Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 23 EersteEerste ... 13212223
Weergegeven resultaten: 221 t/m 228 van 228
  1. #221
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Ik ben benieuwd! Vergeten jullie de clipjes niet?
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  2. #222
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
    Harrald en ik zijn al een tijdje heel oppervlakkig wat plannen aan het maken voor een 1 kanaals lead preamp a la X88r. Uiteraard met wat leuke twists in het schema
    Dat zou wel heel vet zijn. Heb ik ook over nagedacht, uiteraard niks van gekomen.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  3. #223
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
    Ik ben benieuwd! Vergeten jullie de clipjes niet?
    die komen er zeker! zondag hopelijk!
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  4. #224

    Standaard

    clips komen zeker, maar dat zullen geeen ubergoeie clips zijn, want de microfoon die ik heb is prima voor zang en ac. gitaar, maar el gitaar doet hij toch beduidend minder. de clips zullen dan voornamelijk vergelijkingsmateriaal zijn ;-)

    Harrald

  5. #225
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    Okey! Zojuist alles afgerond, de schakelprint ingebouwd in de versterker (wat een klerewerk...) En getest of de kanaalschakeling werkt. Doet het prima!

    Er deed zich nog een bizar feit voor tijdens het testen van mijn preamp: doordat ik niet zo scherp was, zag ik over het hoofd dat de draden naar de aan/uit schakelaar bijna kortsluiting maakten met het chassis. Dit deden ze dus ook op een gegeven moment!
    PATS! VONK!

    Een grote vonk met vuur en al knalde richting mn hoofd, gelukkig was ik net bezig met mn hoofd omdraaien om de gitaar te pakken... pfff dat was even schrikken... Eerst dachten we dat de standby schakelaar was doorgefikt, maar toen we zagen dat er op het chassis een soort 'smelt'-gat zat, wisten we dat 't kortsluiting was. De zekering+aardlek in de meterkast waren doorgeknald, evenals de zekering in de amp. M.a.w ik heb nog even zitten 'puntlassen' in de preamp

    Na een tijd testen hebben we de behuizing maar direct dichtgeschroeft (trouwens, erg slecht design die Thomann 19" case!) zodat we morgen de preamps kunnen testen @ Harrald!!!!

    Morgen soundsamples + morgen/maandag pictures!
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  6. #226

    Standaard

    woot woot

    die vonk (was meer een soort van vuurbal) was btw erg spectaculair

    Harrald

  7. #227

    Standaard

    zo, we zijn NU aan het testen...


    1. ze doen het beiden, echter, de output volumewise is iets waar we naar moeten kijken, die is niet ZOO hoog.

    2. soundsamples komen er aan.

    3. ze klinken voornamelijk op het mesakanaal wel wat anders. klinkt echter wel ontzettend santana dat mesa kanaaltje zeg (mesa mark 1)

    Harrald

  8. #228
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    de gainpots zijn momenteel nog veel te gevoelig, daar gaan we óf pots van andere waarde inzetten, óf de boel wat modden (bijv. bij de Marshall een 1M weerstand tussen V1a en gainpot, die zit er in standaard JCM800 wel in en bij ons niet)

    de output van de preamps valt idd wat tegen, kan ook aan de poweramp/speakercab liggen natuurlijk.


    naaaiiiice
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top