Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 23 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 228
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
    can i have everything louder than everything else?
    tijd om je oren te laten uitspuiten of een gehoor apparaat
    maar leuk project!
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 20 augustus 2007 om 10:01

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    SimonS, check je PM's.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #123

    Standaard

    hij is op vakantie tot het einde van deze week. het is een project van Simon en mij samen, wellicht dat ik je evt vragen kan beantwoorden??

    H.

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    Hee mensen,

    Ben begonnen met mijn topic

    tjek em even http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=96429
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    Nou ik ben weer terug uit de zonnige (not...) Ardennen! Vol goede moed ga ik nog dit weekend en volgende week verder, met het bedraden van de aardes, en het solderen en testen+debuggen van de kanaalschakelprint.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    SimonS, check je PM's.
    sorry, ik was dus weg had hem al wel gelezen maar geen tijd gehad om me te verdiepen in 't element! PM je zsm terug.

    Ik kan nog wel tips gebruiken voor wat betreft het testen van de preamp! De gloei van de buizen moet ik nog testen. Als dat ok is, ga ik de B+ aansluiten op het preamp board, en dan spanningen meten, bijvoorbeeld na alle anode weerstanden en na alle koppelcondensatoren.

    Doe ik dit met of zonder buizen erin? En wat kan ik het beste aanhouden voor het testen? Checken of er geen hoogspanning staat op input en output (altijd fijn om te weten voor je een gitaar/amp inprikt ) En dan gewoon gitaar en amp aansluiten en hopen op 't beste? Of zijn er betere methodes?
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    hey simon, op het ax84 forum heeft meneer hoffman eens een guide opgesteld voor het eerste keer opstarten van buizenamps, daar ben je naar op zoek. Hij heeft hem heel uitgebreid gemaakt, met zekeringwaardes die je kunt/moet gebruiken om je trafo's heel te houden bijvoorbeeld. Maar het komt neer op het volgende:

    Je begint natuurlijk met het 3 keer doublechecken van het soldeerwerk je je ogen handen multimeter, whatever, zonder hem aan te zetten. Zorg ook voor een nachtje ertussen zodat je ook met een frisse kop ernaar kunt kijken.

    Daarna inderdaad, eerst de amp aanzetten op standby, gloeispanningen meten, evt. biasspanning (niet van toepassing bij jouw preamp) en evt. hoogspanning van voor de stand by schakelaar.

    Dan zonder buizen en met alle knoppen op 0 de hoogspanning controleren.

    dan met buizen en alle knoppen op 0 de hoogspanning en kathode spanningen controleren.

    schrik niet als de amp het niet in 1 keer doet, dat lukt je toch niet, er zit áltijd wel ergens een foutje, bij mij is het me nog maar 1 van de 5 keren gelukt om er de eerste keer geluid uit te krijgen, en zelfs dat geluid was al niet goed Je mist altijd de meest onbenullige dingen.
    pokkel'n

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    Bedankt! Ik heb gezocht naar dat document op AX84, kwam enkel deze link tegen: http://www.paulrubyamps.com/info.html#FirstPowerUp Dat bedoelde je zeker?

    Zal dat uitgebreid doornemen, aanstaande maandag wil ik beginnen met die "first powerup"
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    `ja die bedoelde ik, dacht dat hij van hofman was,maargoed. veel succes en ik zal voor je duimen dude.
    pokkel'n

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    Wat is de max. inschakelstroom van een transformator? Er zit een trafo in van 30VA, dus I = 30 / 230 = 0,130 A. Dan moet je nog rekening houden met de inschakelstroom van de gloeidraden en de piek die een trafo oplevert...

    Jemig wat heb ik gisteren veel zekeringen verknald... Ik had eerst een setje 160mA gehaald, maar dat was al direct te krap bemeten. Daarna een zekering van 500mA (! ) erin, en toen deed hij het prima. Dat was 2 weken geleden.

    Nu hebben we gisteren de boel weer aangehad. Pats. Direct de zekering eruit. Ok kan gebeuren, de hoogvoltagewikkeling draden bungelden losjes in het chassis. Koffie!!!! De weerstand van de HV-tap gemeten, 190ohm zoals altijd dus zal het wel overleeft hebben. Het enige verschil met de vorige keer dat we de powersupply aanhadden, was dat deze keer de buisvoeten pin 4/5 en 9 nu ook aangesloten waren op filament supply. Nadat deze optisch gecheckt was op kortsluiting via chassis, heb ik die losgesoldeerd, en daarna weer de boel aangezet, zekering T.160mA. Pats.

    Is dit allemaal te wijten aan die te krap bemeten zekering (er vanuit gaande dat die eerste 500mA zekering eruit knalde ivm kortsluiting op de HV tap)?
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Gebruik je wel een slow-blow zekering?
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top