Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 23 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 228
  1. #11

    Standaard TT buisjes ?

    Ik zou er ook wat TT en EH buisjes bij bestellen
    Wat is dat voor merk TT ??

    Alf

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    huismerk van tube town, gelabelde chineze buizen, prima spul.
    pokkel'n

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    huismerk van tube town, gelabelde chineze buizen, prima spul.
    is ook wel iets wat we gaan doen denk ik op een gegeven moment


    grappig dat iedereen uitgaat van een 2 kanaals scheurmonster, zonder dat ze weten wat we gaan maken. blijkbaar hebben simon en ik een bepaalde naam op t forum niet elke preamp is een scheurmonster. jullie zouden al eea kunnen afmeten aan de trafo die we gebruiken en aan de componentjes (kijk eens stiekem naar de caps die we gaan usen).

    iemand ideetjes?

    Harrald

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    - naar de trafo kijkend, iets moderns
    - naar alle gaten in de voorkant kijken, iets met een paar kanalen
    - naar de condensatoren kijkend, geen flauw idee want mallory en OD is het enige wat TT verkoopt geloof ik, dus het zou van alles kunnen wezen
    - ruimte die jullie denken nodig te hebben binnenin zou ik ook zeggen iets met meerdere kanalen en/of veel buisjes

    post anders het schema eens!!
    pokkel'n

  5. #15

    Standaard

    das natuurlijk de hamvraag he?

    Harrald

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    je hbegint in ieder geval de attitude van de grotere ampbouwers al over te nemen haha.
    pokkel'n

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    je hbegint in ieder geval de attitude van de grotere ampbouwers al over te nemen haha.

    het is geen groot geheim, maar het is gewoon voor het verhaal. als er fotos komen van de gesoldeerde bordjes komt dat ook wel. het schema dat we nu hebben klopt ook niet helemaal, moet nog eea worden aangepast... iig de schakelschema's zijn anders.

    Harrald

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    NegK3Fan, grootste gedeelte van je aannames kloppen. Die attitude, tja Het zijn geen geniale circuits met een grote dosis eigen werk, gewoon fabrieks-schema wat lichtjes aangepast. Een aantal extra componenten in huis om wat te kunnen modificeren indien niet naar smaak. Ik wil absoluuuut niet de suggestie wekken dat het schema freaking geniaal is, door mijzelf bedacht (uiteraard) en top-secret moet blijven I'm just a simple man with a soldering iron and internet connection

    Wat Harald dus zegt, voor het verloop van het verhaal nog even geen schema, ik kan al wel verklappen dat het inderdaad meerdere kanalen worden, eentje met Mallory's, de andere met OrangeDrops.

    Vanmiddag even de kanaalschakeling testen, een schakeling van 2 transistors (BC547 en BC557), relais (signaal) en wat andere componenten. Ben benieuwd of het definitieve board ook zo goed werkt als de testversie.

    btw, die turrets, tja dat is nog even kijken hoe we dat doen. Vast "buigen" is een optie, vastlijmen kan ook, zelfs vastsolderen. Schandalig duur trouwens die dingen...
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ik werk altijd met van die lotleisten, bevalt me op zich ook wel goed en kost niet zoveel. Maar een fascinerend project en leuk dat jullie het samen doen!!
    pokkel'n

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    - naar de condensatoren kijkend, geen flauw idee want mallory en OD is het enige wat TT verkoopt geloof ik, dus het zou van alles kunnen wezen
    ik zag dat ze ook van die Tubular Polyester Film Caps, lijken op Mallorys. Verder nog van die Xicon Polypropylene, lijkt op OrangeDrops.

    ´t Zegt me allebei niets, behalve dan dat merk Xicon. Iemand ervaring hiermee? Is een goedkoper alternatief zeg maar.
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top