Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard hals van telecaster plus vervangen

    Hallo,

    ik heb een tweedehands americaans telecaster plus. maar de neck en de frets zijn er vrij zwaar aan toe: de frets zijn op verschillende plaatsen versleten, en de hals is vrij zwaar verwrongen. Met wat aanpassingen heb ik hem weer speelbaar gemaakt, maar hij is nog lang niet wat je ervan mag verwachten. Nu kan ik voor een lage prijs een maple (net als degene die ernu aan bevestigd is) hals van een standaard amerikaanse telecaster kopen.

    Ik vraag me alleen af of ik op bepaalde dingen moet letten bij het vervangen.

    Alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Nah in principe niet. Als het een USA Fender is en jij zelf ook een USA Fender hebt zijn de maten gewoon gelijk, dus daar kun je geen problemen mee verwachten. Voor de rest even goed afstellen en waarschijnlijk een shim (of hoe heet zo'n ding ook alweer..) er onder.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Moet het inderdaad gewoon doen. Lijkt me ook wel de moeite waard.
    prut...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    330

    Standaard

    Wel je originele hals bewaren, voor het geval dat je haar nog eens wilt verkopen in originele staat mét een extra hals.
    Gitaren:
    Squier Telecaster Custom P90, London City Comet MK1, Ibanez GIO

    Versterker:
    Marshall JTM-30

    Effecten:
    MXR Micro Amp, EHX Double Muff, Boss SD-1, Ibanez FL-9, Kort DT-10, Custom a/b box

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top