelets moet je gewoon ( als je veel bouwt) per 1000
    bestellen bij mouser , heb ik ook gedaan kan nu voorlopig vooruit.

    Alf

  3. #23

    Standaard

    kleine update voor de geïnteresseerden. morgen komen er foto's, maar vanavond zijn we bezig geweest met voorlopig het laatste hakwerk in het chassis. wat is dat een kutklus zeg; eerst alles klein boren en dan met een ruimer alles netjes op maat maken. vanavond 36 van dat soort gaten van 4 naar 7 of 10 millimeter vergroot. morgen spierpijn in mijn armen en nu al blaren op mijn handen. het resultaat mocht er zijn. foto's komen morgen. dan zal ook eea duidelijk worden van hetgeen we maken.

    Harrald

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
    kleine update voor de geïnteresseerden. morgen komen er foto's, maar vanavond zijn we bezig geweest met voorlopig het laatste hakwerk in het chassis. wat is dat een kutklus zeg; eerst alles klein boren en dan met een ruimer alles netjes op maat maken. vanavond 36 van dat soort gaten van 4 naar 7 of 10 millimeter vergroot. morgen spierpijn in mijn armen en nu al blaren op mijn handen. het resultaat mocht er zijn. foto's komen morgen. dan zal ook eea duidelijk worden van hetgeen we maken.

    Harrald
    misschien voor een volgende keer.
    kies voor een cobalt legering metaal boor, zijn wel een stuk duurder, zijn ook een stuk breekbaarder maar dan is gaten boren in metaal een stuk leuker.
    (moest eens in RVS lepels gaten boren en met normale metaal boren kwam je er haast niet door, zo'n cobalt boortje leek wel of je door hout ging)

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    we hebben zo'n boortje gehad voor de onderplaat, werkte wel prima. maar goed, we boren een respectabel aantal gaten door staal en nog veel meer door alu. Het probleem met boren door metaal (vooral alu!) is dat je moeilijk mooi ronde gaten krijgt.
    (*edit: boren in staal is simpel gezegt "staal op staal laten schrapen". slijt als een gek dus)

    Kijk maar eens wat een boormachine doet wanneer je een gat aan het boren bent: eerst zie je een soort 3hoek uitgeboord worden. Meestal wordt dat in de laatste beweging een rond gat, maar soms ook niet. en dan is het een pestwerk om dat mooi te krijgen.

    Bovendien, wanneer we gaten in Alu boren, en stel dat die 7,5 mm moeten zijn (Alpha pots). Een 7.5 mm boortje heeft de neiging daar de ene keer wat meer van te maken, de andere keer een mooie 3hoek.

    Ik ga tussende middag eens foto's maken van 2 frontplates en 1 backplate
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  6. #26

    Standaard

    we hebben ook best een respectabel aantal boortjes opgestookt. een 4 mm, een 3mm en nog een 3mm boortje voor de helft met totaal van 80 gaten.

    maar Co legering boortje ging wel heel erg makkelijk ivg een staallegering.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Leuk hoor gasten!

    Een paar tips:

    Als je staal boort regel dan een kolomboor en laat de boor niet te snel draaien. Anders wordt ie te heet en is ie dus binnen notime bot.

    Met een handboor tja dan krijg je van die ranzige driehoekige gaten.

    Koel de boor ook met wat snij-olie.
    Ik gebruikte altijd wat ouwe carterolie uit mijn brommer, anything like it will do.

    Als boortjes bot worden kan je ze weer slijpen met een steen. Scheelt weer in het aantal vloeken als 's avonds de winkels dicht zijn en je enige boortje bot is.

    En als er een scheurpreamp in komt zou ik idd zoals negk3 ook zegt er wat anders dan JJ voor gebruiken, JJ's klinken nergens naar in een higain amp. EHX zijn aanraders.

    En ja het is leuk dat je alles geheimhoudt maar dan moet je al het voorbereidende werk zelf doen en kan je niet wat hulp of suggesties van je mede forummers krijgen bij eventuele ontwerpfouten en zie je misschien zelf wat dingen over het hoofd.

    En dan ben je straks wel de sjaak als je je amp straks weer helemaal om moet katten...

    Maargoed, het is jullie verhaal

    Succes ermee!
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    hey, de boor was een handboor in een boorstatief (het idee van een kolomboor maar dan met een handboor). Niets uit de losse pols gelukkig. Mn pa heeft normaal toegang tot de middelbare school waar hij werkt, maar die was helaas net dicht dus geen mooie kolomboor.

    Qua brute scheurmeuk, tja daar heb ik mn X88r clone voor (in aanbouw)... Schema komt ook wel (begin?) volgende week, ik moet nog even wat dingen veranderen in het kanaalschakelgedeelte. Ben in ieder geval wel erg benieuwd naar de reacties!

    Ik denk dat ik wel iets kan verklappen? Ach boeie, no rocketscience hier : Zie www.el34world.com, en dan doorklikken naar The Tube Amp Library Of Information. Zie het All tube Stereo guitar pre amp project voor 1 van de 2 kanalen in onze preamp! Een opgepepte JCM800 dus
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Goed bezig jongens!!!
    Buizenkunde wil ik me ook eens mee bezig gaan houden, madamp projectje eerst ofzo

    Maar eerst een hele hoop andere dingen

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
    hey, de boor was een handboor in een boorstatief (het idee van een kolomboor maar dan met een handboor). Niets uit de losse pols gelukkig. Mn pa heeft normaal toegang tot de middelbare school waar hij werkt, maar die was helaas net dicht dus geen mooie kolomboor.

    Qua brute scheurmeuk, tja daar heb ik mn X88r clone voor (in aanbouw)... Schema komt ook wel (begin?) volgende week, ik moet nog even wat dingen veranderen in het kanaalschakelgedeelte. Ben in ieder geval wel erg benieuwd naar de reacties!

    Ik denk dat ik wel iets kan verklappen? Ach boeie, no rocketscience hier : Zie www.el34world.com, en dan doorklikken naar The Tube Amp Library Of Information. Zie het All tube Stereo guitar pre amp project voor 1 van de 2 kanalen in onze preamp! Een opgepepte JCM800 dus
    Oke, dat statief gaat al iets beter. Jammer van die school!

    En over die soldeerstrips (dat las ik ergens), in je X88R heb je inderdaad die kutdingen gebruikt, die zo uit elkaar pleuren. Je hebt ook betere versies.
    Maakt niet uit verder, wat je nu hebt is uiteraard veel beter.

    Ik heb even gekeken naar het schema en dat ziet er best uit. Het is idd een soort 2203. Wat eenvoudiger uitgevoerd. Maar je gebruikt ook dat stereoprincipe?

    Die layout ziet er goed uit op dat turretboard. Als het mogelijk is zou ik die aanhouden.

    Maar als ik het goed begrijp wordt het een (cleane) aanvulling op jullie bestaande preamp, de X88R voor jou en de Engl voor Harrald?
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top