Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 23 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 228
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Thumbs up Custom buizen preamp - Zelfbouw - UPDATE: IT'S ALIVE!!!

    Enige weken geleden sprak ik Harrald (Ibanez Rulez) over wat gitaarzaken, en dan met name versterker perikelen. Sinds het scheiden van Harrald met zijn Quad en de aankoop van de ENGL 530, werd duidelijk dat deze toch niet volledig aan de eisen voldeed. Nu was ik al een tijdje bezig met een idee om een preamp te maken, naast mijn Soldano X88 zelfbouwproject. Om het pallet van klanken wat te verbreden zeg maar.

    Om kort te gaan, besloten we samen, parallel, een preamp te maken naar mijn ontwerp (in zoverre dat van toepassing is, het zijn bestaande schema's die een tikkie zijn aangepast. Het wiel is al eens uitgevonden). Dus: een stoomcursus (voor)versterkerelectronica voor Harrald, en wat mij betreft het plan concreet uitwerken op papier.

    Begin deze week zijn we begonnen met de eerste zaken, namelijk het chassis-werk. Wat avondjes gaten boren, dremelen, vijlen, zagen etc.

    Hier alvast wat foto's van wat er tot nu toe is gebeurd.




    Harrald aan het centerpunten
    Laatst gewijzigd door SimonS; 8 oktober 2007 om 13:32
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard


    Harrald ietsie enthousiast aan het centerpunten (frustraties na iets van 30 gaten?)

    zelfde verhaal, voor mij.
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard


    Resultaat na boren, gelukkig is de frontplaat aluminium. Gaat als boter. Dit in tegenstelling tot de achterplaat.


    Frontplates tegen het licht, gatenkaas!


    Chassis layout.
    Links onder toroid trafo, daarboven het powersupply board, rechts daarvan het preamp board en het buizenhouder-frame, geheel rechts gaten voor het switching gedeelte.
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard


    Even de board passen, ziet er al strak uit! Harrald is in ieder geval tevreden. Ik weet niet of hij zo blij is dat deze foto hier wordt geplaatst? Dit 19" chassis komt van Thomann, 2HE en 1mm staal, frontplaat 3mm alu. Het is een redelijk smal chassis, vergeleken met de 19" behuizing die ik bij www.pollin.de vandaan heb in ieder geval wel.


    sfeerimpressie van het interieur, profielen zijn van aluminium, het trafo-L-profiel heeft benen van 5cm. Het buis-L-profiel van 2cm en 4cm.

    De componenten zijn besteld bij www.tube-town.de , nette service en levering. (een aantal componenten besteld bij www.newtone-online.nl, aangezien de electronicaboer om de hoek zijn assortiment nogal heeft uitgedund. Érg snelle levering trouwens!). Condensatoren zijn Mallory150 en Orange Drops 715, Silver Mica. Weerstanden 0,5W 1% metaalfilm, m.u.v. powersupply (2Watters). Verder wat generieke elco's (powersupply en cathode bypass).
    Eyeletboards met 25mm afstandsbussen, de boards worden voorzien van turrets.
    Buizen zijn JJ ecc83s, in buisvoeten met afschermkapjes.

    Dat was het even tot nu toe!
    Laatst gewijzigd door SimonS; 3 augustus 2007 om 21:24
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  5. #5

    Standaard

    zeer mooi! keep up the good work

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
    Even de board passen, ziet er al strak uit! Harrald is in ieder geval tevreden. Ik weet niet of hij zo blij is dat deze foto hier wordt geplaatst? Dit 19" chassis komt van Thomann, 2HE en 1mm staal, frontplaat 3mm alu.
    I can live with it...

    het leuke is dat nog niemand weet wat we precies gaan maken . ik ga het ook nog niet verklappen, maar dat we hem maken met het oog dat hij daadwerkelijk in een rack meegesleurd kan worden. het is niet een projectje voor het projectje zijn, maar daadwerkelijk het maken van iets dat roadworthy is.

    Harrald
    Laatst gewijzigd door Ibanez RuleZ; 4 augustus 2007 om 00:22

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    Ben zeer benieuwert,
    Wat word de opzet?

    Ik ben helaas nog steeds niet begonnen aan mn CAE3+SE, ik kreeg telkens twijfels over of ik nou een SLO100 moest gaan bouwen, een X88R, een Fendertje voor eht oefenen, mn marshall tot plexi bouwen. Maarja ik denk toch dat het de CAE word, al is de meeste lead daarvan wat ik gehoord heb wat trebly, dan komt er maar een depth mod op ofzo, maar hij heeft wel precies wat ik nodig heb 3 kanalen alle 3 afzonderlijk te EQ-en en en Boost met EQ,

    Maar ff over jullie,
    Tof dat jullie allebei tegelijk aan hetzelfde bezig zijn
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  8. #8

    Standaard

    Simons ,


    Hoe ga je die turrets in het board bevestigen ?
    Gebruik je deze methode ?

    turret tutorial

    Alf

  9. #9
    vinni
    Guest

    Standaard

    Toch wel erg mooi dat er steeds meer zelfbouw is !

    Succes heren!

    Vinni

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    haha lachen man, samen klussen

    ziet er allemaal heel netjes uit, maar 1 ding nog, waarom JJ voorbuisjes in een multichannel scheurding zoals dat? JJs zijn meer vintage achtig imo. Ik zou er ook wat TT en EH buisjes bij bestellen en lekker gaan experimenteren welke combinatie het beste werkt.
    pokkel'n

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top