Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 18 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 180
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard Gibson Les Paul 'custom'

    Inmiddels ben ik begonnen met het bouwen van een les paul voor een vriend en medebandlid. Het wordt een les paul custom zonder de binding en franje. Eigenlijk een studio dus maar wel de grote kop van de custom en wellicht de blokinleg (heb zelf nog wat ideetjes dus das nog ff in overleg)

    Er komen 2 highoutput humbuckers in (gewoon zwart of zebra's.. ik denk iets van gfs), 2x volume, push pull om de hummies te splitten. Dit alles in een mat zwart jasje

    Mahonie body en hals, esdoorn top (17mm) rosewood toets en ebben kopfineer. Hardware en tuners van Gotoh en een kam van been.

    Affijn....foto's:



    Allereerst het aftekenen. Ik dacht ik wil wil optimaal gebruik maken van het balkje dus ik heb het balkje deels doormidden gezaagd zodat ik de rest kon gebruiken voor de kop.




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard







    en zo begint het vorm te krijgen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard



    Hier de hals in combinatie met de mal die ik aan het maken ben.

    Vandaag ga ik aan de slag met het kopfineer. Ik heb een ebben toets die doormidden gezaagd is (Met dank aan Enra) Deze wordt gebookmatcht. Ik duik zo de schuur in om de kanten te vlakken zodat deze mooi op elkaar aansluiten en daarna kan het geheel verlijmd worden en daarna gevormd.

  4. #4

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Klinkt goed, jammer dattie geen bindingen wil, dat maakt een LP net af voor mij, maar vet project
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
    Klinkt goed, jammer dattie geen bindingen wil, dat maakt een LP net af voor mij, maar vet project
    Ja dat vind ik ook, zeker bij een custom, das zo vet. Maar goed de klant is koning eh
    Ik heb m een voorstel gemaild om alleen op de 12e fret inleg te doen en dan zijn initialen. Dat ziet er wel vet uit. Lekker basic. Past er goed bij omdat er ook maar 2 volumeknoppen op komen. Hoor het maandag wel van m. De bastard is lekker een weekendje weg.

    Dit is overigens de eerste gitaar die ik voor iemand anders ga bouwen en dat heeft toch wel wat extra vind ik.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard


    De top 20mm dik... en hier komt dan solid zwart overheen zonde eigenlijk
    Laatst gewijzigd door niekb; 27 juli 2007 om 18:33

  8. #8

    Standaard

    idd zonde, zou ff naar de houtboer fietsen en een mooi plain stukje maple oppikken...
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    Is het niet wat om de top zwart te stainen, je ziet dan toch de mooie tekening maar ook de zwarte kleur.

    grt. Arjan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AvU
    Is het niet wat om de top zwart te stainen, je ziet dan toch de mooie tekening maar ook de zwarte kleur.

    grt. Arjan
    Ik ga eerst kijken hoe goed de tekening doorkomt als ik m beter geschuurd heb. Als het goed is komt ie dan nog wat mooier naar voren. Op sommige plekken is ie niet even duidelijk. De top is ook niet uitgezocht op tekening maar op dikte. Ook moet ie mat zwart worden en ik weet niet of de tekening dan mooi naar voren komt (wellicht dat Fred hier wat zinnigs over kan zeggen? )
    Ook moet ik dan ff in conclaaf met die maat van me...

    Maargoed dit is nog niet aan de orde want er is nog een hoop te doen voordat er gelakt kan worden.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top