Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juli 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    277

    Standaard Welk pedaal gebruiken jullie om je Marshall lekker te laten scheuren?

    Ik ben van plan om een distortion pedaal te bouwen voor bij m'n Marshall JCM 900 combo. Op het moment heb ik een Ibanez Tubescreamer 808, leuk ding, maar ik zou er ook graag een pedaal bij hebben om metname de solo's/noten lekkerder te laten scheuren. Van de Boss DS-1 en MXR Distortion Plus heb ik de bouwtekeningen kunnen vinden. Zit hier wat bij, of kan ik toch beter een andere bouwen?

    Alvast bedankt!

    Borus
    Laatst gewijzigd door Borus van den Brand; 4 augustus 2007 om 12:44

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Wat ik van jaren 70 en 80 scheurwerk weet is dat ze vaak marshall's gebruikten met een Distortion+ ervoor. Voorbeelden zijn;
    -Randy Rhoads.
    -Dave Murray.

    Voor indicatie kan je luisteren wat hun voor geluid uit hun setup kregen.
    Voor de Distortion+ zijn overigens ook meerdere mods op internet te vinden dan voor de ds-1. Wat ik op een ander forum las was dat de coron distortion (een variant op de Distortion+) een mooier geluid gaf dan het origineel. Deze gaf ook een betere boost aan het geluid dan de Distortion+, deze geeft maar net unity gain.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juli 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ash ketchum
    Wat ik van jaren 70 en 80 scheurwerk weet is dat ze vaak marshall's gebruikten met een Distortion+ ervoor. Voorbeelden zijn;
    -Randy Rhoads.
    -Dave Murray.

    Voor indicatie kan je luisteren wat hun voor geluid uit hun setup kregen.
    Voor de Distortion+ zijn overigens ook meerdere mods op internet te vinden dan voor de ds-1. Wat ik op een ander forum las was dat de coron distortion (een variant op de Distortion+) een mooier geluid gaf dan het origineel. Deze gaf ook een betere boost aan het geluid dan de Distortion+, deze geeft maar net unity gain.
    Heb je toevallig de bouwtekening van de coron distortion? Of weet je waar te vinden? Iniedergeval bedankt, ik zal er is naar zoeken!

    Borus

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ash ketchum
    Distortion+, deze geeft maar net unity gain.
    Dit kan ik volmondig bevestigen, na 3 verschillende pre-Dunlop MXR Distortion +'s te hebben bezeten.
    Ik heb er nog steeds 1 voor 'collection value', maar ik vind 't een krasserige bende, zonder boost.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juli 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    Dit kan ik volmondig bevestigen, na 3 verschillende pre-Dunlop MXR Distortion +'s te hebben bezeten.
    Ik heb er nog steeds 1 voor 'collection value', maar ik vind 't een krasserige bende, zonder boost.
    Wat zou jij aanraden dan?

  6. #6

    Standaard

    Blijft een kwestie van smaak, maar het scheurgedeelte van de Boss (DS-1 = Proco Rat) vind ik zelf lekker klinken.

    Ik heb ooit gespeeld met een twee-kanaals versterker waarbij mijn zelfbouw-pedaal tegelijkertijd channel-switch was. Zo kon ik clean en vervormd apart instellen.

    Gebruik wel even een goede ruisvrije OpAmp. (Bijv. LF356.)

    Je kunt ook proberen om de diodes in het tegenkoppelcircuit (Tussen OpAmp uit en OpAmp -) te doen.
    Daardoor wordt de distortion vermengt met het orginele geluid. Verder kun je experimenteren met Leds ipv diodes.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Borus van den Brand
    Heb je toevallig de bouwtekening van de coron distortion? Of weet je waar te vinden? Iniedergeval bedankt, ik zal er is naar zoeken!

    Borus
    Linkje voor de coron;
    http://www.newtone-online.nl/forum/i...ic,1148.0.html

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juli 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    277

    Standaard

    Bedankt!

    Ik wil vanmiddag even naar de feedback gaan om wat pedaaltjes uit te proberen, dus kom maar op met die suggesties!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    MXR ZW-44 Zakk Wylde
    MXR GT-OD (groen)
    Proco RAT (geen ervaring mee, maar misschien interessant?)
    Boss OD-3.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Ik ben een jaar of 30 geleden overgestapt van de MXR D+ naar de DS-1 en heb er nooit spijt van gehad. Maar het is wel een kwestei van smaak natuurlijk. Ik vindt de DS-1 erg goed reageren op mijn volumeknop en aanslag, zeker als je wat met de Tone-knop speelt. Ik gebruik 'm zowel voor mijn Bogner The Fish als rechtstreeks in mijn Mesa 20/20, als preampje zeg maar, en altijd een goed geluid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top